Hm, ingen olie
Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 29-11-05 17:36

Jeg har marineret noget oksekød i fine strimler, gulerødder, sød chilifrugt
(hedder det nok ikke) og sukkerærter og har planer om at lynstege det på
panden men nu har jeg fundet ud af at jeg ikke har noget olie.
Kan jeg stege det i stegemargarine eller kærgården???
Og hvad ville i spise til??? Der bliver jo ikke rigtig noget sovs så er
bange for at ris bliver lidt tørt.

Linda

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 29-11-05 17:49

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:438c8386$0$11671$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> Kan jeg stege det i stegemargarine eller kærgården???
> Og hvad ville i spise til??? Der bliver jo ikke rigtig noget sovs så er

Det kan man ikke. Både Kærgården og margarine er haram i denne gruppe.
Kærgården er oven i købet fra Arla hvilket vil sige at det er dobbelt haram.

Steen

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 29-11-05 17:56

"Steen Jakobsen" <noway@nopost1.tele.xx> skrev i en meddelelse

> Det kan man ikke. Både Kærgården og margarine er haram i denne gruppe.
> Kærgården er oven i købet fra Arla hvilket vil sige at det er dobbelt
> haram.
>
> Steen

Øh, okay. Så beklager jeg da mit spørgsmål

Fra : Christian Hansen

Dato : 29-11-05 18:07

Linda Hedegaard Jensen wrote:

> Øh, okay. Så beklager jeg da mit spørgsmål

Så vidt jeg ved kan man altså godt stege i kærgården - det består af
smør iblandet rapsolie.

Mvh Christian

Fra : Christian Hansen

Dato : 29-11-05 18:08

Linda Hedegaard Jensen wrote:
> "Steen Jakobsen" <noway@nopost1.tele.xx> skrev i en meddelelse
>
> Øh, okay. Så beklager jeg da mit spørgsmål

her er et link, der underbygger "teorien" om, at man godt kan stege i
kærgården :)

<http://www.arla.dk/C1256F0F00416668/O/786F2460D4890A75C1256D2F0029513C>

Mvh Christian

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 29-11-05 18:03

"Christian Hansen" <chrsen@fundanemt.com> skrev i en meddelelse

> her er et link, der underbygger "teorien" om, at man godt kan stege i
> kærgården :)
>
> <http://www.arla.dk/C1256F0F00416668/O/786F2460D4890A75C1256D2F0029513C>
>
> Mvh Christian

Fino, tak for hjælpen. Så prøver jeg med det, skal jo have noget at spise

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 29-11-05 18:08

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:438c89cd$0$12400$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> "Christian Hansen" <chrsen@fundanemt.com> skrev i en meddelelse

> Fino, tak for hjælpen. Så prøver jeg med det, skal jo have noget at spise

Noget tyder på at jeg skulle have haft en " ironi on "
Hvis man har fulgt gruppen et stykke tid vil man forstå hvorfor.

Steen.

Fra : Duck

Dato : 29-11-05 18:21

> Noget tyder på at jeg skulle have haft en " ironi on "
> Hvis man har fulgt gruppen et stykke tid vil man forstå hvorfor.
>
> Steen.

Det er vi garanteret mange der ikke har.

/Torben

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 29-11-05 18:05

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:438c8832$0$4820$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Øh, okay. Så beklager jeg da mit spørgsmål

Eventuelt kunne du jo prøve uden at sige det til nogen. Tilsæt lidt soya og
lav lidt sovs sådan plejer vi at gøre.

Steen.

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 29-11-05 18:09

> Eventuelt kunne du jo prøve uden at sige det til nogen. Tilsæt lidt soya
> og
> lav lidt sovs sådan plejer vi at gøre.
>
> Steen.

Kødet er marineret i soya og jeg har besluttet mig for at koge nogle ris og
så stege dem sammen med kødet. Så bliver det nok ikke så tørt (eller det
håber jeg da ikke

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 29-11-05 18:08

Linda Hedegaard Jensen <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev:
>Jeg har marineret noget oksekød i
>fine strimler, gulerødder, sød chilifrugt
> [...]

Stegemargarine - findes det stadig - kærgården - ja nu har du jo
nok brugt det, men så må du finde dig i smagen. Måske næste
gang du køber olie også lige køber en flaske flydende margarine,
evnt Becel.
Vits Breaks

Fra : Kim Schulz

Dato : 29-11-05 18:10

On Tue, 29 Nov 2005 17:36:24 +0100
"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> noget olie. Kan jeg stege det i stegemargarine eller kærgården???
> Og hvad ville i spise til??? Der bliver jo ikke rigtig noget sovs så

Vi laver af og til hvor vi snitter hvidkål i lange tynde strimler
(nudel tynde) som vi så steger med i wokken og bruger som "fyldestof" i
stedet for ris/nudler osv. Plejer at være rigtigt godt.