/
Forside
/
Karriere
/
Erhverv
/
Jura
/
Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn
*
Kodeord
*
Husk mig
Brugerservice
Kom godt i gang
Bliv medlem
Seneste indlæg
Find en bruger
Stil et spørgsmål
Skriv et tip
Fortæl en ven
Pointsystemet
Kontakt Kandu.dk
Emnevisning
Kategorier
Alfabetisk
Karriere
Interesser
Teknologi
Reklame
Top 10 brugere
Jura
#
Navn
Point
1
RyeJensen
11840
2
Nordsted1
11095
3
dova
10393
4
refi
7375
5
ans
6906
6
BjarneD
5596
7
Oldboston
4933
8
Paulus1
3538
9
themis
2862
10
jakjoe
2566
Formularbombardement
Fra :
Vagn Kofoed
Dato :
30-11-05 10:04
Jeg mener at jeg engang i et officielt dokument har læst, at kommunen ikke
har lov til at belemre borgerne med unødige eller overflødige krav om
oplysninger.
Jeg har tyret forvaltningsloven igennem, men der fandt jeg ikke noget.
Kan nogen hjælpe mig på vej med om jeg er på vildspor eller om det skal
findes i en anden lov eller eventuelt et cirkulære?
Den aktuelle anledning er at min nye kommune har bedt om (rettelse:
forlangt) at jeg udfylder en erklæring om ændrede indtægtsforhold og
samlivsforhold. Desuden oplysning om min konto som folkepensionen skal
sættes ind på. Jeg finder at det er på grænsen af chikane, al den stund at
kommunen allerede har samtlige oplysninger fra min gamle kommune - og
at jeg både i telefonen og på kommunen har erklæret at der ingen
ændringer er.
Kommunen henviser til pensionslovens paragraf 39 stk. 2 anden pind der
siger:
//hvis der sker en ændring af de personlige forhold, som har betydning for
pensionens størrelse//
Jeg synes formuleringen mere bekræfter mit standpunkt end kommunens
formularbombardement.
Vagn Kofoed
Søg
Alle emner
Karriere
Erhverv
Jura
Indstillinger
Spørgsmål
Tips
Usenet
Reklame
Statistik
Spørgsmål :
177554
Tips :
31968
Nyheder :
719565
Indlæg :
6408852
Brugere :
218888
Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste
Copyright © 2000-2024 kandu.dk. Alle rettigheder forbeholdes.