dvd til cd?
Fra : Roland

Dato : 28-11-05 17:43

Er det muligt at brænde et lydspor fra en dvd skive ned på en cd?

Jeg har mogle musik dvd`r som ikke kan fås på cd og jeg vil gerne kunne
spille det på min cdafspiller.

Pierre

Fra : Morten Steen

Dato : 28-11-05 20:13

> Er det muligt at brænde et lydspor fra en dvd skive ned på en cd?

Jep. Der findes adskillige programmer til det. Jeg har dog betalt $30.00 for
det jeg bruger. Det er til gengæld også genialt.
Det er det her : http://www.imtoo.com/dvd-audio-ripper.html
Om der findes nogle programmer der gør det samme gratis, skal jeg ikke kunne
sige.

Morten

Fra : Mads Breddam

Dato : 28-11-05 21:21

> Jeg har mogle musik dvd`r som ikke kan fås på cd og jeg vil gerne kunne
> spille det på min cdafspiller.

Ja, det er muligt. Har selv rippet et par musik dvd'er til mp3-afspilleren.
Det gjorde med #1 DVD Audio Ripper ( www.dvdtox.com ) . Findes også mange
andre, søg på "dvd audio ripper".

Alternativt kan du, hvis du digital udgang og indgang, på noget der kan
optage, gøre det manuelt ad den vej. Men det er dog noget mere besværligt.
På ens egne, originale, mon dog genstridige copy-controlled, CD'er kan det
også en være løsning: Optisk digital ud fra dvd'en til optisk digital ind på
mp3-afspilleren, som evt. optager i pcm/wav - så er der efter min
overbevisning ikke noget tab (?).

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : Roland

Dato : 29-11-05 22:42

">
> Ja, det er muligt. Har selv rippet et par musik dvd'er til
> [...]
Nu har jeg lige prøvet dette program og det funger jo fint.
Men jeg kan kun rippe det til mp3 lyd, hvad med alm cd lyd eller er der
ingen forskel på kvaliteten. Jeg er ude efter den bedste lyd.

Pierre

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 30-11-05 00:00

On Tue, 29 Nov 2005 22:41:39 +0100, "Roland" <P@2.dk> wrote:

> Nu har jeg lige prøvet dette program og det funger jo fint.
>Men jeg kan kun rippe det til mp3 lyd, hvad med alm cd lyd eller er der
>ingen forskel på kvaliteten. Jeg er ude efter den bedste lyd.

Jamen hvad forventer du da?

Lyden på DVD'er er mp3 format, med mindre der står på dem at der
ligger et andet format.

--
__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.cykeldk

Fra : Jacob E.

Dato : 30-11-05 00:32

Poul Erik Lindaa wrote:

> Jamen hvad forventer du da?
> Lyden på DVD'er er mp3 format, med mindre der står på dem at der
> ligger et andet format.

Almindelig DVD-lyd er MPEG-2. Så vidt jeg ved.

Mvh Jacob E.

Fra : Lars Rindsig

Dato : 30-11-05 00:38

Jacob E. wrote:

> Almindelig DVD-lyd er MPEG-2. Så vidt jeg ved.

Det skulle jg da også mene. Og selv om det ikke var, er der da ingen
grund til at resample til mp3 igen, når det er menignen der skal laves
an audio-cd ud af det.

Lars

--
Hail Freedonia