NCS farvesystemet - nogle eksperter derude~
Fra : Gainsbourg

Dato : 26-11-05 05:48

Jeg ved ikke om dette er den rigtige gruppe, men mit spørgsmål går som
følger:

Hvis man har NCS farvekoden S 0505-R30B (svagt rosa), Skal 10 liter af
malingen så blandes som flg?:

500 ml. (5 dl.) sort
350 ml. (3½ dl.) rød
150 ml. (1½ dl.) blå
9000 ml (9 liter) hvid

Umiddelbart synes jeg det lyder som enormt meget farve i forhold til det
hvide - har jeg misforstået noget?

På forhånd MANGE tak

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : JL

Dato : 26-11-05 13:41

Teoretisk, for at ramme farven, ja,
men ikke praktisk, kommer an på renheden af tonefarverne.
05 : 5 % sort, 05 : 5 % af farven : R30B : rød med 30 % blå. og resten er
hvid : 90 %.
Farvehandleren har opskriften.

JL