Spam-mails fra TDC
Fra :    ab©

Dato : 23-11-05 15:25

Jeg modtager en del spam-mails fra TDC - klager efterfølgende hver gang over
det til TDC´s klage-afdeling. Jeg modtager herefter et brev med beklagelser
(har frabedt mig bortforklaringer pr. mail).

Er der lovgrundlag for at "knalde" TDC for den slags - eller skal jeg bare
gå over telefon-anke/klagenævnet ?

ab (-c:)

Fra : per christoffersen

Dato : 23-11-05 15:54

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
> Er der lovgrundlag for at "knalde" TDC for den slags - eller skal jeg bare
> gå over telefon-anke/klagenævnet ?

Ja, du skal til forbrugerombudsmanden. Du kan anmelde online, se hvordan
her:
http://www.forbrug.dk/markedsforing/net-tjek/spam/

/Per

Fra : Anders Christensen

Dato : 23-11-05 18:14

ab© wrote:
> [...]
> (har frabedt mig bortforklaringer pr. mail).
>
> Er der lovgrundlag for at "knalde" TDC for den slags - eller skal jeg bare

Er det mails fra TDC, eller nogen af TDC's kunder?

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 23-11-05 19:18

> Er det mails fra TDC, eller nogen af TDC's kunder?

Eller måske blot virusmails hvor afsenderen er faket til at stå som TDC?

--
Michael
http://gratishotel.dk

Fra : Jonathan Stein

Dato : 23-11-05 22:09

ab© wrote:

> [...]
> (har frabedt mig bortforklaringer pr. mail).
>
> Er der lovgrundlag for at "knalde" TDC for den slags - eller skal jeg bare

Når du spørger efter det juridiske grundlag, er du nødt til at være mere
præcis, for "spam" er ikke særlig præcist i juridisk forstand.

Hvad bliver der sendt?

Hvem er afsender?

- Og hvem er i virkeligheden den rigtige afsender?

Hvad har TDC svaret?

O.s.v.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Peter Makholm

Dato : 24-11-05 07:47

"   ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> writes:

> Jeg modtager en del spam-mails fra TDC - klager efterfølgende hver gang over
> det til TDC´s klage-afdeling. Jeg modtager herefter et brev med beklagelser
> (har frabedt mig bortforklaringer pr. mail).

Du kan i hvert fald ikke klage over at de har svaret på din
henvendelse.

--
Peter Makholm | 'Cause suicide is painless
peter@makholm.net | It brings on many changes

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 24-11-05 15:20

Peter Makholm wrote:

> Du kan i hvert fald ikke klage over at de har svaret på din
> henvendelse.

Han betragter nok deres svar tilbage som spam også

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen