Brave new girl
Fra : Per Nielsen

Dato : 26-11-05 18:13

Nogen der ved hvor man kan få fat i filmen "Brave new girl"? På dansk "Født
til at synge".

Fra : Jesper

Dato : 27-11-05 00:59

http://www.axelmusic.dk/productDetails/057373164693
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-11-05 09:59

Jesper wrote:
> http://www.axelmusic.dk/productDetails/057373164693

Der har jeg været inde at kigge, men det skal være en R2 og med danske
undertekster, da det er til en 11 årig pige.

Fra : Jesper

Dato : 27-11-05 15:44

Per Nielsen <dazzler53@hotmail.com> wrote:

> Der har jeg været inde at kigge, men det skal være en R2 og med danske
> undertekster, da det er til en 11 årig pige.

Ja det sagde du jo ikke noget om. Den er slet ikke ude på R2. Kan kun
fås i R1.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-11-05 21:17

Jesper wrote:
> Ja det sagde du jo ikke noget om. Den er slet ikke ude på R2. Kan kun
> fås i R1.

Nej, sorry Efter de oplysninger jeg har fået, skulle den have været vist
på dansk TV for nogle år siden. Og det har ganske givet været med danske
undertekster, men det hænder vel også at de sender en R1 film og selv
smækker nogle undertekster på???

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 27-11-05 21:30

Per Nielsen skrev:

> [...]
> på dansk TV for nogle år siden. Og det har ganske givet været med danske
> undertekster, men det hænder vel også at de sender en R1 film og selv

Hvad, at dansk tv sender film fra dvd-skiver? Mon ikke de bruger et
andet medium?

Mikkel
--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-11-05 22:02

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:
> Hvad, at dansk tv sender film fra dvd-skiver? Mon ikke de bruger et
> andet medium?

Jo, selvfølgelig.

Fra : Jesper

Dato : 27-11-05 23:19

> [...]

> på dansk TV for nogle år siden. Og det har ganske givet været med danske
> undertekster, men det hænder vel også at de sender en R1 film og selv

Nej, fordi R1 film er i NTSC format med en framerate på 29,97, PAL TV
kræver en framerate på 25.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-11-05 13:59

Jesper wrote:
> Nej, fordi R1 film er i NTSC format med en framerate på 29,97, PAL TV
> kræver en framerate på 25.

Jeg ved ikke hvor mit hoved var henne, da jeg skrev det Ovennævnte ved
jeg godt. Så filmen må vel findes på rulle et sted i PAL, men er bare ikke
udgivet på DVD.

Fra : Jesper

Dato : 28-11-05 18:55

> [...]

> Jeg ved ikke hvor mit hoved var henne, da jeg skrev det Ovennævnte ved
> jeg godt. Så filmen må vel findes på rulle et sted i PAL, men er bare ikke

Ikke nødvendigvis.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-11-05 21:07

Jesper wrote:
> Ikke nødvendigvis.

Ok. Hvordan tror du det hænger sammen?

Fra : Jesper

Dato : 28-11-05 22:41

Per Nielsen <dazzler53@hotmail.com> wrote:

> Ok. Hvordan tror du det hænger sammen?

Sålænge der ikke er en PAL udgave på DVD er der i princippet heller ikke
behov for en PAL scanning.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-11-05 08:18

Jesper wrote:
> Sålænge der ikke er en PAL udgave på DVD er der i princippet heller
> ikke behov for en PAL scanning.

Jeg er ikke helt med?

Fra : Jesper

Dato : 29-11-05 16:37

Per Nielsen <dazzler53@hotmail.com> wrote:

> Jeg er ikke helt med?

Lad os nu antage at der slet ikke kommer en R2 udgave af filmen. Så er
det jo spild af penge at lave en PAL scanning.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-11-05 17:45

Jesper wrote:
> Lad os nu antage at der slet ikke kommer en R2 udgave af filmen. Så er
> det jo spild af penge at lave en PAL scanning.

Nu ved jeg ikke helt hvad en PAL scanning er, men noget må de jo have
foretaget sig, når filmen blev sendt for et par år siden på en af de danske
kanaler. Men never mind, det er jo bare en teknisk diskussion, og løser ikke
problemet med at filmen ikke kommer på DVD i PAL og med danske undertekster