ATI 128 PCI?
Fra : Jesper

Dato : 11-06-01 00:24

Først: Er dette grafikkort - ATI 128 PCI - Mac OS X kompatibel?

Dernæst: Nogen der ved hvor jeg kan få fat i et (brugt)? Det skal bruges
i en Beige G3. Det voodoo3 jeg har nu kan jeg ikke få til at fungere og
det indbyggede ATI rage pro er mildest talt uskarpt og sløvt.

Evt. andre forslag til billige OS X kompatible grafikkort?

PS: Jeg har i øvrigt lige set en G3@400 ZIF opgradering til 399 DM hos
www.dsp-info.com. Det er et Met@box kort - nogen der ved om det er OS X
kompatibelt?

En masse spørgsmål på de sene nattetimer...

--
mvh Jesper

-> http://homepage.mac.com/biddet
-> http://homepage.mac.com/jmfink

Fra : Pete

Dato : 11-06-01 00:34

in article 1eutczq.15vld0l1ancmyoN%jmfink@mac.com, Jesper at jmfink@mac.com
wrote on 11/06/01 1:24:

> Først: Er dette grafikkort - ATI 128 PCI - Mac OS X kompatibel?

Ja det skulle der ikke være problemer med, da dette sidder i mange af Apples
nyere maskiner.

> [...]
> det indbyggede ATI rage pro er mildest talt uskarpt og sløvt.
>
> Evt. andre forslag til billige OS X kompatible grafikkort?

Andre nyere ATI Kort (Rage 128 og Radeon), eller evt. et flashet GeForce
2MX)

> PS: Jeg har i øvrigt lige set en G3@400 ZIF opgradering til 399 DM hos
> www.dsp-info.com. Det er et Met@box kort - nogen der ved om det er OS X
> kompatibelt?

Da det er en ZIF opgradering burde den ikke volde problemer.

> En masse spørgsmål på de sene nattetimer...

Ja jeg burde vist sove.....

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-06-01 18:54

Pete <pete@hldns.com> wrote:

> Ja det skulle der ikke være problemer med, da dette sidder i mange af Apples
> nyere maskiner.

Jeg ville ikke være så sikker mht. driverne til Mac OS X. Eks. virker
Apples Radeon drivere ikke med ATI retail Radeon kort, hverken i PCI
eller AGP versionen.
Jeg er dog rimelig sikker på, at enten Apple eller ATI selv på et senere
tidspunkt vil udgive drivere, der også virker med retail kortene.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København

Fra : Jesper

Dato : 11-06-01 23:32

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> [...]
> Jeg er dog rimelig sikker på, at enten Apple eller ATI selv på et senere
> tidspunkt vil udgive drivere, der også virker med retail kortene.

Men der er vel større chancer for at der kommer drivere til ATI kortene
end der er til 3dfx' voodoo3 - ik'?

PS. tillykke med din ny bolig, Morten! (Hvor mange nye iBooks kunne du
have købt i stedet?)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-06-01 09:47

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Men der er vel større chancer for at der kommer drivere til ATI kortene
> end der er til 3dfx' voodoo3 - ik'?

Selvfølgelig.

> PS. tillykke med din ny bolig, Morten! (Hvor mange nye iBooks kunne du
> have købt i stedet?)

ingen, jeg der er tale om et lejemål, dog ikke tidsbegrænset.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

JUhu, jeg har endelig fået en bolig))))