Andet multimedie
bentjuul 3670
Transperant?
Fra : Malene Hald

Dato : 29-11-05 13:25

Jeg har lavet et stykke grafik:

www.malenehald.dk/mave.png

Nu skal jeg have lavet den hvide baggrund transperant, så grafikken kan
føres over en hvilken som helst farve baggrund, uden at man kan se
"fejlfarver" ved omridset af grafikken. Den skal bruges i en flashting, hvor
den skal kunne flyttes rundt. Kan man det?

På forhånd tak for hjælpen

Malene

Fra : Tidemann

Dato : 30-11-05 10:00

"Malene Hald" <malenehaldREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "fejlfarver" ved omridset af grafikken. Den skal bruges i en flashting, hvor
> den skal kunne flyttes rundt. Kan man det?

Jeg bruger IrfanView, der kan du gemme gif billeder med transparent baggrund.
Man kan sikkert også gemme png med transparent baggrund, men det kan jeg ikke
lige få til at virke.

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Malene Hald

Dato : 30-11-05 15:57

> [...]
> baggrund.
> Man kan sikkert også gemme png med transparent baggrund, men det kan jeg

Hej Marianne

Det er ikke helt sådan transperant jeg mener (tror jeg).

Men tak for hjælpen

Mvh Malene

Fra : Tidemann

Dato : 30-11-05 19:27

"Malene Hald" skrev

> Hej Marianne
>
> Det er ikke helt sådan transperant jeg mener (tror jeg).
>
> Men tak for hjælpen

Transparent er vel transparent, eller hvad??
Se her:

http://www.royalmontana.dk/mariannes/ny_side_2.htm

Fra : RoJo

Dato : 30-11-05 18:18

On 29/11/05 13:25, in article 438c4886$0$11671$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
"Malene Hald" <malenehaldREMOVE@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> "fejlfarver" ved omridset af grafikken. Den skal bruges i en flashting, hvor
> den skal kunne flyttes rundt. Kan man det?

Hej Malene

Det smarteste vil nok være at tage det ind I flash - markere billedet og
vælge "break apart" (tror det ligger I objektmenuen) - herefter kan du vælge
det hvide og slette det.

Mvh RoJo

Fra : Malene Hald

Dato : 04-12-05 16:54