Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
AF EOS350D ?
Fra : cr

Dato : 24-11-05 02:05

Har fået det nye kamera hjem og leget lidt med det, (ingen billeder at
vise frem), da jeg rettede det mod et scop med grøn skærm, drejer linsen
rundt til bundslag, helt ude af fokus. Det får mig til at spørge om, den
farve man retter kameraet mod, kan have indflydelse på fokus?
Det røde lys blev jo ikke reflekteret, fra den grøne skærm.

Kan nogen give en kort human forklaring på A-DEP indstillingen ?

cr

Fra : Anders Lund

Dato : 24-11-05 07:07

cr wrote:
> [...]
> rundt til bundslag, helt ude af fokus. Det får mig til at spørge om, den
> farve man retter kameraet mod, kan have indflydelse på fokus?

Var der noget den kunne stille skarpt på?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : cr

Dato : 24-11-05 10:47

Anders Lund wrote:

> Var der noget den kunne stille skarpt på?

Ja, kameraet er ikke defekt.

cr

Fra : Brian Lund

Dato : 24-11-05 16:04

> Ja, kameraet er ikke defekt.

Jeg tror ikke du forstår spørgsmålet!

Var der en genstand som kameraet kan finde afstanden udfra? - Hvis du står
og kigger på en "uendelig stor" ensfarvet flade kan du heller ikke bedømme
hvor langt du er fra den!
Altså; der skal være nogen kontraster ved dit/dine aktive fokuspunkter for
at kameraet kan stille skarpt!

Brian

Fra : Peter Schrøder

Dato : 24-11-05 10:44

cr skrev:
> Kan nogen give en kort human forklaring på A-DEP indstillingen ?

"Automatic depht of field" Kameraet forsøger at
få alle fokuspunkter skarpe ved at bruge blænden
til at justere dybdeskarpheden. Det er naturligvis
ikke altid muligt.

Peter Schrøder

Fra : cr

Dato : 24-11-05 12:49

Peter Schrøder wrote:

> "Automatic depht of field" Kameraet forsøger at
> få alle fokuspunkter skarpe ved at bruge blænden
> til at justere dybdeskarpheden. Det er naturligvis
> ikke altid muligt.

Hvilket jeg er med på. men når det røde lys reflekteres, fra den flade
man fokuserer på, vil fladens farve jo dæmpe det reflekterede lys. så
spørgsmålet er hvormeget kan det ændre på fokuseringen. Som jeg oplevede
det, på 1m afstand, forsvandt refleksionen, i et grønt glas, og
kameraet, forsøgte vel at gå på uendelig.

cr

Fra : Brian Lund

Dato : 24-11-05 16:02

> [...]
> det, på 1m afstand, forsvandt refleksionen, i et grønt glas, og kameraet,

Hvilket røde lys?

Brian

Fra : Jacob

Dato : 24-11-05 18:44

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket røde lys?
>

> Brian

det han ser i søgeren og som aldrig kommer i nærheden af motivet.

de røde pletter i søgeren er kun til din information. du kan slå det fra i
menuen. kameraet er ligeglad.

Jacob

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 24-11-05 08:19

"cr" <spam@oz4dik.dk> skrev i en meddelelse

> Kan nogen give en kort human forklaring på A-DEP indstillingen ?

Hej

Dit spørgsmål besvares her:

Af Morten

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : cr

Dato : 24-11-05 12:50

Langgaard Bærbar wrote:
> "cr" <spam@oz4dik.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Dit spørgsmål besvares her:

> Af Morten

Thunderbird vil ikke med det link !

cr

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 24-11-05 13:13

> Thunderbird vil ikke med det link !
>
> cr

Morten skriver:

Ved A-DEP aktiveres alle fokuspunkter. Kameraet måler afstanden til alle de
objekter der opfanges af fokuspunkterne. Derefter forsøges blænden
indstillet så alle objekterne bliver skarpe. Er objekterne tæt på hinanden,
vælges en stor blænde (lavt f-tal), og er der stor afstand, vælges lille
blænde (højt f-tal).

Fra : cr

Dato : 24-11-05 14:57

Langgaard Bærbar wrote:
> [...]
> vælges en stor blænde (lavt f-tal), og er der stor afstand, vælges lille

Takker og bukker

cr

Fra : Anders Lund

Dato : 24-11-05 18:20

cr wrote:
> Thunderbird vil ikke med det link !

Off topic, men kig på denne extension:
http://messageidfinder.mozdev.org/

Bruger den selv... den har nogle bugs, men du kan højreklikke på et
news-link og åbne det i fx Google groups.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk