Løs kikkert montage..
Fra : Jorgen [DK/2200]

Dato : 28-11-05 20:45

Hej,

jeg har en Savage 308w riffel, hvor jeg bemærkede, at kikkert montagen
bagerst var løs sidst jeg var hjemme på jagt.

Montagen og riflen minder om denne :
http://www.olstrupgaard.dk/vaabentilsalg.asp?Subject=vaaben&number=1011

Min er en Savage 110 med standard monteret kikkert (Simmons 3-9x32)

Hvordan og hvor får man lavet sådan en ?? Helst storkbh eller sydsjælland.

Alternativt - så er den til salg for 3.200 incl. riffelkuffert. Da jeg
alligevel skal forny min våbentilladelse næste år..

mvh
jorgen

Fra : Thomas H. Andersen

Dato : 28-11-05 22:02

"Jorgen [DK/2200]" <nyhedsgruppe@fjern_gmail_com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Alternativt - så er den til salg for 3.200 incl. riffelkuffert. Da jeg
> alligevel skal forny min våbentilladelse næste år..

Hej Jorgen

Hvad sker der når du spænder den??? Mener du at selve montage er i stykker
eller hva?

Mvh

Thomas

Fra : Iceman50

Dato : 28-11-05 23:34

Jeg har haft samme problem med en Savage 110.
Min var købt hos Jagtimportlageret, og ifølge den våbensmed der lavede
riflen for mig på arbejdet, så var den montering en gang klamphuggeri.
Så tag ned til en rigtig våbensmed, såsom Hunters House eller Hubertushuset
og få sat din kikkert ordentligt på. Når kikkerten er lavet og den rigtige
ammo fundet, så er det en rigtig god riffel, der skyder meget præcist. Husk
dog at få indstillet aftrækket ved samme lejlighed, det tager tid selv at
gøre det.

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-05 09:03

Hej,
> Jeg har haft samme problem med en Savage 110.
> Min var købt hos Jagtimportlageret, og ifølge den våbensmed der lavede
> riflen for mig på arbejdet, så var den montering en gang >klamphuggeri.

købt samme sted (Ringsted).. hvad gav du for at få lavet montagen ?

> ammo fundet, så er det en rigtig god riffel, der skyder >meget præcist.
enig i denne betragtning. jeg bruger Norma. hvad bruger/brugte du ?

Tak for din indsigt. Rart at vide andre har haft samme problem, dog surt at
Jagtimportlageret har sjusket (eller deres leverandør).

mvh
jørgen

Fra : Kent Hald

Dato : 29-11-05 15:13

"Jorgen [DK/2200)" <test> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> Jagtimportlageret har sjusket (eller deres leverandør).

Jeg troede, det efterhånde var almindeligt kendt, at
nævnte firma var nogle - ,citerer, "klamphuggere"
Det har været kendt her på egnen i flere år, at de ikke står
for en seriøs professionel behandling af deres kunder.

Hilsen,

KH

Fra : Iceman50

Dato : 29-11-05 17:08

JEg fik den lavet på arbejdet, men købte en ny kikkert i Hubertushuset.
Deres våbenværksted kan anbefales, og de har nogle fornuftige priser.

Fra : Jorgen [DK/2200]

Dato : 29-11-05 18:37

hvordan er sådan en montage fastspændt ?? svejset ??

(jeg har ikke min riffel i københavn)..

mvh
jørgen

Fra : Kito

Dato : 30-11-05 07:23

Nu er det jo nogen voldsomme beskyldninger så som klamhuggeri og sjusk. Har
i været omkring leverandøren og forelægge ham problemet eller hvad. Det er
ret surt pga af en enkelt eller 2 fejl at hænge hele forretningen ud, og
navnlig, hvis de ikke har fået chancen til at gøre skaden god igen.

med venlig hilsen
Poul

Fra : Iceman50

Dato : 30-11-05 17:37

Jeg havde fat i butikken, efter at det var konstateret at montagen var løs.
Svaret var at sådan noget skete med tiden.....
Men som fagmanden sagde, der var ikke brugt loc-tite eller lignende produkt,
men noget lim der absolut ikke holdte til bare en fingernegl.
Det er ikke mine ord, men min fagmand der kaldte det klamphuggeri, og det er
åbenbart ikke kun mig der har oplevet det....
Og hvor mange dårlige oplevelser/advarsler om en butik skal man have før det
er ok at gøre opmærksom på det her???