Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik af billeder
Fra : Anders

Dato : 24-11-05 17:05

Hej

Jeg kunne godt tænke mig kritik af disse to billeder som jeg tog i alperne.
Hvilket af de to beskæringer er bedst, og er der andre forslag til
beskæringer og PP.

Hav lige i baghovedet at begge foto er komprimeret ned til ca. 150 KB da det
er fotokritiks grænse, så de er blevet kraftigt komprimeret!

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=198995

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=198996

Mvh Anders

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-11-05 17:15

Anders wrote:

> Jeg kunne godt tænke mig kritik af disse to billeder som jeg tog i alperne.

Dit indlæg hører hjemme i news:dk.fritid.foto.billedsnak

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Anders

Dato : 24-11-05 20:02

> Dit indlæg hører hjemme i news:dk.fritid.foto.billedsnak

Undskyld Niels...

Men jeg tager det som noget positivt at du ikke har kaldt mit billed for
"talentløst knipseri" (endnu)...

/anders

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-11-05 20:12

Anders wrote:

> Men jeg tager det som noget positivt at du ikke har kaldt mit billed for
> "talentløst knipseri" (endnu)...

Jeg har slet ikke taget stilling til dine knipserier, denne tråd er jo
off-topic i denne gruppe, men det ka' du tilsyneladne ikke ta' dig af...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jacob

Dato : 24-11-05 22:11

"Anders" <andersvalenFjErN@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Undskyld Niels...
>
> Men jeg tager det som noget positivt at du ikke har kaldt mit billed for
> "talentløst knipseri" (endnu)...
>

> /anders

Lidt skummelt. hverken billedsnak eller indkøb er tilgængelige på min news
server.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-11-05 22:33

Jacob wrote:

> Lidt skummelt. hverken billedsnak eller indkøb er tilgængelige på min news
> server.

Så skift til en anden ISP, f.eks. news:sunsite.dk som er gratis, du skal
bare gå ind på www.sunsite.dk og oprette en konto...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Fif

Dato : 27-11-05 12:14

Tak for tippet Niels, jeg har nemlig også sagnet den på min server.

;0)Fif

Fra : emj

Dato : 24-11-05 23:15

Jacob skrev:

>Lidt skummelt. hverken billedsnak eller indkøb er tilgængelige på min news
>server.

Vel er de da så . Du skal bare hente dem.
Hilsen emj

Fra : Simon Nielsen

Dato : 24-11-05 23:33

> Lidt skummelt. hverken billedsnak eller indkøb er tilgængelige på min news
> server.

Det er en TDC server du sidder på så jo det er de. Du skal bare oprette
forbindelse til nyhedsgrupperne.

Mvh
Simon

Fra : s.v.nielsen

Dato : 24-11-05 18:17

Anders wrote:

> [...]
>
>Hav lige i baghovedet at begge foto er komprimeret ned til ca. 150 KB da det
>er fotokritiks grænse, så de er blevet kraftigt komprimeret!

Hej Anders!

Dete er to flotte billeder med lys, luft og atmosfære!
Jeg har kun to mindre invendinger:
1. Himlen er meget død/livløs, mest på det første billede, hvor man ser
minds af den. Jeg ved ikke hvad du kan gøre ved det, måske lege lidt med
farvemætning og gamma; eller skære den væk…
2: Forgrunden er ikke nok i forgrunden, den er nærmest mellemgrund. Hvis
du kan ændre beskæringen sådan at den(de to personer) kommer nærmere til
midten af billedet tror jeg det vil gøre billedet bedre.

Den anden beskæring er bedst men der er for meget himmel med.

det var så min mening

Søren Videbæk Nielsen

Fra : Anders

Dato : 24-11-05 20:01

> [...]
> midten af billedet tror jeg det vil gøre billedet bedre.
>
> Den anden beskæring er bedst men der er for meget himmel med.

Hejsa

1. Jeg har netop leget med himlen, og jeg er vist givet den lidt for meget
"gas" der...
Det har netop gjort den død og monoton.
2. Ja, igen er der desværre ikke mere at give af ude til venste i billedet.
Så vis jeg skal skære mere af til højre bliver det et højt tyndt billede....
:o/

Takker for kritik

Mvh Anders

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-05 19:29

> [...]
>
> Hav lige i baghovedet at begge foto er komprimeret ned til ca. 150 KB da
> det er fotokritiks grænse, så de er blevet kraftigt komprimeret!

Jeg synes at billedet havde været bedre, hvis de to mennesker havde kigget
ind i dit billede. Lige nu kigger de til venstre, så mit blik ledes i den
retning og ud af dit billede.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Anders

Dato : 24-11-05 19:58

> Jeg synes at billedet havde været bedre, hvis de to mennesker havde kigget
> ind i dit billede. Lige nu kigger de til venstre, så mit blik ledes i den
> retning og ud af dit billede.

Hej

Ja, hehe. Den sad jeg også og tænkte på. De kigger væk fra billedet, men der
var desværre ikke mere at give af til ventre i billedet. Så de er nødt til
at sidde ud til venstre og kigge den anden vej... :-/

/anders