Ulovlig knallert sælges ??
Fra : Henrik Madsen

Dato : 24-11-05 14:16

Hej

I Danmark må en knallert 30 max køre 30 KM/T og ikke være modificeret
i motor, indsugning eller udstødning samt gearing..

Altså må jeg ikke køre rundt på f.eks en Puch Maxi der er tunet til at
køre 70 KM/T

Må jeg gerne f.eks i den blå avis sælge knallerten som er tunet.

Må jeg reklamere med at den er tunet.

Må jeg reklamere med at den kan køre XX kilomter i timen som en
salgsparameter.. (XX er self. mere end de 30 KM/T)

Henrik Madsen

Fra : Søren G

Dato : 24-11-05 14:39

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> wrote in message
> Må jeg reklamere med at den kan køre XX kilomter i timen som en
> salgsparameter.. (XX er self. mere end de 30 KM/T)

Kan jeg ikke se noget i vejen for.

En tunet knallert er ikke ulovlig i sig selv.

Knallerten må bare ikke føres på områder der er omfattet færdelsloven, men
må f.eks gerne benyttes på aflukkede baner (jyllandsringen osv).

--
Søren

Fra : GiWeo

Dato : 24-11-05 18:39

hejsa

>Må jeg gerne f.eks i den blå avis sælge knallerten som er tunet.

det er jo noget de bestemmer, men det er ikke ulovligt

>Må jeg reklamere med at den er tunet.

ja

>Må jeg reklamere med at den kan køre XX kilomter i timen som en
>salgsparameter.. (XX er self. mere end de 30 KM/T)

det må du gerne, det er ikke tuningen der gør den ulovlig, det bliver
den først i det øjeblik den kører på "offentlig vej"

Den må altså gerne benyttes på lukkede baner, eller i din egen
baghave, hvis den ellers er stor nok

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssidenREMOVE.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 24-11-05 20:48

GiWeo skrev:

> det må du gerne, det er ikke tuningen der gør den ulovlig, det bliver
> den først i det øjeblik den kører på "offentlig vej"

Hvordan kan det så egentlig være, at det ikke er lovligt for forhandlerne at
modificere de knallerter, de sælger? Jeg husker et tv-program, der
"afslørede", at man uden problemer kunne få forhandlerne til at tune
maskinen ved køb.

--
Mvh. Peter
"Now son, you don't want to drink beer. That's for daddies and kids

Fra : Allan Riise

Dato : 24-11-05 21:24

Peter Bjerre Rosa wrote:

> [...]
> tv-program, der "afslørede", at man uden problemer kunne få
> forhandlerne til at tune maskinen ved køb.

Det må de også godt, hvis de er i god tro, altså at køber kan godtgøre at
den skal bruges til banekørsel.

En "savlende" 16 årig, der står og siger han gerne vil have sin
knallert/scooter tumet, er vel næppe typen der *kun* bruger en sådan på
lukket bane.

--
Allan Riise
Som er ejer af en "lettere" tunet Sende R "knallert"

Fra : BOFFEL

Dato : 26-11-05 23:33

jo du må gerne sælge knallerten som en tunet knallert! MEN!!! du skal i
reklamen (anoncen) skrive at den kun er bregnet til bane brug, og det er
strabrt at køre på offentligt vej med den!! pluds når handelen er i
gang!! altså under købet skal du også fortælle det!!

http://www.kandu.dk/