Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor går man hen når nu FotoKritik er ødel~
Fra : smartass@linuxmail.o~

Dato : 24-11-05 08:20

Nogle få personer har haft held til fuldstændigt
at ødelægge FotoKritik, ved at spolere et hvert
seriøst indlæg. Jeg behøver næppe at komme med
eksempler. Folk der har været på FK, ved hvad jeg
taler om. Og web-moster er tilsyneladende ligeglad,
så jeg har opgivet sitet og leder efter et til-
svarende. Helst på dansk.

Nogle forslag?

Grusomme Gut

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 24-11-05 08:47

smartass@linuxmail.org wrote:
> [...]
> taler om. Og web-moster er tilsyneladende ligeglad,
> så jeg har opgivet sitet og leder efter et til-

Godt nok ikke på dansk, men godt:

www.photosig.com

--
Med venlig hilsen/Best regards

René Ernst Nielsen
www.fotographi.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 24-11-05 08:49

On 24 nov 2005, wrote in dk.fritid.foto:

> [...]
> taler om. Og web-moster er tilsyneladende ligeglad,
> så jeg har opgivet sitet og leder efter et til-

Skred også fra fotokritik.dk. Alle de blomsterfotograferende
bedstemødre m.m. der konstant skulle jamre over billeder som ikke var
sobre nok til dem, blev sgu for meget. Siden er næsten ligeså
hønseagtig som denne gruppe

> Nogle forslag?

Der er jo http://www.fotobasen.dk/ , menjeg ved snart ikke. Der er
mange gengangere fra fotokritik derinde. Men det er vist
betalingsite, så man kan håbe det er mere seriøst.

Ellers skal du over til http://www.imagerating.dk/.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-11-05 09:45

Palle Jensen wrote:

> [...]
> bedstemødre m.m. der konstant skulle jamre over billeder som ikke var
> sobre nok til dem, blev sgu for meget. Siden er næsten ligeså

Hmm... fotokritik.dk har en webmoster der lider af galoperende
volumesyge. Det er jo helt vanvittigt, der findes næppe 15.000
talentfulde fotografer i Danmark, og man er en oplagt kandidat til en
hvid stok og et gult armbind, hvis man mener, at de 2-300 knipserier som
brugerne på fotokritik.dk dagligt uploader til sitet, er interessante og
se-værdige billeder.

Denne gruppe er ikke modereret, så den har den fordel, at alle de
talentløse knipsere ikke kan pjojektere pøbelvælde igennem en webmoster,
og hvis du ikke er en pivskid, så er der ikke nogen som kan forhindre, at
du her i gruppen ytrer din ærlige og uforbeholdne mening om folks knipserier.

Så hvis du virkelig vil noget, så skal du bare smøge ærmerne op og skrive
noget kritik, men vær dog forberedt på, her i gruppen er der også nogen
knipsere som tror, at de kan slippe for dårlig kritik, ved at flame og
moppe dem der har givet dem dårlig kritik...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 24-11-05 13:59

SNIP

> [...]
> knipsere som tror, at de kan slippe for dårlig kritik, ved at flame og
> moppe dem der har givet dem dårlig kritik...

Der er jo meget forskel på hvordan man vælger at formulere sin kritik
Niels...

Min fornemmelse er ikke at det er dit indhold, men nærmere formen som støder
folk.
Almindelig høflighed kommer man nu længst med.

Mvh
Anders Hyltoft

Fra : Max

Dato : 24-11-05 14:11

Hej Anders

> Almindelig høflighed kommer man nu længst med.

Ja, men det giver jo ikke den samme opmærksomhed. Det minder
lidt om den gamle hund ingen gider klappe længre, så anbringer
den sig på gulvet i døråbningen, så får den i det mindste spark
når nogen falder over den og det er jo også en form for opmærksomhed.

Mvh Max

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-11-05 14:25

Anders B. Hyltoft wrote:

> [...]
> folk.
> Almindelig høflighed kommer man nu længst med.

Jae... med ros, rygklapperi og tandløst hygge snik-snak, kan man også
begå på fotokritik.dk...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Anders Lund

Dato : 24-11-05 18:48

> Jae... med ros, rygklapperi og tandløst hygge snik-snak, kan man også

Var der en der sagde dolph?
Vi er allesammen 100% assholes

Mvh
Anders Lund

Fra : Simon Nielsen

Dato : 24-11-05 23:52

"Anders Lund" <Anders@SLET-DETTEZaim.dk> wrote in message
> "Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> Var der en der sagde dolph?
> Vi er allesammen 100% assholes

Yes Sir

/Simon

Fra : Simon Nielsen

Dato : 24-11-05 23:52

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> Jae... med ros, rygklapperi og tandløst hygge snik-snak, kan man også begå
> på fotokritik.dk...!

Jeg er fuldstændig enig med dig at den kritik man får på fotokritk er alt
for god og rygklappende. Folk overdriver meget med deres sødsuppe kritik,
man lærer ikke noget derinde, det var anderledes før i tiden. Men derfor
behøver man ikke at opveje den kritik folk får på fotokritik. Jeg bruger kun
fotokritik til lige at uploade et ret ligegyldigt billede som ikke skal
bruges i sammenhæng og så lægger jeg et link i billedsnak gruppen. For at få
kritik der.

Mvh
Simon

Fra : Simon Nielsen

Dato : 24-11-05 23:44

> her i gruppen er der også nogen knipsere som tror, at de kan slippe for
> dårlig kritik, ved at flame og moppe dem der har givet dem dårlig
> kritik...

Jeg har nu ikke den opfattelse. Du får mange mobbende henvendelser og det
forstår jeg godt. Du skriver provokerende og hjæølper ikke de "lalleglade
amatører" som prøver på at skabe et ordentligt billede. Hvordan i al verden
tror du så at de vil svare pænt på dine indlæg.
Skriv gerne hvad du mener, det sætter jeg da pris på, men skriv det ikke kun
for at skrive. Skriv hvis du har noget konstruktivt at sige, kritik er jo at
fortælle hvordan man synes om billedet, men hvis man skriver hvad man synes
der kunne gøres bedre vil det hjælpe folk på vej.
Egentlig husker jeg kun at du har givet god kritik til Max, selvom der tit
er folk der poster gode billeder, man bare får "talentløs knipseri" (har du
den på en genvejstast eller hvad ikke ondt sagt. Men jeg føler ikke det
hjælper hvis man laver et forsøg at du så rakker ned på det.
Du er jo pro fotograf, fordi du får penge for det, ikke fordi du er dygtig.
Forskellen på Amatør og Proffessionel er jo om man får penge for det eller
ej. Jeg siger ikke selv er jeg en super fotograf, men jeg får som regel det
ud af billedet som jeg har tænkt mig til og det er aldrig så langt ved siden
af at det ikke lige kan rettes i PS, at jeg måske så ikke så kreativ og kan
se mulighederne med det samme gør jo ikke min fotografi dårlig. Når jeg
tager et billede, ved jeg hvordan det skal se ud og jeg får det ud af det
jeg vil have. At så andre har ideer til hvordan billedet ellers kunne tage
sig ud hjælper jo bare mig.

Jeg ved ikke rigtig med dig, men jeg prøver på at hjælpe folk, det lyder
ikke som om du gør det. Selv om du med stor iver fortæller hvorhenne indlæg
hører hjemme.

Mvh
Simon

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 25-11-05 15:18

smartass@linuxmail.org wrote:

> Nogle forslag?

Jeg kender et web-site med fotokonkurrencer, hvor den bedste del af denne
gruppes brugere sagtens vil kunne begå sig...

http://www.photokonkurs.com/index.php?lang=en

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen