Ny græsk ortodoks-kristen patriark vil
Fra : Cyril Malka

Dato : 27-11-05 13:12

Manden, som steg til tronen sidste uge, som græsk-ortodoks patriark, har
underskrevet en hemmelig dokument som annulerer et tidligere salg af
land fra østjerusalem til jødiske grupper.

Derudover har han allerede udtalt sig imod at jøder skulle få lov til at
leve i visse del af Jerusalem.

Den nye patriark, Teofilos III blev kronet i tirsdags i Jerusalem og
det, selv om Israel protesterede.

Den ortodokse kirketradition forlanger at palæstinensere, Israel og
Jordan anerkender den ny patriark.

Israel har ikke anerkendt pågældende patriark.

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... If I want your opinion, I'll read your entrails.

Fra : AF

Dato : 27-11-05 14:00

Cyril Malka skrev i news:4389A2AA.8000300@nytestamente.org

[ ... ]
> Den nye patriark, Teofilos III blev kronet i tirsdags i Jerusalem og
> det, selv om Israel protesterede.

Skal jøder, verdslige såvel som religiøse, nu også til at blande sig i hvem
der skal være patriarker i ortodokse kirker?

De jøder må da være langt ude i hampen (eller måske ryge for meget af den).

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - *også med DebatForum*

Fra : Bjarte Runderheim

Dato : 28-11-05 07:39

"AF" <dewnull@tiscali.invalid> wrote in message

> [...]
> hvem der skal være patriarker i ortodokse kirker?
>
> De jøder må da være langt ude i hampen (eller måske ryge for meget af

Jeg leste granngivelig at:"> Den ortodokse kirketradition forlanger at
palæstinensere,
Israel og Jordan anerkender den ny patriark."

Har du ikke snudd saken bitte litt opp-ned?

Bjarte

Fra : Britt Malka

Dato : 27-11-05 15:10

On Sun, 27 Nov 2005 13:12:26 +0100, Cyril Malka
<news@nytestamente.org> wrote:

>Den ortodokse kirketradition forlanger at palæstinensere, Israel og
>Jordan anerkender den ny patriark.
>
>Israel har ikke anerkendt pågældende patriark.

Sikken en kraftidiot!

Men hvis deres egen kirketradition forlanger det, så kan hans "kåring"
vel ikke være gyldig, eftersom Israel ikke vil anerkende den?

Hvad laver deres kirke i øvrigt på israelsk grund, hvis de ikke ønsker
at omgive sig med jøder?

Altså, jeg ville fx ikke vælge at slå mig ned i Jylland, hvis jeg ikke
kunne lide jyder

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-11-05 15:16

Britt Malka skrev i news:pdfjo1hl7cm47omfr4tvralvg888utdn3s@4ax.com

> Sikken en kraftidiot!

Så stærkt ville jeg da ikke finde på at udtale mig om Israel

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 27-11-05 17:06

Andreas Falck wrote:
> Britt Malka skrev i news:pdfjo1hl7cm47omfr4tvralvg888utdn3s@4ax.com

> Så stærkt ville jeg da ikke finde på at udtale mig om Israel

ja - det er god kristelig næstekærlighed
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
gu er det ej - det er hykleri!!
som det meste hellige er det

--

BB
-----------

Boykot Colgate!
Giftig tandpasta
!

Fra : Cyril Malka

Dato : 27-11-05 16:35

Britt Malka wrote:

> Sikken en kraftidiot!

Hehe :)

Så vidt jeg kan forstå har der været en del ballade for at få væltet den
tidligere patriark. Det ser ud til at det endte med at lykkes.

> Men hvis deres egen kirketradition forlanger det, så kan hans "kåring"
> vel ikke være gyldig, eftersom Israel ikke vil anerkende den?

Nej. Det er den ikke. Det er han i øvrigt ganske fortørnet over. Men de
kan sagtens se stort på det. K¨ringen er vel gyldigt alligevel set med
deres menigheds øjne.

> Hvad laver deres kirke i øvrigt på israelsk grund, hvis de ikke ønsker
> at omgive sig med jøder?

De mener at have ret til Jerusalems jord fordi de mener at Jesus døde her.

Det, at den tidligere patriark solgte to bygninger til jøder blev meget
ilde set af nogle af de græske ortodokse som mener at den del af
Jerusalem tilhører dem.

(de har jo selv besat den, udryddet de jøder der boede der og alt, så nu
er det vel deres ;->)

> Altså, jeg ville fx ikke vælge at slå mig ned i Jylland, hvis jeg ikke
> kunne lide jyder

Jøder må ikke købe jord eller leje jord i den del af Jerusalem ifølge
den kirke...

Det svarer til at danskere ikke måtte købe eller leje noget i Ishøj for
det er forbeholdt tyrkere...

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... If it's tourist season, where do I get a license?

Fra : Britt Malka

Dato : 27-11-05 22:53

On Sun, 27 Nov 2005 16:34:37 +0100, Cyril Malka

>Nej. Det er den ikke. Det er han i øvrigt ganske fortørnet over. Men de
>kan sagtens se stort på det. K¨ringen er vel gyldigt alligevel set med
>deres menigheds øjne.

Jeps, ellers ændrer de vel bare loven. De er jo ikke bundet af en
eviggyldig lov. De er jo kristne.

>De mener at have ret til Jerusalems jord fordi de mener at Jesus døde her.

Aha ...

Og deres historiske bevis på dette?

>(de har jo selv besat den, udryddet de jøder der boede der og alt, så nu
>er det vel deres ;->)

Jeps, naturligvis

Fra : Cyril Malka

Dato : 27-11-05 22:59

> Jeps, ellers ændrer de vel bare loven. De er jo ikke bundet af en
> eviggyldig lov. De er jo kristne.

Korrekt.

> Aha ...
> Og deres historiske bevis på dette?

Ikke andet end de fire evangelier Det kan læses som historiske
værker, hvis det lige pludseligt behøves ;->
--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... Elvis is dead and I'm not feeling too good myself.

Fra : Britt Malka

Dato : 27-11-05 23:01

On Sun, 27 Nov 2005 22:59:26 +0100, Cyril Malka

Imponerende!

Fra : Rune

Dato : 28-11-05 10:54

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse

> Imponerende!

Lidt sjovt som i vælger at kommunikere med hinanden over Newsnet. Jeg har en
ven som jævnligt kommer gevaldigt op at skændes med konen, så snakker de kun
sammen over email og SMS i 14 dage derefter. Men NewsNet er vel også ok.

Fra : Cyril Malka

Dato : 28-11-05 11:59

Rune wrote:

> [...]
> sammen over email og SMS i 14 dage derefter. Men NewsNet er vel også ok.

Er der noget galt i at man også skriver sammen selv om man snakker
sammen også?

Jeg forbavses til stadighed over at det kan forekomme nogle folk så
underligt at vi kan finde på at skrive til hinanden.

Til din orientering, så kan vi også finde på at sende SMS'er til
hinanden når jeg er nede i stuen, og Britt på 1. sal. Sende beskeder
gennem yahoo selv om vi sidder ved siden af hinanden og sige "jeg elsker
dig" til hinanden selv om vi har været gift i flere år.

Vi kan endda finde på at skrive det til hinanden selv om vi lige har
sagt det til hinanden.

Når jeg læser den slags, som du lige har skrevet, kan jeg ikke undlade
at have lidt ondt af jer.

Fra : Rune

Dato : 28-11-05 12:28

"Cyril Malka" <news@nytestamente.org> skrev i en meddelelse

> Er der noget galt i at man også skriver sammen selv om man snakker sammen
> også?

Hvor sagde jeg der var noget galt med det? Jeg skrev bare det var lidt sjovt
at se på, og det er da bare dejligt i er så rigtig glade for hinanden, at i
sender små beskeder og hvad ved jeg til hinanden i tide og utide -
personligt vil jeg gå til i sukkersødhed og plyspuder, men hver til sit. Du
syntes at have et alvorligt konfrontationsbehov. En anelse stringed-up
måske. Måske du skulle overveje at skære ned på kaffen eller få noget søvn
en gang i mellem. Du kunne også overveje en hund som du kunne slå lidt på
med en sammenrullet avis hver gang du føler dig trådt under fode. Men
NewsNet er selv'følg mere humant.

> [...]
> det til hinanden.
>
> Når jeg læser den slags, som du lige har skrevet, kan jeg ikke undlade at

aw. Tak skal du have. Følger der penge med?

Men ærligt talt så behøver du slet ikke. Personligt er jeg omtrent så
romantisk som en irsk bulldog og foretrækker lidt ironi. Min kone ved jeg
elsker hende når jeg fortæller hende, at hendes bagdel er på størrelse med
en ladeport.

Fra : Cyril Malka

Dato : 28-11-05 12:55

Rune wrote:

> [...]
> en gang i mellem. Du kunne også overveje en hund som du kunne slå lidt på
> med en sammenrullet avis hver gang du føler dig trådt under fode. Men

Konfrontationsbehov? Næppe... Jeg har ganske enkelt svaret til dit indlæg...

Kan du være venlig at forklare mig, hvordan en totalt off-topic indlæg
som du har skrevet: om hvorvidt og hvornår Britt og jeg skriver sammen
over nettet har sit plads i dk.livssyn.kristendom?

Og hvordan, hvis jeg svarer på det, det opfattes som en konfrontationsbehov?

Ligeledes om hvordan du vælger at fortsætte en totalt off-topic tråd?

Er du ikke kommet over pottens-fase?

> aw. Tak skal du have. Følger der penge med?

Fra en jøde?

Du har meget at lære endnu ;->

> [...]
> elsker hende når jeg fortæller hende, at hendes bagdel er på størrelse med

Så længe I finder ud af det er det vel okay. Personligt ville jeg ikke
kommentere det hverken privat eller offentligt for det er vel den
enkeltes sag.

.... ligeledes ville jeg ikke kunne finde på at kommentere det, hvis I
begge skrev på en nyhedsgruppe og af og til skrev også til hinanden...
Især ikke, hvis det er off-topic.

Men sådan er vi så forskellige, vel?

EOD herfra, da intet af det har med gruppens emne at gøre.

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... I plan to live for ever... So far so good...

Fra : Rune

Dato : 28-11-05 13:30

> Konfrontationsbehov? Næppe... Jeg har ganske enkelt svaret til dit
> indlæg...

Når du insistere på at opfatte små uskyldige bemærkninger som nedrige angreb
på din person, lyder det som du kunne have brug for en lille pause. Nyd det
gode vejr. Send en sød kærligheds-SMS til din lille Britt-mus. Hvad der nu
kan få dit blodtryk lidt ned. Så kommer du nok længere med din plan om at
leve for evigt.

> Ligeledes om hvordan du vælger at fortsætte en totalt off-topic tråd?
>
> Er du ikke kommet over pottens-fase?
umm.. Hvorfor? Sender folk i potte-fasen da off-topic beskeder på NewsNet?
Sjovt du skulle nævne det, som det er dig der benytter dig af latrinær
argumentation. Et spejl Malka. Et spejl er en fantastisk ting.

> Fra en jøde?
>
> Du har meget at lære endnu ;->

Ja ok så. Men en lille julehilsen skulle der vel være plads til. (ironi! tag
ikke personligt!)

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 29-11-05 03:50

Cyril Malka wrote:
> Er der noget galt i at man også skriver sammen selv om man snakker
> sammen også?

Åbenbart for nogle...

> Jeg forbavses til stadighed over at det kan forekomme nogle folk så
> underligt at vi kan finde på at skrive til hinanden.

Ja, i alle andre sammenhænge fremhæver man netop at *kommunikation* er
vejen til at fastholde et godt forhold, så det underlige må helt klart
være tegn på manglende kommunikation.

[Manglende kommunikation ser man jo konsekvensen af når folk endda
begynder at snakke med sig selv. Ingen nævnt ingen glemt... ]

> [...]
> gennem yahoo selv om vi sidder ved siden af hinanden og sige "jeg elsker
> dig" til hinanden selv om vi har været gift i flere år.

Fornuftigt. Min kone bliver såmænd helt overrasket når hun får sådan en
besked, for hun undrer sig selv over at det holdes ved lige.

[Tidligere forhold har åbenbart ikke indeholdt dette element i
kommunikationen, så det giver +-points. ;->]

> Vi kan endda finde på at skrive det til hinanden selv om vi lige har
> sagt det til hinanden.

Gid der var flere der gjorde det samme. Men der er næppe ret mange der
vil kommentere det positive herinde.

[Surprise me, guys!]

> Når jeg læser den slags, som du lige har skrevet, kan jeg ikke undlade
> at have lidt ondt af jer.

Også her.

Henrik, Dianalund
....Vi er alle Adams børn, og alle holder vi af pandekage
....Set på skilt: "Vi stoler på Gud, alle andre betaler kontant"

Fra : Be Ka

Dato : 29-11-05 09:30

Henrik Vestergaard wrote:

> Fornuftigt. Min kone bliver såmænd helt overrasket når hun får sådan
> en besked, for hun undrer sig selv over at det holdes ved lige.

Fornuftigt??? Hvor længe ahr du kendt til forholdet? :)

Fra : Bæ9

Dato : 29-11-05 15:16

Be Ka wrote:

> Fornuftigt??? Hvor længe ahr du kendt til forholdet? :)

kærlighed er ikke fonuft!!

--

Bæ9
-----------

!

Fra : Poul Nielsen

Dato : 29-11-05 13:35

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@gmx.net> skrev i en meddelelse
> vil kommentere det positive herinde.
>
> [Surprise me, guys!]

> Også her.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Henrik, Dianalund

Kunne du dog ikke overraske os engang i mellem ved at ha dine egne
holdninger og ikke bare logre med halen når du ser Cyril og Britt. Al det
lefleri er sgu så kvalmende.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 29-11-05 21:17

Poul Nielsen wrote:
> [...]
>
> Kunne du dog ikke overraske os engang i mellem ved at ha dine egne
> holdninger og ikke bare logre med halen når du ser Cyril og Britt. Al det

Du må være ret ny på Usenet, når du udtaler dig således...

Fra : Stefan Holm

Dato : 29-11-05 22:34

Henrik Vestergaard wrote:

> Du må være ret ny på Usenet, når du udtaler dig således...

Du mener at alle de gamle har lært at ignorere det?

--
Stefan Holm
"I think I've figured out how to steer by gesturing emphatically."

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 29-11-05 23:58

Stefan Holm wrote:

> Du mener at alle de gamle har lært at ignorere det?

Sjovt at nogle *søger* Uenighed...

Jeg foretrækker nu visdommen i Ordsp. 17:13-14:

=== citat ===
Når nogen gengælder godt med ondt, skal ulykken ikke vige fra hans hus.
At yppe kiv er som at give vand frit løb; hold inde, før striden bryder løs!
=== citat slut ===

Det ville være forfriskende hvis du i stedet forholdt dig til det faktum
at der har været uenighed, men nu er der større harmoni og bedre forståelse.

