stegte ål - nogle tips/tricks?
Fra : Kim Schulz

Dato : 26-11-05 17:01

hejsa
Aftenens menu står på stegte ål, men jeg tænkte om der var nogen gode
tricks til at gøre dem endnu bedre (end bare vendt i rugmel og så stegt
i smør).
Nogen der har nogle gode tips og tricks ?

Fra : Max

Dato : 26-11-05 17:49

Hej

>Aftenens menu står på stegte ål, men jeg tænkte om der var nogen gode
>tricks til at gøre dem endnu bedre (end bare vendt i rugmel og så stegt
>i smør).

Ja og så serveret med stuvede kartofler og æbleflæsk.

Andet vil da være synd og skam.

Mvh Max

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 26-11-05 18:28

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev:
>Hej

>Ja og så serveret med stuvede
>kartofler og æbleflæsk.
>
>Andet vil da være synd og skam.
>
>Mvh Max

Æbleflæsk, den har jeg aldrig hørt før. Hvor kommer den egnsret
fra? Stuvede kartofler og så en snaps for hvert "ben", de lægges
rundt på kanten af tallerkenen, og når man er er hele vejen
rundt, er man mæt - og fuld. Se det er ål.
Vits Breaks

Fra : Max

Dato : 27-11-05 03:12

Hej

> Æbleflæsk, den har jeg aldrig hørt før. Hvor kommer den egnsret

Østjylland hvor jeg er vokset op i en famile der fiskede med bundgarn på
fjorden.

> rundt på kanten af tallerkenen, og når man er er hele vejen
> rundt, er man mæt - og fuld. Se det er ål.

Og starter man på runde 2, ja så skal den fuldføres :)

Mvh Max

Fra : mcloud

Dato : 26-11-05 18:33

Hej med jer
Ville lige sige at iskold vodka også er glimrende til stegt ål og husk
endelig masser af friskpresset citron

Kim Rasmussen
www.leChef.dk

Fra : mcloud

Dato : 26-11-05 18:35

Upssssss ,glemte lige friskhakket persille til de forstuvede kartoflerne
mvh mcloud

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 26-11-05 18:51

mcloud <kim@lechef.dk> skrev:
>Hej med jer
> [...]

Lemon vodka?
Vits Breaks

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-05 18:11

On Sat, 26 Nov 2005 17:01:15 +0100, Kim Schulz wrote:

> [...]
> i smør).
> Nogen der har nogle gode tips og tricks ?

Hov, du glemte æg og rasp. Og hvad med snapsen og de stuvede kartofler med
smørklat?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Lars Holst

Dato : 26-11-05 20:21

Kim Schulz <kim@schulz.dk> said in news:20051126170115.2ed4ef8e@laptopia:

> [...]
> i smør).
> Nogen der har nogle gode tips og tricks ?

Der skal da ikke stuvede kartofler til men persillesovs og nye eller
asparges kartofler og masser af citronskiver en lager øl og hollandske
Genever snaps til.
Mums.

--
Lars Holst