Madonna busted for plagiat: Frozen
Fra : The Nameless Dude

Dato : 25-11-05 14:49

Læste tidl. på ugen at Madonna er blevet busted for plagiat
i hendes gamle nummer Frozen og at hun skal hoste op med penge
for det, det er bare ikke aftalt hvor meget endu.
Gad vide om hun har husket at aftale med Björn fra Abba
at det er OK at bruge det fra Gimme Gimme Gimme i hendes
nummer Hung Up.

--
The Nameless Dude

Fra : Jacob E.

Dato : 25-11-05 15:27

The Nameless Dude wrote:
> Læste tidl. på ugen at Madonna er blevet busted for plagiat
> i hendes gamle nummer Frozen og at hun skal hoste op med penge
> for det, det er bare ikke aftalt hvor meget endu.

Hvilket nummer skulle hun have plagieret?

> Gad vide om hun har husket at aftale med Björn fra Abba
> at det er OK at bruge det fra Gimme Gimme Gimme i hendes
> nummer Hung Up.

Det tror jeg bestemt hun har...

/Jacob E.

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-05 16:02

"Jacob E." <sp@mmersdie.ok> skrev i en meddelelse

> Hvilket nummer skulle hun have plagieret?

Et belgisk nummer de færreste (her) nok har hørt om:

http://gaffa.dk/nyheder/view.php/news_id=14512/artist_focus=18437

Mvh Mikkel

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 25-11-05 17:19

> Det tror jeg bestemt hun har...

Ikke kun bestemt, det HAR hun... Det var nemlig lidt af en sensation, at hun
fik lov som den første at sample fra ABBA. Der var dog senere tale om at en
anden kom før hende mht. at sample ABBA, nogen der evt. ved hvem?

Vhils Morten

Fra : Steen

Dato : 05-12-05 20:50

Morten K. Nielsen wrote:

> [...]
> hun fik lov som den første at sample fra ABBA. Der var dog senere tale om
> at en anden kom før hende mht. at sample ABBA, nogen der evt. ved hvem?

The Jam, som ændrede navn til KLF, lavede et Black Album, hvor Dancing queen
var samplet. Det ville Abba ikke have, derfor er albummet ikke kommet ud.

Hvis man kigger i det hvide album, ser man nogle brænde nogle lp'er. Det er
The black album.

Ellers er der Abba-Teens som måtte ændre navn til A-Teens

Hilsen

Steen

Fra : The Nameless Dude

Dato : 05-12-05 21:22

Steen <steengod@hotmail.com> wrote in

> [...]
> Det er The black album.
>
> Ellers er der Abba-Teens som måtte ændre navn til A-Teens

Uha, KLF har haft mange navne:
The Jams, K Foundation, Kopyright Liberation Front (KLF), The One World
Orchestra, 2K og The Timelords og The Justified Ancients Of MuMu.
The KLF er stadig aktive, dog kun som plade producenter:
www.klf-communications.net
--
The Nameless Dude

Fra : Peter G

Dato : 25-11-05 18:53

"Morten K. Nielsen" <mkn@fjern-detteOfir.dk> writes:

> Der var dog senere tale om at en anden kom før hende mht. at sample
> ABBA, nogen der evt. ved hvem?

Fugees.

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.

Fra : Per

Dato : 26-11-05 12:46

"Peter G" <nospamius@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Fugees.

Erasure og A-teens.

/Per

Fra : Peter G

Dato : 26-11-05 13:36

"Per" <mesked@hotmail.com> writes:

> Erasure og A-teens.

De samplede ikke ABBA med deres tilladelse. Det var "blot"
coverversioner.

ABBA har tilladt sampling i TO tilfælde:
Fugees - Rumble In The Jungle, 1996 (sample fra "Name Of The Game)
og
Madonna - Hung Up, 2005 (sample fra "Gimme Gimme Gimme")

Fra : Bruno

Dato : 25-11-05 20:53

The Nameless Dude wrote:
> Læste tidl. på ugen at Madonna er blevet busted for plagiat
> i hendes gamle nummer Frozen og at hun skal hoste op med penge
> for det, det er bare ikke aftalt hvor meget endu.

Tænk jeg har læst hun siger at hun ikke kender det andet nummer. Så
længe hun ikke er dømt eller frivilligt har erkendt noget, er det vist
lidt tidligt og sige hun er blevet "busted" (hvad er der forresten galt
med "snuppet" eller "taget i"?)

> Gad vide om hun har husket at aftale med Björn fra Abba
> at det er OK at bruge det fra Gimme Gimme Gimme i hendes
> nummer Hung Up.

Det er der 100% check på, begge parter har brugt det i markedsføringen.

Mvh

Bruno