BT's kalenderspil, købsbetinget
Fra : Steffen Sørensen

Dato : 29-11-05 10:05

Hej,

Vi fik et kalenderspil/skrabespil ind af døren i weekenden fra BT.
Nu læser jeg normalt ikke BT, men min kæreste gik igang med at skrabe.
Senere finder vi så ud af at man skal købe BT for at se om man har det motiv
der passer med det man har skrabet.
Så vidt jeg ved må konkurrencer ikke være købsbetinget, men jeg kan ikke
finde noget på f.eks. bt.dk om hvilket motiv der er i dagens avis.

Nogen der kan finde det eller ved noget? Er det et brud på loven eller er
der noget jeg overser?

Hilsen
Steffen

ps: denne post er også i dk.forbruger, mere som en opfordring til at dele
motiverne fra dagens BT for dem der ikke køber avisen...
--
Togo Lounge (c) by All Meens Inc.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 29-11-05 12:04

"Steffen Sørensen" <togalounge@XXXgmail.com> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg ved må konkurrencer ikke være købsbetinget, men jeg kan ikke
> finde noget på f.eks. bt.dk om hvilket motiv der er i dagens avis.

BT´s konkurrence er heller ikke købsbetinget.
Det står dig frit for at kikke i naboens avis, eller gå på bibliotekets
læsesal for at checke dit skrabelod.

Fra : tigeren@gmail.com

Dato : 29-11-05 12:09

> Er det et brud på loven eller er der noget jeg overser?

Ja - så vidt jeg husker fra min tid i "konkurrence" branchen i 1999 er
det en af de regler med undtagelser. Bl.a. aviser må holde
købsbetingede konkurrencer sammen med ganske få andre medier (jeg kan
ikke huske dem pt.)

Mvh
Stefan

Fra : Steffen Sørensen

Dato : 29-11-05 14:01

<tigeren@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

>det en af de regler med undtagelser. Bl.a. aviser må holde
>købsbetingede konkurrencer sammen med ganske få andre medier (jeg kan

Hmpf, surt.
Jeg smider kalenderen ud så :)

Steffen

--