Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop, tekst, linieskift virker ikke
Fra : Mr. Smith

Dato : 29-11-05 14:13

Hej!

Mit tekstværktøj i Photoshop vil ikke indføre linieskift.

Når jeg trykker enter (den store, ikke den lille), får jeg ikke en ny
linie, men istedet starter den forfra på samme linie. Teksten står
derfor oven i hinanden.

Er der en indstilling jeg har overset? (har prøvet at genstarte
programmet og med forskellige dokumenter).

//smith

Fra : Mythos

Dato : 29-11-05 15:25

"Mr. Smith" <notgonna@giveittoyou.no1> skrev i en meddelelse
> [...]
> oven i hinanden.
>
> Er der en indstilling jeg har overset? (har prøvet at genstarte programmet

Nu ved jeg ikke hvilken PhotoShop du bruger, men på min CS, der er der, når
jeg har aktiveret "type tool", oppe til højre et ikon som ligger sidst.
Klikker du på det, så kan du der justere hvor meget linieskift du skal bruge
ved de enkelte fonte ved at trykke på enter-tasten.
Når du skal lave linieskift, så prøv som det er nu at trykke flere gange på
din enter knap, så får du sikkert noget afstand efterhånden.

Mythos

Fra : Mr. Smith

Dato : 29-11-05 16:11

Mythos wrote:
> Nu ved jeg ikke hvilken PhotoShop du bruger,
-CS2

> [...]
> Klikker du på det, så kan du der justere hvor meget linieskift du skal bruge
> ved de enkelte fonte ved at trykke på enter-tasten.
-Den kan jeg ikke finde..?

> Når du skal lave linieskift, så prøv som det er nu at trykke flere gange på
> din enter knap, så får du sikkert noget afstand efterhånden.
-Uanset hvor mange gang jeg trykker enter, kommer der ikke noget
linieskift. Arrrgh! =)

//smith

Fra : per christoffersen

Dato : 29-11-05 17:18

"Mr. Smith" <notgonna@giveittoyou.no1> skrev i en meddelelse
> Er der en indstilling jeg har overset? (har prøvet at genstarte programmet
> og med forskellige dokumenter).

Prøv at kigge i indstillingerne for Skrift. Linjeafstand/Skydning skulle
gerne stå til en værdi der er højere end (eller lige så stor som)
skriftstørrelsen. Gør den ikke, så få den til det

/Per

Fra : Mr. Smith

Dato : 30-11-05 19:13

per christoffersen wrote:
> Prøv at kigge i indstillingerne for Skrift. Linjeafstand/Skydning skulle
> gerne stå til en værdi der er højere end (eller lige så stor som)
> skriftstørrelsen. Gør den ikke, så få den til det

- Yes sir! Problem solved!

Tak for hjælpen.

//smith

Fra : per christoffersen

Dato : 30-11-05 20:28

> - Yes sir! Problem solved!

Godt.
Det er ikke en ligetil fejl at opdage, men har man selv prøvet det en gang,
så glemmer man ligesom aldrig den mulighed

/Per

Fra : Erik Hansen

Dato : 29-11-05 17:44

Prøv at holde shift tasten nede samtidig med, at du taster enter

mvh
Erik

Fra : hcma

Dato : 30-11-05 18:26

> [...]
> oven i hinanden.
>
> Er der en indstilling jeg har overset? (har prøvet at genstarte programmet

Det er fordi du ikke har lavet din tekstramme stor nok. (det hele står der,
men du kan bare ikke se det p.g.a. tekstrammens størrelse, som du jo bare
kan trække større efter behov)
vh
hcma