Siger det ikke mere om de kristnes søgen efter ufred, end om at jeg
kunne finde fred i at studere jødedommen?

Fra : Stefan Holm

Dato : 01-12-05 00:24

Henrik Vestergaard wrote:

> Sjovt at nogle *søger* Uenighed...

Egentlig ikke. Jeg undrede mig bare over hvad du mente med den formulering.

--
Stefan Holm
"OK, not when you make it sound all dirty like that... It's just tea."

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 01-12-05 00:47

Stefan Holm wrote:
> Egentlig ikke. Jeg undrede mig bare over hvad du mente med den formulering.

Kunne du så ikke bare skrive det?

Havde du skrevet, at min formulering undrede dig, havde jeg naturligvis
hjulpet dig.

Prøv at skrive igen med citat af det du undrer dig over, så skal jeg
prøve at hjælpe med forståelsen.

Fra : Stefan Holm

Dato : 01-12-05 09:57

Henrik Vestergaard wrote:

> Kunne du så ikke bare skrive det?

Jo, men man skriver ikke altid hvad der er hensigtsmæssigt.

> Prøv at skrive igen med citat af det du undrer dig over, så skal jeg
> prøve at hjælpe med forståelsen.

Det var mest et spørgsmål om at dit svar til PN lød som noget Andreas Falck
kunne finde på at skrive i samme anledning. Altså som en fortsættelse af
mudderkastningen.

--
Stefan Holm
"And we've got maybe seconds before Darth Rosenberg grinds everybody into

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 01-12-05 11:33

Stefan Holm wrote:
> Jo, men man skriver ikke altid hvad der er hensigtsmæssigt.

"Man" gør måske ikke, men så kan du udskille dig fra mængden så vi var
flere der prøvede at overholde fundatsen ved at komme debatterne
nærmere. God weekend. Vil tage mod det sønderjydske, så jeg tjekker
først tilbage søndag. Ikke ond vilje at jeg ikke svarer før - medmindre
jeg smugkigger via familiens ADSL...

> Det var mest et spørgsmål om at dit svar til PN lød som noget Andreas Falck
> kunne finde på at skrive i samme anledning. Altså som en fortsættelse af
> mudderkastningen.

Jeg vil ikke tilføje til mudderkastningen. Dem som kender debatterne ved
at AF og jeg har et temmeligt "anstrengt" forhold. Så jeg tier i den
forbindelse.

Hvorvidt han ville skrive noget nær det samme? Jeg ved det ikke, men det
kan vel hænde for alle at få et anfald af pludselig fornuft?

Spøg til side. Jeg holder på at vi alle er forskellige, og jeg forstår
ikke den tankegang der søger at kæde folk sammen for at få indlæggene
til at passe i deres verdensbillede. Det er en lukket tankegang, og jeg
er mere åben end som så.

Igen: du skriver bare det citat du er i tvivl om. Så skal jeg gerne
hjælpe med baggrunden for svaret.

Fra : Stefan Holm

Dato : 01-12-05 13:05

Henrik Vestergaard wrote:

> Igen: du skriver bare det citat du er i tvivl om. Så skal jeg gerne
> hjælpe med baggrunden for svaret.

Det er sjovt nok lige præcis det citat jeg svarede på i første omgang:

| Du må være ret ny på Usenet, når du udtaler dig således...

Jeg synes der ligger en klar antydning af at det jo er gamle nyheder eller
sådan noget, hvilket ville passe fint til fx en som AF. Det var så det jeg
forsøgte at joke lidt med, hvilket åbenbart ikke faldt så heldigt ud (nej,
jeg mener at en smiley efter en joke er en falliterklæring).

Jeg kan godt se det osse bare kan læses som en konstatering af at PN ikke
er den første til at komme med den anklage (som jeg i øvrigt ikke vil
forholde mig til - jeg erindrer ikke at have noget udestående med dig), og
vil tro det var det du egentlig i al stilfærdighed mente.

--
Stefan Holm
"The way you would if your dead lover just told you

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 05-12-05 04:24

Stefan Holm wrote:
> Det er sjovt nok lige præcis det citat jeg svarede på i første omgang:

OK. Forklaring følger hermed.

> [...]
> forsøgte at joke lidt med, hvilket åbenbart ikke faldt så heldigt ud (nej,
> jeg mener at en smiley efter en joke er en falliterklæring).

Skal den da hellere komme før, ligesom man i Spanien sætter et omvendt
spørgsmålstegn før en sætning med et spørgsmål?

Jeg mener, stadig, man skal være ret ny her på Usenet for at tro at vi
skulle være tre identiske mennesker. Vi kan være uenige, stille
spørgsmål, diskutere m.v. Men UDEN den sædvanlige nedladende tone man
ellers finder.
Hvis du går lidt tilbage i arkiverne vil du kunne søge dig frem til at
jeg som kristen flere gange har været markant uenig, herunder også at
jeg, nær slutningen af "den kristne karriere" var fuldt overbevist om,
at jeg kunne modbevise de argumenter imod "det nye testamente" som Cyril
havde skrevet på sin hjemmeside [her tænker jeg på
http://www.nytestamente.org/]

Jeg blev klogere, og selvom jeg accepterer at andre skal have retten
til, med samme Grundlov i hånden, at mene, tænke, tro og ytre sig
anderledes, så tillader jeg mig at følge denne nyhedsgruppe endnu.
Fristelsen til at opgive den helt *har* været til stede, men så
alligevel er der de mennesker til stede som gør den værd at følge - og
det gælder OGSÅ nogle af de mennesker jeg er markant uenig med. Dem som
holder tonen. Kampen *for* Usenettets overlevelse ligger i at vi alle
deltager så meget vi nu har tid og lyst til. Den dag vi dropper Usenet
vil det gå som med alle andre netværk: de visner og dør.

Afslutningsvis vil du finde dem som her og andetsteds på Usenet har
forsøgt at komme med dumsmarte bemærkninger om samme identitet m.v. At
værdige sådanne mennesker et svar vil være halsløs gerning. De
fortsætter trolleriet, og jeg har kun største despekt til overs for dem
som ikke evner at debattere seriøst.

Var det en bedre forklaring?

> [...]
> forholde mig til - jeg erindrer ikke at have noget udestående med dig), og
> vil tro det var det du egentlig i al stilfærdighed mente.

Stefan, jeg giver dig ret. Jeg har ingen udeståender med dig -
tværtimod. Jeg kan godt forstå hvor du kan have misforstået min
bemærkning. Jeg har tænkt tanken at opsætte en side med supplerende
links til signaturen, men - som med alt andet - så "fattes der timer i
døgnet" til at nå det vi alle gerne vil nå.

Du ønskes en god uge, og tak for muligheden for at uddybe min kommentar.

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-12-05 15:58

Henrik Vestergaard skrev i

> Jeg vil ikke tilføje til mudderkastningen. Dem som kender debatterne ved
> at AF og jeg har et temmeligt "anstrengt" forhold. Så jeg tier i den
> forbindelse.

Jeg ved ikke hvorvidt du har et anstrengt forhold. Jeg har et meget
afslappet forhold, også til dig

God tur til det synnejyske.

http://synnejysk.dk

Fra : Britt Malka

Dato : 01-12-05 15:08

On Thu, 1 Dec 2005 09:56:31 +0100, Stefan Holm <nospam@algebra.dk>
wrote:

>Jo, men man skriver ikke altid hvad der er hensigtsmæssigt.

Ordet "man" er så dejligt upersonligt. Så behøver "man" ikke at tage
ansvar for sine handlinger

Fra : Be Ka

Dato : 30-11-05 00:07

Stefan Holm wrote:

> Du mener at alle de gamle har lært at ignorere det?

Det er med rette måske ikke lige til at vide hvad Henrik Vestergaard selv
egentlig mener; man kan jo kun ha' sine formodninger.
Om Poul Nielsen's observation er det ikke andet at sige end at det kommer
nok ikke bagpå nogen der har læst lidt her mere end et par dage.

Fra : Cyril Malka

Dato : 30-11-05 22:35

Stefan Holm wrote:

> Du mener at alle de gamle har lært at ignorere det?

Det er skægt... Du er den eneste person her på gruppen, som er i stand
til at være off-topic *hver gang*, du skriver noget.

Hvis du er i gang med en konkurrens i idiotisk adfærd, så er du en klar
vinder.

(hvilket minder mig om, hvorfor det var, du var plonket).

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... The last Christian died on the cross.

Fra : Bæ9

Dato : 30-11-05 22:40

Cyril Malka wrote:

> [...]
> til at være off-topic *hver gang*, du skriver noget.
>
> Hvis du er i gang med en konkurrens i idiotisk adfærd, så er du en klar

øv - nu troede jeg lige....

--

Bæ9
-----------

!

Fra : Stefan Holm

Dato : 01-12-05 00:27

Cyril Malka wrote:

> Det er skægt... Du er den eneste person her på gruppen, som er i stand
> til at være off-topic *hver gang*, du skriver noget.

Såså, der er ingen grund til at nedvurdere din egen indsats på det punkt.
Du gør i hvert fald dit bedste - jeg er sikker på at Britt er stolt.

> (hvilket minder mig om, hvorfor det var, du var plonket).

Jeg blev vist nok plonket fordi du er en uhelbredelig narrøv. Af samme
grund blev du sjovt nok selv plonket.

--
Stefan Holm
"Hmm... their construction should be exceedingly simple. I think."

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-11-05 16:41

"Poul Nielsen" <pol@lan.com> skrev i en meddelelse

> Kunne du dog ikke overraske os engang i mellem ved at ha dine egne
> holdninger og ikke bare logre med halen når du ser Cyril og Britt. Al
> det lefleri er sgu så kvalmende.

Henrik Vestergaard er et alias for Britt Malka. Det er et for længst
etableret faktum, at der er tale om én og samme person. Din anklage om
"lefleri" er således ganske ubegrundet.

Min formodning er, at Britt Malka har lært Cyril Malka at kende i
forbindelse med hans selvudråbte status som "psykoterapeut". Han har givet
fortalt hende, at det vil afhjælpe hendes (og samtidig hans) psykiske
problemer, hvis hun under pseudonym skriver indlæg på usenet, der "lefler"
for Britt og ikke mindst Cyril Malka.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : Bæ9

Dato : 30-11-05 17:10

Jens Bruun wrote:

> [...]
> fortalt hende, at det vil afhjælpe hendes (og samtidig hans) psykiske
> problemer, hvis hun under pseudonym skriver indlæg på usenet, der "lefler"

nu får jeg lige pludselig lyst til at undersøe om bo warming skriver
noget pænt om jens brun.......

--

Bæ9
-----------

!

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-11-05 17:17

"Bæ9" <bae.nine.is.b@ck> skrev i en meddelelse

> nu får jeg lige pludselig lyst til at undersøe om bo warming skriver
> noget pænt om jens brun.......

Ja, du har vist mange sære lyster...

Fra : Bæ9

Dato : 30-11-05 17:48

Jens Bruun wrote:
> "Bæ9" <bae.nine.is.b@ck> skrev i en meddelelse

> Ja, du har vist mange sære lyster...

Hej søde

--

Bæ9
-----------

!

Fra : Vidal

Dato : 27-11-05 17:00

Britt Malka wrote:

> [...]
> vel ikke være gyldig, eftersom Israel ikke vil anerkende den?
>
> Hvad laver deres kirke i øvrigt på israelsk grund, hvis de ikke ønsker

De kristne har vel været der længere end jøderne har.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : AF

Dato : 27-11-05 17:02

Vidal skrev i news:4389d7fd$0$38625$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

> De kristne har vel været der længere end jøderne har.

Den slags fakta ser Malkasekten jo helst bort fra!

Fra : Britt Malka

Dato : 27-11-05 22:54

On Sun, 27 Nov 2005 17:00:06 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>De kristne har vel været der længere end jøderne har.

Regnet i antal år eller fra et bestemt år?

Det er rigtigt, at englænderne på et tidspunkt besatte Israel. De gav
det til jøderne, men så ville de ikke give det alligevel, efter at de
havde fået hjælp i krigen.

De ændrede lige loven ...

Fra : Cyril Malka

Dato : 27-11-05 22:57

Britt Malka wrote:

> Regnet i antal år eller fra et bestemt år?

Det er sagen ligegyldigt.

Jerusalem har aldrig tilhørt kristne eller arabere andet end da den blev
besat.

Det er ikek nok at stjæle land fra folk og holde den i lang tids nok så
den kan lige pludseligt blive "ens ejendom".

Det er stadig væk tyveri.

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... The sum of the intelligence on the planet is constant, population
increases.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 28-11-05 00:00

Cyril Malka wrote:
> [...]
> Det er ikek nok at stjæle land fra folk og holde den i lang tids nok så
> den kan lige pludseligt blive "ens ejendom".

Lige præcis.

Problemet er bare, at den grundlovssikrede "private ejendomsret" kun
gælder for folk selv - når det er Israel det handler om, så er "alt
tilladt"...

Sikke en gang absolut forvirring. :'-(

Fra : Vidal

Dato : 28-11-05 20:47

Henrik Vestergaard wrote:

> Lige præcis.
>
> Problemet er bare, at den grundlovssikrede "private ejendomsret" kun
> gælder for folk selv - når det er Israel det handler om, så er "alt
> tilladt"...

Nånå, Danmark til Ejderen og Norge tilbage til
moderlandet, eller hvad?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-11-05 22:58

Vidal skrev i news:438b5e9b$0$38705$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

> Nånå, Danmark til Ejderen

Ja, det er da klart!
Det må jeg hellere forelægge for http://synnejysk.dk

> Norge tilbage til moderlandet, eller hvad?

Nej pyt, lad blot dem og Harald Mossige blive højt mod nord.

Fra : Vidal

Dato : 28-11-05 23:29

Andreas Falck wrote:

> Vidal skrev i news:438b5e9b$0$38705$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

> Ja, det er da klart!
> Det må jeg hellere forelægge for http://synnejysk.dk

> Nej pyt, lad blot dem og Harald Mossige blive højt mod nord.

Selv den mest sammenbidte nordmand er velkommen i riget,
så Harald kommer med, hvad enten han vil eller ej.

Mon ikke nogle år med de lade danskere kan køle ham af,
så han kan blive et godt medlem af folkekirken?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-11-05 03:34

Vidal skrev i news:438b848e$0$38691$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

> Selv den mest sammenbidte nordmand er velkommen i riget,
> så Harald kommer med, hvad enten han vil eller ej.
>
> Mon ikke nogle år med de lade danskere kan køle ham af,
> så han kan blive et godt medlem af folkekirken?

Tjo, der er jo stærke politiske kræfter der har sørget for at få udvandet
folkekirken så den både skal rumme reinkarnation og give rum til muslimske
imamer og deres forkyndelse

Så mon ikke der bliver plads til en arrig Harald Normand også.

Fra : AF

Dato : 28-11-05 00:04

Cyril Malka skrev i news:438A2BC1.2050409@nytestamente.org

> Det er ikek nok at stjæle land fra folk og holde den i lang tids nok så
> den kan lige pludseligt blive "ens ejendom".
>
> Det er stadig væk tyveri.

