Gode spise steak knive og gafler?
Fra : Louise Johnson

Dato : 26-11-05 19:05

Kære læsere

Er der nogen, som kender en steak kniv og gafle, som lever op til
følgende?

* kniven skal have tænder. meget gerne store
* skaftet skal være hel støbt
* skaftet må ikke kunne blive nemt ridset

Global lever vel egenlig op til det, men findes der andre?

Jeg har kigget på www.raadvad.com, men jeg synes det ligner, noget der
nemt bliver ridset.

Er der nogen som kender noget? =)

Knus
Louise

Fra : Kim Schulz

Dato : 26-11-05 19:18

On Sat, 26 Nov 2005 19:05:00 +0100
Louise Johnson <ask@for.it> wrote:

> [...]
> * skaftet skal være hel støbt
> * skaftet må ikke kunne blive nemt ridset
>

> Global lever vel egenlig op til det, men findes der andre?

Jeg ved ikke lige om man kan sige at de overholde dine krav, men jeg
ville anbefale Viktorinox's steak bestik som er virkeligt skarpt og
lækkert at bruge. Disse har vi selv og er meget glade for dem.
Ellers så har Gense lavet nogle fantastisk skarpe og gode steak-knive
med træhåndtag (hedder vist nok Old Farmer). Dem har jeg flere venner
som har og som de er meget glade for

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 27-11-05 22:32

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> wrote in message
>Ellers så har Gense lavet nogle fantastisk skarpe og gode steak-knive
>med træhåndtag (hedder vist nok Old Farmer). Dem har jeg flere venner
>som har og som de er meget glade for

Yep - jeg har sendt en hel sæt til Brasilien for den transplanterede jyske
familie, som har stor glæde af mine julegaver - Old Farmer bestik +
skæresæt - og de er eksperter i bøffer, med alle de churrasco de laver!

Sandra

Fra : Louise Johnson

Dato : 28-11-05 02:27

> Yep - jeg har sendt en hel sæt til Brasilien for den transplanterede jyske
> familie, som har stor glæde af mine julegaver - Old Farmer bestik +
> skæresæt - og de er eksperter i bøffer, med alle de churrasco de laver!

Old Farmer? Det skal lige checkes =)

Knus,
Louise

Fra : Padre

Dato : 30-11-05 18:34

> Old Farmer? Det skal lige checkes =)

Det er på tilbud i Metro fra i morgen og til den 23. dec.- et sæt, dvs. 1
kniv og 1 gaffel, for 161,25 inkl moms.

--
Padre

Fra : Louise Johnson

Dato : 28-11-05 02:26

> [...]
> Ellers så har Gense lavet nogle fantastisk skarpe og gode steak-knive
> med træhåndtag (hedder vist nok Old Farmer). Dem har jeg flere venner

Nu har jeg kigget på Viktorinox, og det ser faktisk ret lækkert ud!

Så nu skal jeg bare have bestemt mig imellem en af disse =)

http://www.knife-depot.com/knife-3802.html
http://www.knife-depot.com/knife-16420.html
http://www.knife-depot.com/knife-42161.html
http://www.knife-depot.com/knife-16318.html