Spørgsmål vedr. NFSU2
Fra : John T.

Dato : 23-11-05 00:34

Hej !
Jeg har fået install. NFSU2 men har forbandet svært ved at styre både
hastighed og retning med tastaturet. (jeg er en ældre herre )
Det står SÅ flot og jeg har slet ikke de prob. som beskrevet i tidligere
tråd, bortset fra, at hvis jeg sætter den til max kvalitet så kører musen
langsomt i option, men selve spillet kører godt..
Jeg har så sat kvaliteten lidt ned og så er det ok.
Nu er spørgsmålet så:
Jeg har en "Microsoft SideWinder 3D pro" men ingen Gameport,
hvis jeg sætter sådan et kort i maskinen, kan jeg så bruge det ?
Hvis nej, hvad kan jeg så bruge i stedet for tastaturet ?
Pc,en er:
Athlon 1800+ 1024 Ram
Grafik: GForce4 MX 4000 128 Ram
Mvh. John

Fra : BuFFerz

Dato : 23-11-05 12:29

> Hvis nej, hvad kan jeg så bruge i stedet for tastaturet ?

Ret og pedaler er en mulighed
www.kortlink.dk/edbpriser/27r5

// Buf
www.Yoo.dk

Fra : John T.

Dato : 23-11-05 14:45

"BuFFerz" <nospam@tomesdfsdfs.dfsklh> skrev i en meddelelse

> Ret og pedaler er en mulighed
> www.kortlink.dk/edbpriser/27r5
>
> // Buf www.Yoo.dk

Tak for linken !
Kan et Joystik ikke gøre det til at begynde med ?
John

Fra : Jasper Norman

Dato : 23-11-05 22:34

> Tak for linken !
> Kan et Joystik ikke gøre det til at begynde med ?

Nej!

Snyd ikke dig selv for den fornøjelse med et ordenligt rat + pedaler.

Jeg kørte selv Underground 1 med tastaturet. Det var da ok, men da jeg fik
fat i Underground 2, besluttede jeg mig for, at jeg ville spendere de 400,-
Aldrig har jeg givet penge bedre ud. Spillet bliver langt bedre på denne
måde.

Tjek evt. dette rat + pedaler jeg selv har. Det er med Force Feedback, dvs.
at det ryster i rattet når (hvis du kører galt, eller kører på brosten
mm.

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18658

Jeg forstår dog ikke at dit spil kører så godt som det gør. Jeg har samme
maskine som dig, men slår jeg alle detaljer til, hakker det altså noget.

God fornøjelse.

Mvh

Jasper

Fra : FedeDorit

Dato : 23-11-05 23:14

"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse

> Nej!
>
> Snyd ikke dig selv for den fornøjelse med et ordenligt rat + pedaler.
>
> Jasper

Vrøvl!!
Har selv både NFSU og NFSU2 gennemført med joystick...så det kan sagtens
bruges hvis det er analogt.....

Fra : John T.

Dato : 23-11-05 23:19

> Vrøvl!!
> Har selv både NFSU og NFSU2 gennemført med joystick...så det kan sagtens
> bruges hvis det er analogt.....

Som skrevet har jeg et "Microsoft SideWinder 3D pro"
som jeg så skal finde et kort til da stikket ikke findes
på pc,en
John

Fra : FedeDorit

Dato : 23-11-05 23:46

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Som skrevet har jeg et "Microsoft SideWinder 3D pro"
> som jeg så skal finde et kort til da stikket ikke findes
> på pc,en
> John

Hmm lyder mærkeligt hvis du ikke har en Gameport/MIDIport.
Den sidder da som regel sammen med lydkort hvad enten det er onboard eller
eksternt.

Fra : John T.

Dato : 23-11-05 23:26

> [...]
> maskine som dig, men slår jeg alle detaljer til, hakker det altså noget.

Hvis jeg skruer op for det hele hakker det også her, så jeg har skruet
en anelse ned på den side hvor man sætter skærmopløsningen,
så er der intet i vejen med spillet, dog følger musen ikke helt med når
der skal ændres i menuen men det er til at leve med.
Hvis jeg vil køre med alt slået til uden at det hakker, hvad skal der så
til ? Mere Ram el. bedre Cpu ? Eller måske et helt andet graf.kort ?
Jeg er meget imponeret over kvalliteten, det står så flot på en 21" skærm.
John

Fra : Jasper Norman

Dato : 24-11-05 10:33

> [...]
> til ? Mere Ram el. bedre Cpu ? Eller måske et helt andet graf.kort ?
> Jeg er meget imponeret over kvalliteten, det står så flot på en 21" skærm.

