Thunderbird: back-up?
Fra : Peter Loumann

Dato : 24-11-05 18:42

Hej

Jeg er gået over til at bruge thunderbird, ver. 1.0.7, til mail. Er
der nogen måde jeg kan tage back-up af alle mails og adressebog?

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 24-11-05 18:47

Peter Loumann wrote:

> Jeg er gået over til at bruge thunderbird, ver. 1.0.7, til mail. Er
> der nogen måde jeg kan tage back-up af alle mails og adressebog?

http://kb.mozillazine.org/Profile_backup

eller

http://mozbackup.jasnapaka.com/

Carl

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-11-05 19:54

Carl Drud skrev:

>http://kb.mozillazine.org/Profile_backup
>
>eller
>
>http://mozbackup.jasnapaka.com/

Tak! Sidstnævnte ser enkel ud. Thunderbird 1.0.7 en - 2005-11-24.pcv
er ikke i text-format, så det er vel bare at tro på at den dur.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas gade

Dato : 24-11-05 22:16

Peter Loumann wrote:

>Tak! Sidstnævnte ser enkel ud. Thunderbird 1.0.7 en - 2005-11-24.pcv
>er ikke i text-format, så det er vel bare at tro på at den dur.

Det gør den. Har måtte bruge den et par gange. Både til min Thunderbird
og Firefox.
Husk at back up hyppigt

Mvh Thomas

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-11-05 18:50

Peter Loumann skrev:

>Jeg er gået over til at bruge thunderbird, ver. 1.0.7, til mail. Er
>der nogen måde jeg kan tage back-up af alle mails og adressebog?

http://www.kimludvigsen.dk/programmer-tools-mozbackup.html

eller lave en batch, hvortil xxcopy http://www.xxcopy.com er fremragende
til backup'en

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-11-05 19:56

Ivan V. Klattrup skrev:

>eller lave en batch, hvortil xxcopy http://www.xxcopy.com er fremragende
>til backup'en

Tak! Det ser fint nok ud. Men det kræver vel at man ved hvor data
ligger. Jeg 'gætter' på

"C:\Documents and Settings\mitnavn\Application Data\Thunderbird"

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-11-05 20:10

Peter Loumann skrev:

>Tak! Det ser fint nok ud. Men det kræver vel at man ved hvor data
>ligger. Jeg 'gætter' på
>
>"C:\Documents and Settings\mitnavn\Application Data\Thunderbird"

Jeps
xxcopy "C:\Documents and Settings\mitnavn\Application Data\Thunderbird"
"d:\backup\Documents and Settings\mitnavn\Application
Data\Thunderbird\"/CLONE/X*\cache*\/YY

og modsat for at restore profilen.

så får man en backup som kun ændrer de filer der har ændret sig siden
sidste backup (det kan gå lynhurtigt) men det er så ikke komprimeret.

Fra : Carl Drud

Dato : 24-11-05 20:15

Peter Loumann wrote:

> Tak! Det ser fint nok ud. Men det kræver vel at man ved hvor data
> ligger. Jeg 'gætter' på
>
> "C:\Documents and Settings\mitnavn\Application Data\Thunderbird"

Nej.

http://kb.mozillazine.org/Profile_Folder#For_Windows_2000_and_XP_users

Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 24-11-05 20:16

Peter Loumann wrote:

> Tak! Sidstnævnte ser enkel ud. Thunderbird 1.0.7 en - 2005-11-24.pcv
> er ikke i text-format, så det er vel bare at tro på at den dur.

Jeg må erkende at jeg har ikke erfaring med programmet.

Carl