Skærme
Fijala 3554
CRT skærm valg
Fra : TS

Dato : 29-11-05 21:07

Min monitor er ved at stå af så jeg skal finde en ny. Da jeg synes
opdateringshastigheden for lcd skærme ikke er god nok til bruge mange penge
på en lcd skærm har jeg valgt at købe en crt skærm. Jeg har fundet følgende
skærme:
Hyundai ImageQuest Q995
Philips 109E50
Samsung SyncMaster 959 NF
Samsung SyncMaster 997MB
ViewSonic E92f+SB
ViewSonic G90fb

har nogle noget godt eller dårligt at sige om disse skærme?

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 29-11-05 22:10

"TS" <sp@m.com> writes:

> [...]
> på en lcd skærm har jeg valgt at købe en crt skærm. Jeg har fundet følgende

Nu har du ikke skrevet noget om hvad du forventer at bruge dem til
(FPS-spil? 2D grafik? DTP? Spille word?), men mine kolleger som sidder
og kigger på deres skærm 6-8 timer om dagen er *ikke* tilfredse med
Viewsonic's ikke-pro series (dvs alt under P-serien).

To af dem har fået skiftet deres 22" CRT'er ud til 2 stk 20" Dell
2001FP TFT'er, og er yderst tilfredse med byttet

Kai

Fra : TS

Dato : 29-11-05 23:19

Fra : Lasse

Dato : 30-11-05 00:02

Jeg vil betegne mig selv som rimelig kræsen mht. til opdateringshastigheden
på tft. Sad tidligere ved en samsung 959nf med battlefield 2. Valgte både at
bytte en 19" acer og 19" dell før jeg endte med Viewsonic vx924 der efter
min mening er på niveau med 959nf'eren. Opdateringshastigheden er
fremragende og skærmen står langt mere klart og roligt, ikke mindst tekst.
Man kan holde til at kigge på den meget længere end 959nf'eren uden at for
"trætte øjne". Til film er den dog mindre heldig, men det er nu heller ikke
det, jeg bruger den til...

mvh. Lasse

Fra : Sven

Dato : 30-11-05 16:50

> [...]
> tft
> er udelukket selvom jeg ved mange mener de nuværende tft opdaterer fint

Kan så anbefale 959NF'eren. jeg har selv sådan en, og er godt tilfreds med
den.

Sven