Opsigelse til anden person end nærmeste le~
Fra : HKN

Dato : 29-11-05 16:30

Hej,

Kan man sige sin stilling op til en anden person, end sin nærmeste leder
såfremt denne ikke er tilstede? (og dennes chef heller ikke er det!)

Hvad siger funktionærloven på dette område?

Mvh
Henrik

It has removed 63 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Peter

Dato : 29-11-05 16:47

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Kan man sige sin stilling op til en anden person, end sin nærmeste leder
> såfremt denne ikke er tilstede? (og dennes chef heller ikke er det!)

Man siger op til den juridiske person (dvs. virksomhed / selskab) man er
ansat hos. (Det kan jo selvfølgelige være en personlig virksomhed).

Denne virksomhed skal blot modtage opsigelsen - du kan smide opsigelsen i
postkassen eller aflevere den i receptionen eller hvem der nu plejer at
modtage post i virksomheden.

Kort sagt er dit spørgsmål ikke reguleret i Funktionærloven, men i
aftaleretlige regler. Du kan altså gøre som beskrevet oven for.

/Peter

--
Ovenstående er alene udtryk for min personlige opfattelse og er ikke udtryk
for juridisk rådgivning. I sager af betydning må det tilrådes at søge reel

Fra : HKN

Dato : 29-11-05 22:07

> [...]
>
> Kort sagt er dit spørgsmål ikke reguleret i Funktionærloven, men i
> aftaleretlige regler. Du kan altså gøre som beskrevet oven for.

Skal den juridiske person ikke acceptere den v. underskrift? Man kunne jo
forestille sig at det var en nøglemedarbejder der var tale om, og at man
nødigt ville af med den pågældende.

Mvh
Henrik (som ikke er den pågældende!)

Fra : Allan Soerensen

Dato : 29-11-05 23:47

> Skal den juridiske person ikke acceptere den v. underskrift?

Nej.
Du blot sørge for at din opsigelse er afleveret rettidigt og så kan du som
Peter nævner smide opsigelsen i postkassen, på chefens skrivebord eller
sende den med Postdanmark (hvis du tør).

Fra : per christoffersen

Dato : 30-11-05 10:03

> [...]

> forestille sig at det var en nøglemedarbejder der var tale om, og at man

Den skal ikke 'accepteres' (virksomheden har jo ikke noget valg, hvis
opsigelsen er i overensstemmelse med det aftalte).

Det kan være rart for medarbejderen at få en kvittering for opsigelsen, så
man ikke siden hen kan komme i diskussioner om rettidighed mv.
Det kan man jo udbede sig at få retur feks. med en kopi og en frankeret
svarkuvert.

/Per

Fra : Peter

Dato : 30-11-05 12:07

"per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
>
> Det kan være rart for medarbejderen at få en kvittering for opsigelsen, så
> man ikke siden hen kan komme i diskussioner om rettidighed mv.

Enig i det hele.

/Peter