ATT. Jes Vestervang
Fra : Jon Larsen

Dato : 10-06-01 22:16

Nu har jeg oversættelsen af Brugsforviringen....
Nu håber jeg sq du kan bruge den.. for den har som sagt været helt i Japan

Nu håber jeg så bare at jeg også kan få fat i såen en boks....
Ringer til Køge MC i morgen.... fik at vide at de muligvis havde dem
hjemme...
Ellers skulle jeg ringe til Lydmuren... Men alt det har jeg skrevet før....

Smider oversættelsen i Dk.Binaer.Motor under M-Max
Sig lige til hvis det virker ikke ?!?!?!

--
MVH.
Jon larsen. Som lige nu ville ønske han kunne trylle en boks frem... og er

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-06-01 00:37

Jon Larsen wrote:

Hey, det er jo mig

> Nu har jeg oversættelsen af Brugsforviringen....

Øhh, til m-max'en?

> Nu håber jeg sq du kan bruge den.. for den har som sagt været helt i Japan

Jeg skynder mig at læse den

> Nu håber jeg så bare at jeg også kan få fat i såen en boks....

Jaøh, jeg læste jo lige dit nye indlæg (91'er osv.).

> Smider oversættelsen i Dk.Binaer.Motor under M-Max

Flver (næsten) straks derind

> Sig lige til hvis det virker ikke ?!?!?!

Skal nok

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jon Larsen

Dato : 12-06-01 09:05

> Jaøh, jeg læste jo lige dit nye indlæg (91'er osv.).

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jeps.. men dette indlæg kom jo også et lille stykke tid før jeg ringede til
Køge MC.
Skrev tilbage til Lydmuren.... De mente at 30 hk er fint, især når der er
laser-lyd til...

30 hk'er er da ikke fint hvis den kan have 54 !!!!!!! Eller i hvert fald
mindst 45 hk'er.
Tjekkede i øvrigt lige de regninger jeg fik med da jeg købte modellen..

I 98 er der blevet fortaget en honing af cylindre.. topstykket er renoveret,
nye ringe på stemplerne, samt udført en masse kompressions tests... så det
er ikke for der er noget galt der.. medmindre det hele bliver slidt på 3 år
!!!

Forresten skal det lige siges at 90 modellen er droslet på topfarten i 6.
gear... det glemte jeg i det andet indlæg..

--
MVH.
Jon larsen.

Fra : Bent Madsen

Dato : 12-06-01 17:43

> Forresten skal det lige siges at 90 modellen er droslet på topfarten i 6.
> gear... det glemte jeg i det andet indlæg..

....hmmm min kører 182 km/t (ifølge speedometeret)... (på en distance på 5
km)
hvis den IKKE er droslet... så er den skuda FULDSTÆNDIG på steroider .. min
cykel.

Fra : Jon Larsen

Dato : 12-06-01 21:39

">
> [...]
> km)
> hvis den IKKE er droslet... så er den skuda FULDSTÆNDIG på steroider ..

Min køre også over de 180 som speedoet viser.... så de senere modeller er
måske ikke droslet på 6.gearet, men ved et eller andet andet... tro såmænd
også at med den rette gearing kunne den rende 200 men det ville gå for meget
ud over optrækket.... Og jeg vil da personligt mindst lige så gerne have
optræk som topfart....

--
MVH.
Jon larsen.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-06-01 23:45

Jon Larsen wrote:

> ">
> min

> Min køre også over de 180 som speedoet viser....

Er du sikker på at den mangler heste?

> [...]
> også at med den rette gearing kunne den rende 200 men det ville gå for
> meget ud over optrækket.... Og jeg vil da personligt mindst lige så gerne

Jeps
Jeg er lige lidt lost i al det her drosleri/hestemangel :-/
--
mvh Jes Vestervang - som snart køber en boss hoss 8,7'er, for så kan det
sgu være ligemet om det mangler 10-15 hk

Fra : Armand

Dato : 12-06-01 18:13

Jon Larsen <Jon.Larsen@image.dk> skrev i en

> Forresten skal det lige siges at 90 modellen er droslet på topfarten i
6.
> gear... det glemte jeg i det andet indlæg..

Og dén har Thomas Linnet fundet løsningen på tidligere.

Find den kontakt, der registrerer 6.gearet og klip forbindelsen af, og
kortslut den efterfølgende til stel med en given (= ?) modstand!

--
Armand.

Fra : Jon Larsen

Dato : 12-06-01 21:35

> [...]
>
> Find den kontakt, der registrerer 6.gearet og klip forbindelsen af, og
> kortslut den efterfølgende til stel med en given (= ?) modstand!

Da jeg sad og læste brugsforvirringen og samtidig havde kåben pillet af så
jeg kunne se de " ædlere" dele.. så jeg at den grøn/Gule ledning der skulle
føres til M-Max boksen, faktisk gik ned til et eller andet halløj på
motoren... men hvad aner jeg ikke.. det skulle vel aldrig være den føler der
tales om ????

--
MVH.
Jon larsen. Som gerne snart vil have klarhed over hvad og hvordan hver

Fra : Jes Vestervang

Dato : 12-06-01 23:09

Jes Vestervang wrote:

> [...]
Det virker
Ok.. øhm. Der står jo det med at en grøn/gul ledning skal forbindes til
m-max fætteren, så det har jo nok noget at gøre med de to ledninger jeg
ikke har forbundet til noget. Det må jeg hellere få set på imorgen Gad
nok vide hvad det er for et relæ
--
mvh Jes Vestervang - som burde tælle får nu

Fra : Jon Larsen

Dato : 13-06-01 06:26

> [...]
> m-max fætteren, så det har jo nok noget at gøre med de to ledninger jeg
> ikke har forbundet til noget. Det må jeg hellere få set på imorgen Gad

Ja.. det gad jeg også nok vide.... så vidt jeg kan se, går den der grøn/gule
ledning ned til et eller andet på motoren under cylinderne.... Måske er det
en føler der mærker gear... eller omdr på krumtappen hvorefter tændingen
tilpasses så der er mere power.... Men som sagt er det kun gætterier....

--
MVH.
Jon larsen.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-06-01 17:25

Jon Larsen wrote:

> [...]
> Måske er det en føler der mærker gear... eller omdr på krumtappen
> hvorefter tændingen tilpasses så der er mere power.... Men som sagt er det

Nu skal vi jo lige huske at det der står i japserteksten vist er til
GSXR250RK (med et alustel a la gsxr1100 samme årg). Den dims du snakker om
tror jeg er olietryksføleren.
Jeg tror lige at jeg vil prøve at skille m-max boksen ad. Måske jeg lige
kan lure om de to ledninger blot er til strømforsyning eller lign.

Fra : Jon Larsen

Dato : 13-06-01 22:00

> [...]
> Jeg tror lige at jeg vil prøve at skille m-max boksen ad. Måske jeg lige
> kan lure om de to ledninger blot er til strømforsyning eller lign.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ja måske... kan heller ikke lige se hvor den anden ende af den ledning
ender....

Men hvis du får L... Øhhmm boksen til at virke så må du lave en udførlig
beskrivelse af hvad du har gjordt.....

Spurgte i øvrigt til boksen ude hos MP... de havde aldrig hørt om sådan en
boks ?!?!?!

Anyhow... gik mine bremser igennem idag... 3 af stemplerne var godt irret
til så det fik jeg renset af så det kan køre til jeg får de nye støv-caps...
og jeg skal ellers love for at bremse effekten er tiltaget... Laver stoppies
uden probs... WOW.. der er intet som rene kalibre

--
MVH.
Jon larsen.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-06-01 22:20

Jon Larsen wrote:

> xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
>
> Ja måske... kan heller ikke lige se hvor den anden ende af den ledning
> ender....

Den går hen til en eller anden ledning som forsvinder ind i ledningsnettet
... jeg har jo min skilt ad for 2. gang i løbet af den sidste uge

> Men hvis du får L... Øhhmm boksen til at virke så må du lave en udførlig
> beskrivelse af hvad du har gjordt.....

Skal nok Hvem ved, måske virker den allerede. Men den er egentlig meget
nem at montere (bortset fra de to sære ledninger). Den har to ledninger med
multistik på, så den passer tilat sætte ind mellem multistikket der går hen
til tændingsboksen.

> Spurgte i øvrigt til boksen ude hos MP... de havde aldrig hørt om sådan en
> boks ?!?!?!

Næh, men det er der vel ikke så meget at sige til. Det er jo ikke just
noget de roder med hver dag.

> [...]
> støv-caps... og jeg skal ellers love for at bremse effekten er tiltaget...
> Laver stoppies uden probs... WOW.. der er intet som rene kalibre

Er det virkelig så effektivt? Så må jeg vist også hellere give mine bremser
en ordentlig tur
Skal der indkøbes noget særligt? Pakninger etc...
Så skal jeg dælme også til at lave stoppies alle vegne

Fra : Jon Larsen

Dato : 16-06-01 09:44

> [...]
> en ordentlig tur
> Skal der indkøbes noget særligt? Pakninger etc...
> Så skal jeg dælme også til at lave stoppies alle vegne
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

He he....
Ja.. der skal jo noget Brake Cleaner til... samt tålmodighed... Pakninger er
nok også en god ide at købe...

Gjorde det at jeg lagde en skruetrækker på tværs mellem stemplerne og
trykkede på bremsen indtil alle stempler var trykket helt ud.... og så fik
de ellers en ordenlig omgang... Man skal dog passe på at man ikke trykker
stemplerne HELT ud.... og tag kun en kalibre af gangen. Men alt det er du jo
nok inde i

Men efter den behandling.. WOW igen

--
MVH.
Jon larsen.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-06-01 15:12

Jon Larsen wrote:

> bremser
> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
>
> He he....
> Ja.. der skal jo noget Brake Cleaner til... samt tålmodighed...

Hmm, nu har jeg jo været igang Jeg mangler bare lige udluftningen.
Jeg skilte kaliberne ad (dødssynd?), for at få stemplerne ud, og det gik
egentlig meget godt. Dog sad nogle af stemplerne *_meget_* godt fast! Inde
i 'cylinderen' så det egentlig meget pænt ud, men da jeg så prøvede at hive
de yderste pakninger ud, kunne jeg se tonsvis af ir derinde. Stemplerne var
også møgbeskidte. Det hele fik en ordentlig tur med bremsevæske og (en
eller andens tandbørste, og det hele blev pænt rent. Jeg genbrugte
pakningerne, og de så ud til at de godt kunne holde til lidt genbrug Nu
glider alle stempler fint, så det skal 'bare' lige udluftes :-/

> Pakninger
> er nok også en god ide at købe...

Too late

> [...]
> de ellers en ordenlig omgang... Man skal dog passe på at man ikke trykker

De skal vel ud alligevel, men jeg kan godt se hvad du mener.

> og tag kun en kalibre af gangen. Men alt det er du
> jo nok inde i

Nope, hvoffer det?

> Men efter den behandling.. WOW igen

Jeg glæder mig
....men nu bliver det jo spændende at se hvor mange forkerte ting jeg har
gjort :-/

Fra : Jon Larsen

Dato : 18-06-01 14:22

> De skal vel ud alligevel, men jeg kan godt se hvad du mener.
> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ja ja.. de skal ud.. men hvis du trykker dem HELT ud så fiser bremse vædsken
jo ud at kalibren!!!!!!!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

> Nope, hvoffer det?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Fordi hvis du tager begge kalibre af så presser du den ene så meget sammen
at man nok ikke sådan lige kan skille den ad igen!!! eller som før.. trykker
stemplerne HELT ud.....

Glemte også at fortælle at der IKKE må være ridser på yder-siden af
stemplerne... for så kan bremse-vædsken piple ved siden af og ud over det
hele... og dermed ingen bremse effekt.!!

--
MVH.
Jon larsen. Som pokkers gerne ville have flere HK'er !!!

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-06-01 00:06

Jon Larsen wrote:

> fik
> trykker

> Ja ja.. de skal ud.. men hvis du trykker dem HELT ud så fiser bremse
> vædsken jo ud at kalibren!!!!!!!

Det er da nødvendigt at få dem _helt_ ud. Bag den yderste pakning (den
smalle), var der en hulens masse skidt (ir?), som var skyld i at
pakningerne blev klemt meget hårdt ud mod stemplet.

> [...]
>
> Fordi hvis du tager begge kalibre af så presser du den ene så meget sammen
> at man nok ikke sådan lige kan skille den ad igen!!! eller som før..

Jeg vil nu mene at det er nødvendigt at få stemplerne _helt_ ud, og jeg tog
da også begge kalibere på en gang.

> Glemte også at fortælle at der IKKE må være ridser på yder-siden af
> stemplerne... for så kan bremse-vædsken piple ved siden af og ud over det
> hele... og dermed ingen bremse effekt.!!

Der blev nu et par ridser ved det yderste par mm, men de når jo aldrig at
komme ind i nærheden af pakningerne, så det gør nok ikke noget. Men for
dælen, hvor sad nogle af stemplerne fast. Klodserne på hver side af skiven
var ligefrem slidt helt uens!
--
mvh Jes Vestervang - som fik htx hue på idag

Fra : Jon Larsen

Dato : 19-06-01 07:14

> [...]
> smalle), var der en hulens masse skidt (ir?), som var skyld i at
> pakningerne blev klemt meget hårdt ud mod stemplet.

Ja ja.. men med helt ud mener jeg at de er faldet helt ud af kalibren!!!!!

> [...]
> dælen, hvor sad nogle af stemplerne fast. Klodserne på hver side af skiven

ja... uens slidt bremse-klodser er jo ikke det bedste at bremse med....
'anyhow.... du vil garanteret kunne mærke en forbedret bremse-effekt
tag nu den bagerste bremse også nu du er i gang.... og pas extra meget på de
støv-caps ( pakninger) dernede.. de er sq svære at få på igen !!!!!

--
MVH.
Jon larsen.