Tekst på knapper
Fra : andy

Dato : 28-11-05 23:18

Hej ng.
Jeg er godt klar over at det er et dumt spørgsmål, men jeg ved det
desvære ikke. Jeg er ved at lave min side og det går udmærket, grafikken
er ved at tage form. og jeg er ved at have styr på det mest besale i css.
Jeg skal jo have nogle knapper til at linke vidre til nogle undersider.
Og dem har jeg lavet, men hvordan får jeg tekst på dem?
Skal det gøres via photoshop når jeg designer dem? eller hvordan gør jeg
det bagefter?
På fordhånd tak.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-11-05 23:57

andy wrote:

> Skal det gøres via photoshop når jeg designer dem? eller hvordan gør
> jeg det bagefter?

Hvis du laver knapper i form af grafik, skal du lave teksten i dit
grafikprogram.

Men du kan også glemme dine grafiske knapper og lave din menu ved hjælp af
en liste, hvor du med css designer menupunkternes udseende, så de ligner
knapper:

li {
display: block;
width: 150px;
color: #000;
background-color: #ccc;
border-width: 2px;
border-color: #d6d6d6 #999 #999 #d6d6d6;
}

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-11-05 00:52

andy skrev:

> Jeg skal jo have nogle knapper til at linke vidre til
> nogle undersider. Og dem har jeg lavet, men hvordan
> får jeg tekst på dem?

Du kan også lægge dine knapper ind som baggrunds-
billeder, og så lægge almindelig tekst på, så er den
nemmere at redigere. Se http://html-faq.dk/1012.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk