Efterlysning
Fra : smaz

Dato : 29-11-05 00:36

Jeg efterlyser danske børsnoterede virksomheder, der opfylder følgende
betingelser:
1. Ikke går konkurs
2. Ikke bliver opkøbt
3. Ikke bliver afnoteret af andre årsager
4. Ikke betaler udbytte, men i stedet opkøber egne aktier
5. Aktiekursen stiger mest muligt i løbet af de næste 20-30 år.

Og ja, det er fordi den skal indgå i en "under 100.000 kr i mindst 3 år's
overgangsregel"-portefølge!

mvh/smaz
der ønsker en alternativ pensionsopsparing.

Fra : KNT

Dato : 29-11-05 06:19

dE GARANTIER FINDER DU INGEN STEDER!

kNUD

Fra : Peter H

Dato : 29-11-05 08:17

> [...]
> overgangsregel"-portefølge!
>
> mvh/smaz
> der ønsker en alternativ pensionsopsparing.

Helt enig med KNT.
Det er alt for ambitiøst, at det nærmest må være en vittighed

Men et bud på aktier der stiger de næste år er JEUDAN, MÆRSK, Carnegie WWW
Global, Sparinvest Globale value og derudover har vi tæsket dette emne
igennem mange gange med kvalificerede bud du kan finde mange andre stedet i
dette forum.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 29-11-05 10:22

Du vil sætte penge 20-30 år, I Danmark, hvor alle vækstmuligheder svinder
ind????

Østeuropa, Kina, Indien, Rusland, Japan er bedre væddemål på den horisont -
når USA omsider begynder at arbejde sit underskud ned er forudsætningen at
der andre lande der kan købe Amerikanske produkter så de kan tjene pengene
til det.

Derfor skal der være høj vækst i de lande som USA handler mest med så
"flowet" af kapital kan vendes.

Om det kan lykkes er naturligvis en risiko men man kan med sikkerhed se at
Danmark vil fejle på samme tidskala fordi vores største vækstområde er
produktionen af bistandsklienter - og selv et "borgeligt" flertal går ind
for mere Stat, mere Kontrol og Højere skatter.

"smaz" <smaz-snabel@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> 2. Ikke bliver opkøbt
> 3. Ikke bliver afnoteret af andre årsager
> 4. Ikke betaler udbytte, men i stedet opkøber egne aktier

Lav dit eget aktieselskab, så er problemet løst.

> 5. Aktiekursen stiger mest muligt i løbet af de næste 20-30 år.

Det krav *vil* blive opfyldt!

Fra : Joakim Von And

Dato : 29-11-05 11:53

> [...]
> 5. Aktiekursen stiger mest muligt i løbet af de næste 20-30 år.
>
> Og ja, det er fordi den skal indgå i en "under 100.000 kr i mindst 3 år's

Du er inde på noget af det rigtige.

Ad 4.

Årsregnskabsmeddelelserne kan muligvis give dig et fingerpeg om hvilke
overvejelser selskaberne gør sig med hensyn til deres udbyttepolitik ud fra
aktionær forhold.

For langt størsteparten af selskaber vil der dog være en klar præference
for at udlodde en fast procentdel af årets resultat.

Jeg kender kun til et selskab som konsekvent ikke udbetaler udbytte, men
udlodder gennem opkøb af egne aktier og det er Topdanmark.

Med Venlig Hilsen

Joakim

Fra : smaz

Dato : 29-11-05 23:49

"Joakim Von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Du er inde på noget af det rigtige.

Som Frithiof er inde på, er der jo nok større potentiale i nogle af
investeringsforeningernes 'Emerging Markets'-fonde. Er der nogle af dem, der
opfylder de oprindelige betingelser?

Hvilken betydning får de nye aktiebeskatningsregler for
investeringsforeningerne. Tidligere har de været tvunget til at udlodde
gevinster, således at de er blevet transparent beskattet hos bevisejerne -
gælder det stadigvæk?

mvh/smaz
der gerne skulle have samlet en langtidsholdbar portefølge inden 31-12-2005