Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dumt nybegynderspørgsmål
Fra : Lars C. E.

Dato : 22-11-05 23:28

Kære gruppe

ja jer er ret ny her, men...

Sig mig - hvorfor skriver denne perverse Niels Riis Ebbesen egentlig i denne
nyhedsgruppe?
Er der nogen der har klaget til hans ISP?

Hvis man søger på han navn i google - grupper- så er de skisme 29.000 indlæg
omkring ham/af ham.

Det kan da ikke være meningen at vi skal stå model til hans skøre
udfoldelser/udtalelser.

Mvh

Lars

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-11-05 23:31

"Lars C. E." <lars_c_e@aarhusmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man søger på han navn i google - grupper- så er de skisme 29.000
> indlæg omkring ham/af ham.

29.002 med dit og mit.

> Det kan da ikke være meningen at vi skal stå model til hans skøre
> udfoldelser/udtalelser.

Det står dig frit at lade være. Det ser ud til, du har svært ved det...

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/06/05)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-11-05 23:35

Lars C. E. wrote:
> [...]
> omkring ham/af ham.
>
> Det kan da ikke være meningen at vi skal stå model til hans skøre

Dit indlæg er off-topic i denne gruppe som handler om fotografi.

Læs om korrekt brug af nyhedsgrupperne på www.usenet.dk - der kan du
iøvrigt også læse hvad FUT betyder...

FUT: news:dk.admin.netikette

--
Best Regards - Niels Riis Ebbesen - Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke
Telefon: 47 17 56 22 - Mobil: 40 33 69 40 - e-mail info@niel-ebbesen.net

Fra : Max

Dato : 22-11-05 23:44

Hej Lars

> ja jer er ret ny her, men...

Så glem NRE og koncentrer dig om foto, så når du længst.

>Det kan da ikke være meningen at vi skal stå model til hans skøre
>udfoldelser/udtalelser.

Vi lever i et frit land hvor man kan sige hvad man har lyst til, det
kaldes ytringsfrihed, og ønsker du ikke at være med til det, ja
så er usenet ikke et sted for dig. Men fordi at man må sige alt
har man ingen ret til at blive hørt eller taget alvorlig.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-05 23:51

> [...]
> så er usenet ikke et sted for dig. Men fordi at man må sige alt
> har man ingen ret til at blive hørt eller taget alvorlig.

Nej du kan faktisk IKKE sige hvad du har lyst til......det er en dårlig
skrøne som er direkte usand. Der skrevne og uskrevne regler for hvad man kan
sige .....og adskillige mennesker i dette land er blevet STRAFFET for at
"ytre sig"
Man kan tilnærmelsesvis påstå at man har muligthed for at ytre sig, men man
har ved gud ikke lov at sige hvad som helst uden at det kan medføre hård
straf.

Bedste/værste eksempel er Mogens Glistrup som måtte en tur i fængsel for at
sige at "Danmark skal være muhammedanerfri....."

--
Tom

Fra : Max

Dato : 23-11-05 00:01

Hej Tom

> Man kan tilnærmelsesvis påstå at man har muligthed for at ytre sig, men
man
> har ved gud ikke lov at sige hvad som helst uden at det kan medføre hård
> straf.

Man kan da sige hvad man har lyst til så længe man kun giver udtryk for
sin egen mening, og naturligvis skal man stå til ansvar for hvad man
siger, andet vil jo være tåbeligt.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-05 00:06

> [...]
>
> Man kan da sige hvad man har lyst til så længe man kun giver udtryk for
> sin egen mening, og naturligvis skal man stå til ansvar for hvad man

Retten har talt at Mogens Glistrip IKKE måtte sige det jeg citerede. Det er
ULOVLIGT og det var Mogens' egen mening.

--
Tom

Fra : Simon Nielsen

Dato : 23-11-05 19:23

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Retten har talt at Mogens Glistrip IKKE måtte sige det jeg citerede. Det
> er ULOVLIGT og det var Mogens' egen mening.

Der er stadig ytringsfrihed, men man skal bare stå ved og tage
konsekvenserne for hvad man siger.

Mvh
Simon

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-05 16:24

"Simon Nielsen" <news@siho.dk> skrev i en meddelelse

> Der er stadig ytringsfrihed, men man skal bare stå ved og tage
> konsekvenserne for hvad man siger.

Så har du lige så meget friteden til at gå hen og smadre knæskallerne på en
person, som frihed til at stikke kniven i din familie. Nej det kan jeg ikke
tilnærmelsesvis kalde "frihed" når mange ting kan være forbundet med hård
fængselsstraf

--
Tom

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-11-05 19:18

Tom wrote:

> [...]
> på en person, som frihed til at stikke kniven i din familie. Nej det
> kan jeg ikke tilnærmelsesvis kalde "frihed" når mange ting kan være

Vrøvl. Det er ikke lovligt at slå knæskallerne i stykker på et medmenneske
bare man tager skraldet bagefter.
Det er derimod altid lovligt at ytre sig, men man må så bagefter tage
skraldet, hvis man undervejs har brudt andre lovgivninger (injurier mv.).

