1 uge ferie omkring 27 Dec hvorhen ?
Fra : Henrik Madsen

Dato : 25-11-05 20:04

Hej

Overvejer om jeg skal give konen en ferie i julegave, hvor ville det
være smartest at tag hen når jeg har følgende paramtere..

1. Konen er gravid .. (Omkring havvejs) derfor skal det jo nok ikke
være et sted hvor transport (bil/bus/fly) er alt for lang.

2. En uge fra omkring 27 December og hen over nytåret.

3. Et sted hvor der er varmere end Danmark (Det kan jo være snart sagt
hvorsomhelst )..

Har kigget lidt men er ikke så god til at finde de steder hvor der er
lidt varmere og som ikke ligger 10 timers flyvning væk..

Er der nogle problemer med at flyve når man er i uge 25 ?? Altså jeg
mener er det farligt for barnet ? Spørger fordi man jo ikke når langt
i en bil og det er måske ikke så fedt at sidde i den i mange timer med
sådan en stor mave

Forslag modtages med kyshand..

Henrik

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 26-11-05 00:17

">
> Har kigget lidt men er ikke så god til at finde de steder hvor der er
> lidt varmere og som ikke ligger 10 timers flyvning væk..

Hvis penge ikke er det vigtigste, så overvej Oman/UAE. Det er nok det
tætteste hvor du finder rigtig varme. Egypten er en anden mulighed. Flyvetid
5-7 timer.

Det har jeg til gengæld ingen ide om.

Kennet

--
www.pernille-kennet.dk
.... stedet med de mange rejsebeskrivelser

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 26-11-05 09:47

Det skulle det ikke være noget problem at flyve i 25. uge....

Det er først i de sidste 5 ugers tid af graviditeten, hvor flyselskaberne +
evt. lægen fraråder det.

God tur

/Anne-Mette

Fra : karflem

Dato : 26-11-05 15:54

"Henrik Madsen" skrev d. 25-11-05 20:04 dette indlæg :
> [...]
>
> Har kigget lidt men er ikke så god til at finde de steder hvor der er
> lidt varmere og som ikke ligger 10 timers flyvning væk..

Muligheden kunne være en af de Canariske Øer (Gran Canaria feks.) - Her
er temperaturen jo næsten konstant på 20-22 grader hele året.

Det tager ca. 5½ time at flyve

Køretiden fra lufthavn til hotel - svinger alt efter hvilke by man
vælger, men er omkring ½ time.

Et andet sted kunne også være Gambia, hvor det er lidt varmere - jeg kan
ikke helt huske hvor lang tid det tager at flyve til Gambia, men 5-6
timer mener jeg. Her er temperaturen varmere.

> Er der nogle problemer med at flyve når man er i uge 25 ?? Altså jeg
> mener er det farligt for barnet ?

Jeg tror ikke det er farligt for barnet at flyve - Jeg tror mere at
flyselvskaberne tænker på at fødslen ikke pludselig går igang i luften
(Kan kosten en unødvendig mellemlanding). Men alt efter hvordan din kone
har det, ville jeg undersøge med lægen / jordmoderen hvad de siger til
at hun skal på flyvetur.

Held og lykke - gid det var mig der fik sådan en julegave. PØJ PØJ med
rejsen - mvh. karflem

http://www.kandu.dk/

Fra : Jan

Dato : 26-11-05 23:48

Tenerife - Det må være sagen!
25 grader og sol på sydkysten og rimelige priser
-Men det er jo smag og behag...

venlig hilsen
J Jarsen

Fra : Henrik Madsen

Dato : 27-11-05 23:13

On Sat, 26 Nov 2005 23:48:07 +0100, "Jan" <yng(X)@mail.dk> wrote:

Tenerife lyder som en god ide.

Nogen af de mere eksotiske steder er ikke lige noget jeg syntes om at
bringe en gravid frue til tror jeg..

Hvorfinder man de bedste priser på den slags rejse ?

Er der noget at se på tenerife eller er det bare daseferie ?

Henrik

Fra : Jan

Dato : 28-11-05 19:18

Ja det er jo blot min mening udfra det du søger;.)
Der er masser på Tenerife at opleve og nyde - Prøv evt Google.dk! - osse
hvad angår bestilling.
Du får ihvertfald nemt en uge til at gå dernede
- Men vælg Los Chistianos eller Playa de Las Americas, der er varmest! Og
man kan nemt leje en bil og tage en tur til Loro Park, Kaktusparken eller
???
Men igen , det er blot min mening - Der er nok andre som vil rynke på næsen
af den ferieform!
Vi, min kone og 2 børn (nu voksne) og jeg har ihvertfald haft mange gode
oplevelser på jeg vil anslå ca 15 rejser til Tenerife
Go`tur herfra!

Venlig Hilsen

Jan Larsen