Jamen så kan det land da heller aldrig blive jødernes - de har jo selv
tyvstjålet det fra dem der boede i landet før dem!

Så der scorede Cyrill lige et selvmål !!

Fra : Vidal

Dato : 27-11-05 23:32

Britt Malka wrote:

> Regnet i antal år eller fra et bestemt år?

Vi kunne f.eks. tage de sidste par tusind år.

> Det er rigtigt, at englænderne på et tidspunkt besatte Israel. De gav
> det til jøderne, men så ville de ikke give det alligevel, efter at de
> havde fået hjælp i krigen.

Måske skulle du kigge lidt på Palæstinas historie igen.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Britt Malka

Dato : 28-11-05 09:57

On Sun, 27 Nov 2005 23:31:56 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Måske skulle du kigge lidt på Palæstinas historie igen.

Hvis?

Fra : Bæ9

Dato : 28-11-05 16:29

Britt Malka wrote:

> Hvis?

den her:

http://www.degulesider.dk/vbw/oplysningen/resultat.do;jsessionid=b2zGl3fMe9_5?name=palle+og+stina&zip=&city=&address=®ionID=&phone=&Image51.x=70&Image51.y=9

--

Bæ9
-----------

!

Fra : Britt Malka

Dato : 28-11-05 17:41

On Mon, 28 Nov 2005 16:28:52 +0100, Bæ9 <bae.nine.is.b@ck> wrote:

>den her:
>
>http://www.degulesider.dk/vbw/oplysningen/resultat.do;jsessionid=b2zGl3fMe9_5?name=palle+og+stina&zip=&city=&address=®ionID=&phone=&Image51.x=70&Image51.y=9

Godt set, men de findes jo heller ikke

Fra : GB

Dato : 28-11-05 00:32

Cyril Malka <news@nytestamente.org> wrote in news:4389A2AA.8000300
@nytestamente.org:

> Manden, som steg til tronen sidste uge, som græsk-ortodoks patriark,

Yo, thats' me man!

GB

Fra : Rune

Dato : 28-11-05 11:29

> [...]
> anerkender den ny patriark.
>
> Israel har ikke anerkendt pågældende patriark.

At skrive at han vil "smide jøderne ud af Østjerusalem" er altså lidt at
skyde en hel del over målet i denne sag. Tilsyneladende vil han lade en
handel gå tilbage for nogle enkelte ejendomme beliggende i Østjerusalem -
som i øvrigt var handlet under noget mistænksomme omstændigheder, med
elementer af bestikkelse og hvidvask af penge etc. - ikke noget med at smide
jøderne ud af Østjerusalem, og da slet ikke hvis du, som titlen antyder,
mener "alle jøder". Ligesom det er noget absurd at mene der er belæg i denne
historie for en påstand om han ikke "ønsker at omgive sig med jøder". Og
selv som stor tilhænger af Israel er jeg da som udgangspunkt enig i at
kirken ikke burde sælge ud af sine ejendomme i de gamle områder af
Jerusalem. Om i finder det imponerende eller ej, så har Jerusalem altså stor
betydning for kristne. Jeg vil tro i heller ikke ville være ovenud
imponerede hvis det kom frem at visse religiøse jødiske organisationer havde
lavet nogle lyssky handler med bygninger langs grædemuren og ladet dem
overgå til en Saudi Arabisk dækorganisation.

Der er i øvrigt ikke tale ikke om salg af land, men om en
langtidsleasingaftale.

Jordan og palæstinensere har anerkendt Theofilos. Israel vil ikke opnå
noget, andet en dårlig omtale, ved at prøve at blokere nu. Desuden har han
faktisk været under kritik for at være for pro-israelsk, givet hans nære
bånd til USA og til George Tenet og Condoleezza Rice (som han havde et møde
med under hendes nylige rejse til Israel)

Ps. Jeg ved ikke om det græske Theos ("theta epsilon omikron sigma") normalt
på dansk translitterers "teos", men man kan finde mere om Teofilos III hvis
man I stedet burger stavemåden "Theofilos III".

Fra : Cyril Malka

Dato : 28-11-05 12:06

Rune wrote:

> At skrive at han vil "smide jøderne ud af Østjerusalem" er altså lidt at
> skyde en hel del over målet i denne sag. Tilsyneladende vil han lade en
> handel gå tilbage for nogle enkelte ejendomme beliggende i Østjerusalem -

Der bor altså folk i disse ejendomme. Disse folks, hvis de er jøder,
skal altså smides ud.

> som i øvrigt var handlet under noget mistænksomme omstændigheder, med
> elementer af bestikkelse og hvidvask af penge etc.

Nej. Det diskuteres men er ikke fakta. Det er dog den argument der
bruges for at lade handelen gå tilbage.

> Der er i øvrigt ikke tale ikke om salg af land, men om en
> langtidsleasingaftale.

Der er *også* tale om salg af land. Deriblandt to ejendomme.

> Jordan og palæstinensere har anerkendt Theofilos. Israel vil ikke opnå
> noget, andet en dårlig omtale, ved at prøve at blokere nu.

Det er også forkert, at Israel prøver at bestemme over sine egne
borgeres rettigheder i sit eget land.

Slemme israelere ;->

> [...]
> bånd til USA og til George Tenet og Condoleezza Rice (som han havde et møde
> med under hendes nylige rejse til Israel)

Han? Teofilos III?

Forbavsende siden han er pro-palæstinenser.

> Ps. Jeg ved ikke om det græske Theos ("theta epsilon omikron sigma") normalt
> på dansk translitterers "teos", men man kan finde mere om Teofilos III hvis
> man I stedet burger stavemåden "Theofilos III".

Jeg skriver græsk med græske bogstaver, hebraisk med hebraiske bogstaver
og dansk med danske bogstaver. Jeg er ikke så meget inde i hvordan man
transkribere det ene med det andet og er i øvrigt ganske ligeglad

--
Venligst,

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt? http://www.nytestamente.org
.... The best man for the job is usually a woman.

Fra : Rune

Dato : 28-11-05 12:50

> Der bor altså folk i disse ejendomme. Disse folks, hvis de er jøder, skal
> altså smides ud.
Der boede vel også folk før de blev leaset/solgt. Med den skingre
argumentation du benytter vil det betyde du mener jøderne vil smide de
kristne ud af Østjerusalem og at jøder ikke kan lide at omgive sig med
kristne.

> Der bor altså folk i disse ejendomme. Disse folks, hvis de er jøder, skal
> altså smides ud.
Du mener det ikke er klargjort? Nej, naturligvis ikke. Men det viser jo bare
der kan være andre forklaringer end den du sprang til med at de onde kristne
vil smide jøderne ud af Østjerusalem og i øvrigt ikke kan lide at omgive sig
med jøder.

> Det er også forkert, at Israel prøver at bestemme over sine egne borgeres
> rettigheder i sit eget land.
Jeg ved ikke hvorfra traditionen stammer, men som udgangspunkt finder jeg
det forkert at en stat blander sig i hvem religiøse samfund vælger til deres
leder , om det så er Jordan el. Israel el. korrupte palæstenensiske
terrorsympatisører el. Danmark, blander sig i hvad religiøse samfund - på
samme vis som jeg ville finde det forket hvis den danske stat mente den
havde vetoret for valget af overrabiner i København.

> Slemme israelere ;->
tuk tuk

> Forbavsende siden han er pro-palæstinenser.
Det må være dejligt sådan at have direkte adgang til den eviggyldige
sort/hvide sandhed. Men at du siger det gør det altså ikke til sandhed. Og
kiggede du lidt dybere, vil du nok finde der er lidt flere sider til denne
sag end blot nogle onde kristne der ikke kan lide jøder og prøver at drive
dem ud af Dodge i fjer og tjære.

> Jeg skriver græsk med græske bogstaver, hebraisk med hebraiske bogstaver
> og dansk med danske bogstaver. Jeg er ikke så meget inde i hvordan man
> transkribere det ene med det andet og er i øvrigt ganske ligeglad
Ja ja. Jeg siger blot at hvis du eller andre skulle være interesserede, kan
man finde mere information om Theofilos III hvis man googler på "Theosfilos"
i stedet for "Teosfilos".

Fra : Britt Malka

Dato : 28-11-05 12:59

On Mon, 28 Nov 2005 12:50:22 +0100, "Rune" <slam@slam.slam> wrote:

>Der boede vel også folk før de blev leaset/solgt

Du skriver hverken, hvem du svarer, eller underskriver dine indlæg.

Det er altid en god idé at benytte test-gruppen, før man begynder at
skrive på news:

http://www.usenet.dk

Fra : Rune

Dato : 28-11-05 13:36

> Du skriver hverken, hvem du svarer, eller underskriver dine indlæg.
>
> Det er altid en god idé at benytte test-gruppen, før man begynder at
> skrive på news:
>
> http://www.usenet.dk

aw. En smule anal-retentive eller hvad? Og Cyril udbreder sig lige oven over
med potte-fasen. I virker mig lidt anal-fikseret. Det har aldrig været min
ting, men hvad? Jeg har et åbent sind og et varieret seksualliv skulle efter
sigende være sundt - så for min skyld ingen alarm.

> [...]

argumentation du benytter vil det betyde du mener jøderne vil smide de
kristne ud af Østjerusalem og at jøder ikke kan lide at omgive sig med

Bedre?

Help help! I'm being repressed!

Fra : kalleBSk

Dato : 03-12-05 22:03

hvad skete der i år 70 ?

Fra : Per Rønne

Dato : 03-12-05 22:30

http://en.wikipedia.org/wiki/Fall_of_Jerusalem%2C_AD_70

--
Per Erik Rønne

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 05-12-05 05:59

kalleBSk wrote:
> hvad skete der i år 70 ?

Bygningen af Colosseum blev startet, og kejser Domitian, dengang
imperie-prins, blev gift med Domitia Longina

Kig evt. videre på http://en.wikipedia.org/wiki/70_AD