Tur til USA, forsikring.
Fra : Kbh.s amt

Dato : 27-11-05 16:05

Til juni 06 skal min ægtefælle og jeg en tur til Californien og Nevada.
Vi skal støde til min søn og børnebørn i San Fransisco og bo i udkanten af
byen et par dage. Flyrejse alene dertil. Hotel vil sønnen klare.
Herefter en tur i bil til Nevada, Las Vegas m.m.
Hvad kræver det af div. forsikringer?
Vi har begge p.t. både rejse-og afbestillingsforsikring gældende Europa.
Nogle faldgruber at være opmærksom på?
Jeg kunne godt i Nevada prøve at skyde med div. former for håndvåben.
Hvad er kravene og hvor findes mulighederne?
V.h.
Kbh.s. Amt

Fra : Ole

Dato : 27-11-05 17:06

"Kbh.s amt" <kyndby2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kunne godt i Nevada prøve at skyde med div. former for håndvåben.
> Hvad er kravene og hvor findes mulighederne?

Hej

Din nuværende forsikring som har Europa dækning er jo billigere end en med
Verdensdækning, da den offentlige sygesikring dækker udgifter til pludselige
opstående sygdom på ferie op til 1 måned i Europa samt lande med
Middelhavskyst. Det du som minumum skal have er en rejseforsikring, der
dækker den periode du er ude. Uden at vide alt for meget om forsikring ville
det være en god idé at høre dit forsikringsselskab om, hvorvidt du skal
tegne noget udvidet forsikring, da du regner med at prøve diverse
skydevåben. Umiddelbart ville jeg mene, at det ville være at katogisere som
farlig sport. En anden ting, du bør være opmærksom på er bagageforsikring i
tilfælde af, at din bagage bliver forsinket, bortkommer eller bliver
stjålet.

Ole

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-11-05 17:56

Kbh.s amt wrote:
> [...]
> i udkanten af byen et par dage. Flyrejse alene dertil. Hotel vil
> sønnen klare. Herefter en tur i bil til Nevada, Las Vegas m.m.

Lej bilen hjemmefra. Det er mit indtryk, at man ofte vil forsøge at binde
jer overflødige forsikringer på, hvis I venter med at leje på stedet.
Jeg har et par gange været glad for at bruge
http://www.argusrentals.com/
hvor lejen er attraktiv og de nødvendige forsikringer er inkl. Jeg har brugt
dem 2 gange i SF og i begge tilfælde var det udlejningsselskabet Alamos, der
leverede bilerne.

> Vi har begge p.t. både rejse-og afbestillingsforsikring gældende
> Europa. Nogle faldgruber at være opmærksom på?

Du skal nok have en almindelig rejseforsikring. Vær opmærksom på at der kan
være forskel på om I skal være væk mere eller mindre end en måned.

Du kan tage evt. et kig på min rejsedagbog fra tur i SW-USA, der kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Lars Ehlers

Dato : 27-11-05 21:58

On Sun, 27 Nov 2005 16:04:46 +0100, "Kbh.s amt" <kyndby2003@yahoo.dk>
wrote:

>Jeg kunne godt i Nevada prøve at skyde med div. former for håndvåben.
>Hvad er kravene og hvor findes mulighederne?

Kravene afhænger af, hvor du vil prøve at skyde, klubberne har deres
egne regler. Enkelte steder kræves det f.eks. at man er bosiddende i
USA, men de fleste steder kan man sagtens komme til at skyde, selvom
man er udlænding. Et andet ting er, at det kan være svært at leje
håndvåben, hvis man er alene, så hvis du kan lokke en anden person
med, så gør det tingene nemmere.

Nogle steder tilbyder man korte kurser i sikkerhed omkring håndtering
af håndvåben, og det kan jeg anbefale. Der er stramme regler for, hvad
man kan/skal gøre på en skydebane, og et kort kursus hjælper med at
huske reglerne.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 28-11-05 14:48

Den Sun, 27 Nov 2005 16:04:46 +0100, skrev Kbh.s amt :

> Til juni 06 skal min ægtefælle og jeg en tur til Californien og Nevada.

De færreste har en forsikring der i forvejen dækker rejser til USA, så i
skal nok ud og købe én.

Men inden i gør, så tjek lige at i er blandt de få der ER dækket enten
via en indboforsikring, heltidsulykkesforsikring, gruppelivsforsikring
f.eks. via arbejde eller en forening(fagforening, rejseklub osv.) eller
måske via et kreditkort ja endog visse bankkunder har en sådan
forsikring.

Skal forsikringen købes, kan den umiddelbart synes temmelig bekostelig,
men egen erfaring siger mig at man bliver glad for den når uheldet er
ude.

For nogle år siden fik min kone en svær omgang influenza på en tur til
Florida. Udgifter til lægebesøg(100$ alene), recept og medicin løb op i
2500,- kr. Herhjemme var vi sluppet med 20,- kr. for penicillin

--
Kent Oldhøj

Fra : Lars Ehlers

Dato : 29-11-05 07:46

On Mon, 28 Nov 2005 14:47:55 +0100, Kent Oldhøj <oldhoj@gmail.com>
wrote:

>For nogle år siden fik min kone en svær omgang influenza på en tur til
>Florida. Udgifter til lægebesøg(100$ alene), recept og medicin løb op i
>2500,- kr. Herhjemme var vi sluppet med 20,- kr. for penicillin

Godt argument for ALTID at købe rejseforsikring, når man rejser til
USA!

Min kone fødte på et hospital her i den nordlige Californien, og jeg
fik kaffen galt i halsen, da hospitalsregningen dumpede ind af døren.
Den var på lige knap 500.000 kr (kejsersnit plus det løse). Så er man
meget glad for at have privat sygeforsikring. Ud over regningen fra
hospitalet kom der også pæne regninger fra både gynækolog og
børnelæge.... (også dækket af vores forsikring).

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang