Priser / gebyrer
Fra : Ukendt

Dato : 23-11-05 16:23

Er der nogle begrænsninger på hvad man må tage for services, så som at
opdatere taksterne i en portomaskine ?

Opdateringen vil foregå ved at apparatet ringer til en central, og henter de
nye takster, og ikke andet. Taksterne består af maks. 20 poster, altså 20
beløb som skal ændres. Opringningen tager ca. 30 sek.

Firmaet som står bag maskinen vil fakturere 1.204,- eks. moms for
opkaldet/opdateringen. Samtidigt orienterer firmaet om en service aftale,
som man kan tegne, således at man bliver fri for at betale for opdateringen.

Prisen på serviceaftalen, skal man ringe og få telefonisk hos en sælger -
85,- eks. moms pr. md.

Umiddelbart kan de ikke forklare hvordan prisen på opdateringen er så høj.
De afviser at prisen på opdateringen er så høj, for at kunne sælge deres
service aftaler.

David Bjergsø

Flexhost ApS
Plantage Alle 23, 3200 Helsinge
Telefon 70239235, Fax 70239236
Mobil 25533322, e-mail db@flexhost.dk

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 23-11-05 19:22

DrPepper wrote:

> Er der nogle begrænsninger på hvad man må tage for services, så som at
> opdatere taksterne i en portomaskine ?

Nej.

> [...]
> De afviser at prisen på opdateringen er så høj, for at kunne sælge deres

Det *kunne* være i strid med god markedsføringsskik, eller, hvis der
ikke umiddelbart findes andre firmaer, der tilbyder produktet, være en
udnyttelse af en monopolstatus.

Lyder ikke som et rart firma i hvert fald.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-11-05 22:08

"Kevin Edelvang" wrote

> Det *kunne* være i strid med god markedsføringsskik, eller, hvis der ikke
> umiddelbart findes andre firmaer, der tilbyder produktet, være en
> udnyttelse af en monopolstatus.

Det kommer lidt an på hvor tit apparatet reelt skal opdateres

1204 / 85 ~ 14 (mdr)

85 x 12 (mdr) = 1020 (kr)

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-05 22:32

> Det kommer lidt an på hvor tit apparatet reelt skal opdateres
>
> 1204 / 85 ~ 14 (mdr)
>
> 85 x 12 (mdr) = 1020 (kr)

De 1204,- skal betales hver gang post dk ændrer sine takster.

Jeg opfatter det udelukkende som om at de prøver at tvinge folk til at køber
deres service aftale, ved at sætte en kunstig høj pris på den simple
opdatering.

Et tillægs spørgsmål.

Er det lovligt at sælge sådan et apparat, uden at oplyse om den slags
udgifter ? Skal man ikk epå en eller anden måde, gøre opmærksom på at man
skal betale det beløb, for at kunne bruge apparatet ?

Forresten er det Pitney Bowes der er tale om, så hvis andre her i gruppen,
overvejer en frankeringsmaskine, så vil jeg varmt anbefale at finde et andet
mærke.

mvh
David

Fra : Holst

Dato : 23-11-05 23:29

DrPepper wrote:

> Jeg opfatter det udelukkende som om at de prøver at tvinge folk til at køber
> deres service aftale, ved at sætte en kunstig høj pris på den simple
> opdatering.

Om det er 1200 kr. om året eller 85 kr. om måneden kommer jo næsten ud
på et for dem.

> [...]
> udgifter ? Skal man ikk epå en eller anden måde, gøre opmærksom på at man
> skal betale det beløb, for at kunne bruge apparatet ?

Ja, det er givetvis lovligt. Jeg har svært ved at se, at det ikke skulle
være lovligt. Højst sandsynligt burde du som køber måske have sat dig
lidt mere ind i produktet, inden du købte det.

> Forresten er det Pitney Bowes der er tale om, så hvis andre her i gruppen,
> overvejer en frankeringsmaskine, så vil jeg varmt anbefale at finde et andet
> mærke.

Er de andre mærker billigere at få opdateret?

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-11-05 00:27

Holst skrev den 23-11-2005 23:28:

> Er de andre mærker billigere at få opdateret?

ja, der er nogen som man selv kan sætte prisen på.

Så er det kun PostDK's aflæsning eller hvem det nu er som skal aflæse
forbruget på en sådan maskine.

--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-11-05 07:31

"DrPepper" wrote

> De 1204,- skal betales hver gang post dk ændrer sine takster.

Og hvor tit er det sket?

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-05 10:11

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "DrPepper" wrote

> Og hvor tit er det sket?
>
> - Peter

Det sker ca. 1 gang om året, men hvordan er det relevant for mit spørgsmål ?

mvh

David

Fra : per christoffersen

Dato : 24-11-05 10:16

"DrPepper" <.> skrev i en meddelelse
> Er det lovligt at sælge sådan et apparat, uden at oplyse om den slags
> udgifter ? Skal man ikk epå en eller anden måde, gøre opmærksom på at man
> skal betale det beløb, for at kunne bruge apparatet ?

Det bør ikke være overraskende at der er udgifter ved at få maskinen stillet
om.
Men når prisen ikke på forhånd er aftalt er reglen, at sælger sætter prisen,
og at den er gældende så længe det ikke er 'ubilligt' (lovens betegnelse).
Så spørgsmålet er, om prisen er ubillig, og det vil nok sige meget over
markedsniveauet i øvrigt.

/Per

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 23-11-05 23:27

hvad med selv at opsige kontrakten med Pitney Bowes,når du har fundet
billigere alternativer ?

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-05 10:03

"Henrik Nielsen" <nikalNOSPAM@image.dk> skrev i en meddelelse
> hvad med selv at opsige kontrakten med Pitney Bowes,når du har fundet
> billigere alternativer ?

Fordi vi jo allerede har købt maskinen til godt 15.000,- Men jeg vil da
undersæge om de kan/vil tage maskinen retur.

mvh

David

Fra : Henning

Dato : 24-11-05 12:21

On Wed, 23 Nov 2005 16:23:13 +0100, "DrPepper" <.> wrote:

> [...]
>nye takster, og ikke andet. Taksterne består af maks. 20 poster, altså 20
>beløb som skal ændres. Opringningen tager ca. 30 sek.

Ud over de 30 sekunder skal du tænke på udvikling af sw o.a. Det er
der også nogen der skal betale for!