Skærme
Fijala 3554
Amitech skærme - er de gode (fejlfri)?
Fra : Sven

Dato : 26-11-05 05:19

Hej.
Jeg kunne godt tænke mig en Amitech fladskærm,
http://www.amitech.dk/includes/support/supportbasen/artikel_soeg.asp?funktion=vis&aid=3250
men jeg kender intet til fladskærme, og slet ikke til Amitech, men jeg har
set en sådan skærm i brug.
Jeg vil IKKE betalet 3500,- kr for en skærm med pixelfejl. jeg har været
over 2 år om at vænne mig til de 2 streger i trinitron-billedrør, så defekte
pixels er helt udelukket her. Desværre, så mener Amitech at der må være op
til 7 "fejl-pixels" før de gør noget ved det, men hvor tit forekommer det?
Vil det være lovligt at købe den pr postordre, og hvis det viser sig, at der
er pixelfejl, så sende den tilbage på fortrydelsesretten inden 14 dage?
Er der andre skærme der er bedre, billigere, eller med bedre garanti for
ikke-døde pixels?
Den skal fortrinvs bruges til FPS spil. Gerne en 1600x1200 skærm, da det er
den opløsning jeg kører i dag (Geforce 7800GTX Golden sample grafikkort)

Sven

Fra : Kurt Lund

Dato : 26-11-05 10:18

> [...]
er
> den opløsning jeg kører i dag (Geforce 7800GTX Golden sample grafikkort)

Hej Sven

Jeg vil ikke købe noget der står Amitech på, har prøvet det.
1600x1200 så hedder det 20" skærm hvis det skal være lcd skærm,
men så skal du slippe mere end 3500 kr nærmere 5000-6000kr.
LG har en politik der hedder nul pixels fejl, og så skal du også holde hvor
hurtige de er i opdaterring af skærmen
helst under 12 ms.

Men kik lidt her

http://shg.dk/

http://www.m-e.dk/shop/default.asp?SetLng=1&productid=463

Mvh
Kurt

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 26-11-05 22:11

"Sven" <nogen@med.ca> skrev i en meddelelse
> [...]
> men jeg kender intet til fladskærme, og slet ikke til Amitech, men jeg har

Ja ok, men mange skærme ser nok ok ud når de står for sig selv, men jeg
ville nok gå efter
http://www.officeit.dk/default.asp?productguid=VX912 eller VX924. Sublime
skærme begge 2.

> [...]
> Vil det være lovligt at købe den pr postordre, og hvis det viser sig, at
> der er pixelfejl, så sende den tilbage på fortrydelsesretten inden 14

Ja.

> [...]
> Den skal fortrinvs bruges til FPS spil. Gerne en 1600x1200 skærm, da det
> er den opløsning jeg kører i dag (Geforce 7800GTX Golden sample

Se ovenstående.

Fra : Sven

Dato : 27-11-05 16:00

> Ja ok, men mange skærme ser nok ok ud når de står for sig selv, men jeg
> ville nok gå efter
> http://www.officeit.dk/default.asp?productguid=VX912

Jeg hæfter mig ved, at den kun har en kontrast på 550:1. Er det ikke lidt?
F.eks en Samsung 913TM hedder 1000:1 og 8ms. Men en samsung har måske andre
kritikpunkter som gør, at den ikke fremhæves?

Sven

Fra : Kurt Lund

Dato : 28-11-05 11:07

> [...]
> F.eks en Samsung 913TM hedder 1000:1 og 8ms. Men en samsung har måske
> andre kritikpunkter som gør, at den ikke fremhæves?

Der er rigitg mange måde at regne kontrast ud, og de fleste af dem passer
ikke.
ViewSonic VX912 kan have ligeså gode farve og kontrast som Samsungen, men
tænk lige på samsung´s
pixel politik. Samsung laver gode skærme men er du uheldig så har de en
elendig pixel politik.
der er LG meget bedre nemlig 0 fejl.

Kurt