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-05 21:55

> [...]
> Det er derimod altid lovligt at ytre sig, men man må så bagefter tage
> skraldet, hvis man undervejs har brudt andre lovgivninger (injurier mv.).

Jeg kan høre at du har sat dig ind i f.eks forvaltningsloven $27 hvor man
kan være PÅLAGT tavshedspligt. Men emnet bør diskuteres i jura gruppen.
Men "vi" har skudt os selv i foden da Karnov har skærpet lovene fra
grundloven. Jeg vil ikke medgive dig at jeg vrøvler som du påstår.
Ytringsfrihed et ord fra grundloven som reelt ikke har nogen betydning.
Tavshedspligt er en direkte modsætning til ytringsfrihed.
Jeg tror kæden hopper af ved at Grundloven er over alle vores love og at den
beskriver alle har ret til at ytre sig. Det har man så politisk måtte
"rette" på da man selvfølgelig ikke kan have alle ytrer sig og så tager
"straffen" bagefter. Mange mennesker bliver derfor PÅLAGT tavshedsPLIGT som
meget sigende fortæller at man ikke har ret til at udtale sig, men derimod
pålagt at "holde kaje".

”Den, der virker inden for den offentlige forvaltning, har tavshedspligt,
jfr.borgerlig straffelov§ 152 og § 152 c-152 f, når en oplysning ved lov
eller anden gyldig bestemmelse er betegnet som fortrolig, eller når det i
øvrigt er nødvendigt at hemmeligholde den for at varetage væsentlige hensyn
til offentlige eller private interesser, herunder navnlig til:
1) statens sikkerhed eller rigets forsvar,
2) rigets udenrigspolitiske eller udenrigsøkonomiske interesser, herunder
forholdet til fremmede magter eller mellemfolkelige institutioner,
3) forebyggelse, efterforskning og forfølgning af lovovertrædelser samt
straffuldbyrdelse
og beskyttelse af sigtede, vidner eller andre i sager om strafferetlig eller
disciplinær forfølgning.
4) gennemførelse af offentlig kontrol-, regulerings- eller
planlægningsvirksomhed eller af
påtænkte foranstaltninger i henhold til skatte- og afgiftslovgivningen,
5) det offentliges økonomiske interesser, herunder udførelsen af det
offentliges forretningsvirksomhed,
6) enkeltpersoners eller private selskabers eller foreningers interesse i at
beskytte oplysninger om deres personlige eller interne, herunder økonomiske,
forhold, eller
7) enkeltpersoners eller private selskabers eller foreningers økonomiske
interesse i at beskytte oplysninger om tekniske indretninger eller
fremgangsmåder eller om drifts- eller forretningsforhold.

PS: Tror ikke vi bliver enige.

--
Tom

Fra : Simon Nielsen

Dato : 23-11-05 08:41

"Lars C. E." <lars_c_e@aarhusmail.dk> wrote in message
> [...]
> denne
> nyhedsgruppe?
> Er der nogen der har klaget til hans ISP?

Det mener jeg at have hørt, men der kan vist ikke gøres noget ved det.

> Hvis man søger på han navn i google - grupper- så er de skisme 29.000
> indlæg
> omkring ham/af ham.

Jep, men mange af dem kan også være trolls, dem har vi set en del af på det
sidste

> Det kan da ikke være meningen at vi skal stå model til hans skøre
> udfoldelser/udtalelser.

Han bryder jo ikke nogen lovmæssige grænser, han fortæller hvad han synes om
billeder, men han synes aldrig noget godt om billeder. Det eneste han vil er
at provolere andre til at de vil se om han kan gøre det bedre, så får han
det han vil, hits på hans side så han kan blære sig med at hans side har
noget med 3000 hits hver måned eller noget i den stil.

Han blev forvist fra Fotokritik.dk hvor han hang ud på et tidspunkt efter at
have kaldt en person for en Abe med en kamera.

Mvh
Simon

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-11-05 23:45

Simon Nielsen wrote:

> Han blev forvist fra Fotokritik.dk hvor han hang ud på et tidspunkt
> efter at have kaldt en person for en Abe med en kamera.

Og den person hed tilfældigvis Simon Nielsen - pussigt sammenfald...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 23-11-05 08:52

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> Og den person hed tilfældigvis Simon Nielsen - pussigt sammenfald...

Hahaha, nej du, tænk dig nu om, engang på FK skrev du at det mindede dig om
bla bla... helt ligesom du skrev til mit billede i billedsnak gruppen for
noget tid siden, det er længe siden du forsvandt fra FK. Så endnu en af dine
famøse gentagelser.

Men jeg gider slet ikke diskutere med dig. Jeg har virkelig ondt af dig
nogle gange.

Mvh
Simon

Fra : Claus Smith

Dato : 23-11-05 12:51

> Og den person hed tilfældigvis Simon Nielsen - pussigt sammenfald...

