Skærme
Fijala 3554
To PC'ere til en fladskærm...hjælp søges
Fra : TexasFlood

Dato : 27-11-05 09:51

Jeg har to PC'ere - en Medion 3GHz Pentium (købt for 9 mdr siden) samt en
1.8GHz P4.
Jeg har en Medion 19" fladskærm som både har DVI og VGA indgang.
Jeg vil gerne have det sådan at jeg kan bruge den samme fladskærm til begge
PC'ere (hver for sig sæføli'....)
3GHz maskinen er tilsluttet monitoren via DVI indgangen og 1.8GHz maskinen
er tilsluttet via VGA indgangen.
Ideen er så at jeg kan skifte mellem de to PC'ere vha OSD på skærmen.

Med begge PC'ere tændt kan jeg ikke få billede på 3GHz maksinen som sender
ud på DVI udgangen.
Skærmen melder "Intet signal" når jeg prøver at skifte på OSD på skærmen.

Er der setting in fra Win XP Home der kan gøre at DVI ikke bliver sendt ud
på mit grafikkort på 3GHz maksinen ?
Eller kan det være software relateret at der ikke sendes noget ud på DVI
udgangen.
Grafikkortet på 3GHz maskinen er et Ati Radeon 740XL.

Hvad er meningen med DVI ?
Jeg troede det skulle være en digital afløser for VGA'en og skulle dermed
tro at man bare tilslutter og så kører det..

MVH

carsten

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-11-05 10:57

> [...]
> skulle
> dermed tro at man bare tilslutter og så kører det..

Det burde det også være. Jeg kører selv med DVI fra mit Radeon 9800 Pro op
til min TFT skærm, men hvis jeg skifter til VGA, så kan jeg ikke skifte
tilbage til DVI igen, da grafikkortet så har slukket for DVI udgangen. Jeg
har ikke fundet en løsning på det, men der kommer billede på igen, hvis jeg
skifter opløsning mens monitoren er sat til DVI. Det er lidt bøvlet, da jeg
ikke bare kan slukke skærmen og tænde den igen.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : TexasFlood

Dato : 28-11-05 22:14

Hvordan kan du få skærmen til at blive på DVI kanalen når der ikke er signal
til skærmen ?
Minskærm melder bare "Intet Signal" og slår så automatisk tilbage til VGA
indgangen.

Carsten

Fra : sls\(2770\)

Dato : 29-11-05 18:02

"TexasFlood" <stevie@--- nospam ---mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan du få skærmen til at blive på DVI kanalen når der ikke er
> signal til skærmen ?
> Minskærm melder bare "Intet Signal" og slår så automatisk tilbage til VGA
> indgangen.

På min skærm er der er funktion der hedder Auto Source, den har jeg sat til
manuel, og skifter så mellem DVI og Analog med knap på skærmen. Det funker
uden problemer....

//Sid

Fra : TexasFlood

Dato : 01-12-05 22:32

Det har jeg ikke på min skærm.
Jeg kan kun manuelt vælge mellem VGA og DVI.