Dykning ved Hals barre fyr?
Fra : elbak

Dato : 24-11-05 08:23

Er der nogen der har erfaringer med dyk ved Hals barre fyr mht. til
vindstyrke? Jeg har en god stabil jolle på 14 fod. Men er lidt i tvivl
om, om jeg kan sejle derud på lørdag. Der er lovet 7 m. fra SV?

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars

Dato : 24-11-05 10:02

elbak skrev:

> Er der nogen der har erfaringer med dyk ved Hals barre fyr mht. til
> vindstyrke? Jeg har en god stabil jolle på 14 fod. Men er lidt i tvivl
> om, om jeg kan sejle derud på lørdag. Der er lovet 7 m. fra SV?

Jeg tror godt du kan sejle der ud, men der er ofte kreppe bølger ved
udsejlingen til fyret pga. det lave vand og derfor bliver det en hård
tur!

Jeg ville ikke tage der ud men 7m/s, da der ikke er så dybt ved fyret
og derfor vil i kunne mårke bølgerne på bunden og derved blive
kastet rundt. Det skal siges at jeg ikke selv har den store erfaring
med Hals Barre, da jeg kun har været der én gang, men jeg har hørt
mange historier der fra :)

Lars

Fra : elbak

Dato : 25-11-05 06:24

"Lars" skrev d. 24-11-05 10:02 dette indlæg :

> [...]
> kastet rundt. Det skal siges at jeg ikke selv har den store erfaring
> med Hals Barre, da jeg kun har været der én gang, men jeg har hørt

Hej lars. Du får nok ret i, det bliver en våd tur. Jeg kan se inde på
vragguiden, at der er 10 m vand derude, så jeg er nok mest bekymret for
turen derud og klargøring + at komme op i båden igen. Men jeg snakkede
med mine makkere. Og stemningen er vist, at vi kører til Hals og kigger
lidt på det. Ellers må vi jo tage hjem igen.
Jeg vender tilbage med en melding efter endt dyk.

Kasper.

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars

Dato : 25-11-05 10:44

Hej

Det er helt fint med mig, men de ti meter er vist skudt lidt over
målet. Jeg mener vi plejer at sige 6-7m til stenene (og det er jo der
der er noget at se på) og så sker der et eller andet når bølgerne
slår rundt om fyret.

Hvis i kommer langvejsfra ville jeg ikke køre efter det, men go' tur

Lars