Tja. Du skal nok (jeg er selv ved at købe) have en bedre CPU + grafikkort.
Jeg ved ikke hvilken type RAM du har, men der er sikkert kommert noget
nyere i mellemtiden.

Mht. rat <> joystick. Det er da muligt at du kan bruge et joystick, men min
pointe er bare, at få de fulde fornøjelse af spillet, mener jeg at man skal
have rat + pedaler.

Det er en relativ lille udskrivning, og når du er færdig med NFSU2 skal du
sikkert videre med det nye. (når du har fået opgraderet din PC så du
kommer til at bruge rattet i lang tid.

Der er jo heller ikke meget ved at flyve et jagerfly med tastaturet ?

/Jasper

Fra : John T.

Dato : 24-11-05 12:12

> [...]
> kommer til at bruge rattet i lang tid.
>
> Der er jo heller ikke meget ved at flyve et jagerfly med tastaturet ?

Jeg er helt enig ! MEN jeg er ikke helt ung mere og syntes bare det kunne
være sjovt at daffe lidt rundt i "byen" og nyde den flotte grafik og så
efterhånden
når jeg bliver fortrolig med baner/gader og veje, SÅ begynde at race lidt.
Jeg vil nu prøve at få fat i et PCI lydkort og prøve med mit Joystick.
Mvh. John

Fra : Jasper Norman

Dato : 24-11-05 22:31

> [...]
> når jeg bliver fortrolig med baner/gader og veje, SÅ begynde at race lidt.
> Jeg vil nu prøve at få fat i et PCI lydkort og prøve med mit Joystick.

Jamen jeg skal da heller ikke tvinge dig til noget

Nu véd jeg ikke hvad du mener når du skriver at du ikke er "helt ung" jeg
selv er 33 år, og mange i denne gruppe vil vel betragte det, som alderen på
en middel-ung dinosaur, men jeg tror nu ikke er at rattet er betinget af
alderen

Mvh

Jasper

Fra : John T.

Dato : 25-11-05 08:22

Klip.
> [...]
> selv er 33 år, og mange i denne gruppe vil vel betragte det, som alderen
> på en middel-ung dinosaur, men jeg tror nu ikke er at rattet er betinget

Ha,ha, (undskyld at jeg smiler) Men så har jeg levet næsten dobbelt
så længe som dig, så jeg har vist ræset (Volvo Amazon) det jeg
det jeg skal i min tid, men her ved skærmen er der jo ikke fare
for liv og helbred
En kammerat har det kort jeg skal bruge, så det er på vej med posten,
du får en melding her om det virker.
Ha´en go´dag !
John

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-11-05 20:16

"John T." wrote

> [...]
> så længe som dig, så jeg har vist ræset (Volvo Amazon) det jeg
> det jeg skal i min tid, men her ved skærmen er der jo ikke fare

Hehe - tenagerne her i huset opfører sig sgu som om der vitterlig er fare
for liv og helbred ved skærmen

Nå det "tilbagelænede" kommer vel med alderen

- Peter

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 26-11-05 00:42

> [...]
> så længe som dig, så jeg har vist ræset (Volvo Amazon) det jeg
> det jeg skal i min tid, men her ved skærmen er der jo ikke fare

Hov....flere detaljer omkring race i amazonen tak.

Banekørsel eller rally?

/Kenneth Iversen

Fra : Jasper Norman

Dato : 27-11-05 23:22

> Hov....flere detaljer omkring race i amazonen tak.
>
> Banekørsel eller rally?

jeg kan ikke prale med, at have kørt rally eller noget i den stil. Jeg havde
dog en kammerat, der var den lykkelige indehaver af en Amazon. Han var en af
de "ældste", og dermed den første der fik bil. Stor var lykken derfor, da
han købte en Amazon... og endnu større var fornøjelsen, da han skar taget af
den med en vinkelsliber. Pludselig kunne vi køre rundt i åben karet på gader
og stræder. Specielt lovligt, eller sikkert, var det ikke, men det var sgu
en god sommer i Volvo selskab

/Jasper

Fra : John T.

Dato : 19-12-05 01:22

> [...]
> åben karet på gader og stræder. Specielt lovligt, eller sikkert, var det
> ikke, men det var sgu en god sommer i Volvo selskab

Hvis I stadig følger denne tråd, så kik lige på en af de sidste: NFSU 2
Hilsen John