Synthpop sang spillet lørdag 26/11 kl ca.
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 27-11-05 23:09

Hej

Jeg hørte en sjælden gang radio i går eftermiddags under en køretur, og
hørte en synthpop sang, som lød lidt ala Depeche Mode (hvilket det ikke
var) - den startede med en simpel synthesizer melodi, og derefter et ret
dybdegående beat.

Den blev sendt i radioen på enten P4 KBH eller P3, i går 26/11 mellem kl
17.40 og 18.00 (husker ikke præcist), og den var i umiddelbar
forlængelse af en Kashmir sang.

Jeg mener sangens navn var noget i stil med Solution eller lign. engelsk
ord med samme længe og S som startbogstav?

Jeg tror ikke den var på P4, da jeg fandt "Hit House" udsendelsen fra i
går, og det lyder ikke til den er med der, så jeg satser på at den var i
"Sport i 3eren", som man desværre ikke kan høre online.

Jeg ved godt jeg ikke har mange oplysninger, men håber at nogen kan
hjælpe

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 28-11-05 18:44

Fra : The Nameless Dude

Dato : 28-11-05 19:16

Esben von Buchwald <use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote in

> det var:
> Titel: Situation
> Indspilningsår: 1982
> Indspilningsland: England
> Plademærke: Mute Records
> Katalognr.: 1CDYAZ 4
> Kunstnere:Yazoo Instr, Sang,Yazoo Instr, Sang,Francois
> Kevorkian(Frankrig) Re-mix
> Komponister:Alison Moyet(England),Vince Clarke(England)

Den er med på albummet Upstairs at Eric's.
Kan du måske stadig låne på biblioteket.

--
The Nameless Dude

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-11-05 19:22

Esben von Buchwald skrev:

>Titel: Situation
>Kunstnere:Yazoo Instr, Sang,Yazoo Instr, Sang,Francois Kevorkian(Frankrig)
>Re-mix
>Komponister:Alison Moyet(England),Vince Clarke(England)

Så er det ikke så sært at du mente at det mindede om Depeche Mode, da
Vince Clarke var den oprindelige sanger i Depeche Mode, og det var da også
ham der bl.a, skrev "Just can't get enough".

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Pipeline

Dato : 28-11-05 23:47

> [...]
> Vince Clarke var den oprindelige sanger i Depeche Mode, og det var da også
> ham der bl.a, skrev "Just can't get enough".

Ikke helt korrekt. Vince Clarke og Andy Flethcer dannede i 1976 duoen No
Romance In China. De fik hurtigt følgeskab af Martin Gore og skiftede navn
til Composition Of Sound. Men da Vince Clarke havde problemer med at synge
og spille samtidigt, hyrede de sangeren Dave Gahan. Kort efter skiftede de
så navn til Depeche Mode. Så Vince Clarke har aldrig været forsanger i
Depeche Mode

MVH
Pipeline