musi med magt?
Fra : simon

Dato : 23-11-05 16:05

Kære Ng.

Var der ikke en gang en musiker der lavede en sang, om selvmord eller så,
noget hvor efter der var flere mennesker der gik selvmord over hele kloden?
noget i den stil i hvertfald...
Er der nogle der kan huske hvem det var?

Mvh simon

Fra : Steen Jensen

Dato : 23-11-05 16:18

simon <slime_006FJERN@hotmail.com> wrote:

> Var der ikke en gang en musiker der lavede en sang, om selvmord eller så,
> noget hvor efter der var flere mennesker der gik selvmord over hele kloden?
> noget i den stil i hvertfald...

Jeg kan godt få lyst til det, når jeg hører Phil Collins!

Fra : Svend Erik Nathan

Dato : 28-11-05 18:32

steen@rudekuvert.dk (Steen Jensen) skrev:

>Jeg kan godt få lyst til det, når jeg
>hører Phil Collins!

Enig........

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 23-11-05 16:24

> [...]
> kloden?
> noget i den stil i hvertfald...
> Er der nogle der kan huske hvem det var?

Var det ikke da Take That gik i opløsning?

skøre kællinger

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 23-11-05 17:41

"simon" <slime_006FJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kloden?
> noget i den stil i hvertfald...
> Er der nogle der kan huske hvem det var?

Du tænker nok på den ballade der var med Ozzy Osbournes sang Suicide
Solution, som handlede om AC/DC's forsanger som døde af druk (indirekte:
døde af kulde da han sov brandert ud i en bil).

http://www.veinotte.com/ozzy/madness.htm

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Fra : Steen Jensen

Dato : 23-11-05 18:03

Jesper Brogaard <me@privacy.net> wrote:

> AC/DC's forsanger som døde af druk (indirekte:
> døde af kulde da han sov brandert ud i en bil).

Jeg hørte han druknede i sit eget opkast.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 24-11-05 13:46

> Jeg hørte han druknede i sit eget opkast.

Det var Jimi.

Mark

Fra : Steen Jensen

Dato : 24-11-05 14:59

Mark Thomas Gazel <markgazel@hotmail.com> wrote:

> Det var Jimi.

Nå for den da - de dør sgu' da osse allesammen

Fra : Lars Rindsig

Dato : 23-11-05 17:51

simon wrote:

> [...]
> noget i den stil i hvertfald...
> Er der nogle der kan huske hvem det var?

Du tænker vel ikke på de der to amerikanske teenage-klovner, der havde
nogle Judas Priest-plader, og så en dag hvor de var fulde og skæve skød
de sig selv i knoppen fordi deres white trash trailerpark-liv var noget
lort. Og fordi ham den ene af dem så ikke kunne finde ud af at gøre det
ordentligt bryggede han sammen med sin overvægtige alene-mor en historie
sammen om at Judas Priest havde indlagt hemmelige beskeder på Stained
Class-pladen ("Do it" baglæns - det kunne naturligvis kun høres hvis man
rent faktisk spillede LP'en baglæns, hvilket lissom ikke er så nemt på
den pladespiller man har hjemme i ungdomshybelen), og hev dem i retten.
Det kom der så ikke rigtigt noget ud af, og gruppen blev pure frifundet.

Der blev lavet en udsendelse om det, som blev vist på TV2 for en 11-12
år siden, og som den lokale indremissionske sognepræst i øvrigt viste
for os i forbindelse med konfirmationsforberedelsen.

Lars

--
Hail Freedonia

Fra : Anders

Dato : 24-11-05 00:32

Hvis man spiller "Exciter" baglæns synger Rob Halford i omkvædet : "I
asked for a pebbermint - I asked her to go and get me one" - eller noget i
dén retning. Det er lidt spooky. Ja, det var en god og underholdene
dokumentar. Jeg optog det dengang og har set det et par gange siden.

"Stained Class" er et album enhver heavy-fan med respekt for sig selv bør
have i sin samling!
- men det er der sikkert ikke mange der er klar over i dag (!)

- Anders

PS :

I´ve left the world behind
I´m safe here in my mind
I´m free to speak
with my own kind
This is my life
I decide - not you

Keep the world with all its sin - it´s not fit for living in

Beyond the realms of death

)

Fra : Q

Dato : 23-11-05 20:30

> [...]
kloden?
> noget i den stil i hvertfald...
> Er der nogle der kan huske hvem det var?

Enya, Celine Dion og Lars Lilholt!

/peter

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-11-05 23:51

Den 23-11-05 16.05 skrev simon følgende:

> Var der ikke en gang en musiker der lavede en sang, om selvmord eller så,
> noget hvor efter der var flere mennesker der gik selvmord over hele kloden?
> noget i den stil i hvertfald...

Så vidt jeg husker begik sangeren selv selvmord.

> Er der nogle der kan huske hvem det var?

Desværre. Jeg mener at huske, den hed noget med "monday".

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Ryd op i dine foretrukne bogmærker med AM-DeadLink.

Fra : Bjørn

Dato : 24-11-05 14:35

Bob Geldof og boomtown rats lavde 'I don't like monday'. Men den hadlede om
en pige der skød på andre...såvidt jeg husker. Men den blev selvfølgelig
bandlyst i england.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-11-05 04:04

Den 24-11-05 14.35 skrev Bjørn følgende:
> Bob Geldof og boomtown rats lavde 'I don't like monday'. Men den hadlede om
> en pige der skød på andre...såvidt jeg husker. Men den blev selvfølgelig
> bandlyst i england.

Det er ikke den.

Hvor har du hørt, at "I Don't Like Mondays" blev bandlyst? Den var et
kæmpehit - også i England. Så vidt jeg husker, forsøgte forældrene til
pigen at lægge sag an mod gruppen, men opgav vist igen (eller tabte).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få dit tastatur til at lyde som en gammel skrivemaskine eller en

Fra : Bjørn

Dato : 28-11-05 13:04

Jeg mener at kunne huske, nu skal jeg da ikke være for skåsikker, at den
ikke måtte spilles på BBC. Jeg kan tage fejl.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-11-05 14:49

Den 28-11-05 13.03 skrev Bjørn følgende:
> Jeg mener at kunne huske, nu skal jeg da ikke være for skåsikker, at den
> ikke måtte spilles på BBC. Jeg kan tage fejl.

Hvis du søger på titlen og "ban" får du bl.a. følgende side:
http://www.hiljaiset.sci.fi/punknet/boomto_e.htm

Der var åbenbart radiostationer i USA, der undlod at spille den af frygt
for retsforfølgning fra forældrene til den mandagshadende pige (hun
boede i Californien). Jeg er temmelig sikker på, at BBC spillede den en
hel del.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.