Kan en Knallert sammenlignes med en bil...~
Fra : Verner Jensen, Ålbor~

Dato : 27-11-05 08:57

Hej NG

Jeg har fået tilbudt et arbejde som indebærer 2 x 20 Km' daglig kørsel på
tværs af Kbh [Brøndby - Ordrup]. På trods af at jeg faktisk har både bil og
MC - vil transporten hver vej - pga. trafik - snige sig op på en time -
nogen gange mere. (Man skulle måske tro at en MC kan komme hurtigere frem
end en bil - men det er faktisk ikke tilfældet længere nu hvor trafikken er
så tæt)

Min teori er, at det vil være nemmere at komme frem på cykelstien [på
knallert] - men er en knallert ligeså driftsikker som en MC - altså starter
den hver gang osv?

Er der nogen som har erfaring med at pendle på en Knallert?

Hvordan er det nu lige med hastigheden - jeg synes de fleste knallerter
kører noget hurtigere end 30 km/t....

Pfht, VernerVæmmelig

Fra : Mythos

Dato : 27-11-05 09:39

"Verner Jensen, Ålborg" <java@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen som har erfaring med at pendle på en Knallert?
>
> Hvordan er det nu lige med hastigheden - jeg synes de fleste knallerter

Jeg vil mene at en knallert er lige så driftsikker som en mc, jeg har kun
problemer med min hvis jeg ikke tager mig af de symptomer der viser sig, som
det gør ved alt andet transportmiddel.
Hastigheden er 30 km/t på en 30 knallert, sådan hedder det sig, men med den
hastighed er det jo svært at holde balancen, derfor vil jeg tro de fleste
kan køre mere
Jeg ved ikke om det er nemmere at komme hurtigere frem på en cykelsti. Sidst
jeg var i kbh, så var der ret mange uden motor på cykelstien der hvor jeg
var.
Hvis du har mulighed for det, så prøv og lån en 30 knallert og tag turen.

Mythos

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-05 16:08

> [...]
> starter den hver gang osv?
> Er der nogen som har erfaring med at pendle på en Knallert?

Jeg kører 2x12km hver dag. Jeg plejer at tage min 45'er, men efter den gik i
stykker kører jeg på en 30'er. Det går faktisk hurtigere nu - så længe dem
uden motor ikke er i vejen (og det er de altid!)

> Hvordan er det nu lige med hastigheden - jeg synes de fleste knallerter
> kører noget hurtigere end 30 km/t....

Jeg tror at det er de færreste som kun kører 30, også fra forhandleren,
selvom de burde. Jeg møder yderst sjældent en som kun kører 30km/t her i
Aalborg. Man bliver jo nærmest nødt til at køre så hurtigt, ellers overhaler
cyklisterne sgu en :)

Fra : Trosborg

Dato : 27-11-05 11:35

Hello VernerVæmmelig

Har selv 17 km til arbejde, kører fra Bagsværd til det yderste Amager og
bruger knallert.
Det er det hurtigste gennem byen, ubetinget.
30 knallert har den fordel at den kan køre på cykelstien og derfor
"overhale" biler der holder for rødt lys.
Køb ordentligt tøj og der er ingen problemer med kulden om vinteren. Kørte
selv hele sidste vinter.
Knallerten skal selvfølgelig afdrosles, ellers er der ingen økonomi i det.
En droslet knallert kører typisk 20 km literen, hvorimod en afdroslet nemt
kører 35 km literen. Lad være med at tune for voldsomt, det er ikke
nødvendigt og overhold de basale færdselsregler, så kører du i fred for
statsmagtens repræsentanter.
Husk, der er ingen klip ved hastigheds overskridelser på en 30 knallert, men
på en 45'er der kører på vejen og overskrider 58 km/t, så er der et klip i
kortet.
Køb en ordentlig knallert hvor du sidder godt og pas på med kvaliteten af de
helt billige knallerter. Derudover vil jeg foreslå at du låner en knallert
et par dage, helst hvor vejret er dårligt, så finder du ud af om du kan leve
med de dårlige dage der altid er.

Selv er jeg godt tilfreds med en knallert og har stor fornøjelse ud af at
ræse gennem byen på den halve tid og til en fjerdedel af prisen.

Poul

Fra : Trosborg

Dato : 27-11-05 11:40

Hello VernerVæmmelig

Fra : Sace

Dato : 28-11-05 21:23

Hejsa..

En knallert der ikke er tunet, eller kun let, er der sjældet problemer
med.. Ikke hvis du overholder alm service ting (som du sagtens selv kan
lave, med mindre du er olieforskrækket)

Nu ikke for at spille hællig, har selv en katana der kan køre 70. MEN
jeg er faktisk alligevel ikke glad for at høre det i skriver her. Jeg
er ikke 18, og har dermed ikke andre muligheder for egentransport. Men
da jeg cykler dagligt, er jeg klar over hvor generende det er med
tunede knallerter på cykelstierne! Der er ikke noget værre en at
bliver overhalet af en scooter man ikke kan høre, som køre 80 forbi
en. Så derfor syntes jeg ikke det er smart ligefrem at opfordre til at
tage det som "den hurtige vej". Det er til gene for andre mennesker.

Så overvej det lige - og hvis du vælger en knallert, kør med omtanke
på cykelstierne