Hvem er det som er off-topic nu,.....prøv at lege videre ovre i
Mudderkastningsgruppen

Claus Smith

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-05 00:01

> [...]
> får han det han vil, hits på hans side så han kan blære sig med at hans
> side har noget med 3000 hits hver måned eller noget i den stil.

Uden at skyde på NRE's billeder, så vil jeg sige at hans "talent" som dommer
eller billedkommentator er ret begrænset. Den kører lidt i samme rille med
"talentløs knipseri". En kritik man ikke kan bruge til en sk*d, da NRE ikke
formår at fortælle sin omverden hvad der egentlig er galt efter hans mening.
Dette er selvfølgelig ikke nogen styrke at man bare lukker kritik ud og så
ikke vil/kan begrunde det.
Derfor vil jeg påstå at hans kritik er total ubrugelig, da den ikke er
begrundet. Mange gange ER der fejl i de billeder der ønskes kritik til, men
det er isjældent der kommer guldkorn fra NRE.
Jeg ville tippe at hvis NRE skulle undervise i en aftenskole omkring
fotolære så ville størstedelen af deltagerene, udvandre i protest, hvis
stilen var den samme som her

--
Tom

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-11-05 00:11

Tom wrote:

> Jeg ville tippe at hvis NRE skulle undervise i en aftenskole omkring
> fotolære så ville størstedelen af deltagerene, udvandre i protest, hvis
> stilen var den samme som her

Forskellen er vel, at en aftenskolelærer får penge for at undervise, jeg
får ikke betaling for at undervise i denne gruppe, derfor nøjes jeg med
at udtrykke min meninger og de billeder, der postes henvisninger til..

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 23-11-05 19:27

> Forskellen er vel, at en aftenskolelærer får penge for at undervise, jeg
> får ikke betaling for at undervise i denne gruppe, derfor nøjes jeg med at
> udtrykke min meninger og de billeder, der postes henvisninger til..

Nu må du dog holde, det var dog det latterligste, tror du virkelig at der er
nogen herinde der får penge for at give brugbar kritik? NEJ, alligevel
bruger vi vores tid herinde og hjælper hinanden.

Desuden giver du ikke meninger, du kommer med gantagelser, sådan er det.

En gang i mellem kommer der noget du mener er godt ved et billede. Men jeg
har algt mærke til, desto højere billedet er over dit eget niveau, desto
hårdere kritik kommer du med.

Mvh
Simon

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-05 16:19

> Forskellen er vel, at en aftenskolelærer får penge for at undervise, jeg
> får ikke betaling for at undervise i denne gruppe, derfor nøjes jeg med at
> udtrykke min meninger og de billeder, der postes henvisninger til..

Penge eller ej, du formår ikke særlig godt at formidle din kritik videre. Så
det bliver oftest kun opfattet som sur galde når der ikke kommer en
uddybende forklaring med. Men vi kan jo ikke alle være lige gode kritikere

--
Tom

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-11-05 18:34

Tom wrote:

> [...]
> det bliver oftest kun opfattet som sur galde når der ikke kommer en
> uddybende forklaring med. Men vi kan jo ikke alle være lige gode kritikere

Hmm... for mig at se, så handler det snarre om, at min kritik er
ganske præcis og let forståelig, men at den ikke falder folks smag,
i de tælfælde hvor den er negativ...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-05 19:19

> Hmm... for mig at se, så handler det snarre om, at min kritik er
> ganske præcis og let forståelig, men at den ikke falder folks smag,
> i de tælfælde hvor den er negativ...

ofte har du ret i at der er telniske fejl i billederne, men du får det ikke
vendt til noget positivt ved at foreslå hvad der kan gøres bedre. Reaktionen
kender du selv alt for godt. Dit budskab drukner i personlige angreb.

--
Tom

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-11-05 20:11

Tom wrote:

> [...]
> kender du selv alt for godt. Dit budskab drukner i personlige angreb.

Jeg kan altså ikke se, at det skulle være et problem, at jeg overlader
det folk at være selvtænkende, og de fleste kan nok se, hvad de har gjort
forkeret, når jeg påpeger fejlene på deres billeder.

Og dem der ikke kan overskue, at de selv skal arbejde med deres billeder,
og at de selv skal overveje hvordan de fotografisk vil forholde sig til
den kritik de får, de skal nok undlade at bede om at få fotokritik.

De kan i stedet ta' et kik på flg. links:

http://www.fotoskole.dk/
http://www.symbiosphoto.com/dk/Workshops/Workshop.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-05 22:04

> Jeg kan altså ikke se, at det skulle være et problem, at jeg overlader det
> folk at være selvtænkende, og de fleste kan nok se, hvad de har gjort
> forkeret, når jeg påpeger fejlene på deres billeder.

Det er faktisk lige som det der sker nu. DU kan heller ikke se hvad du kan
gøre anderledes, men andre kan og prøver så at forklare det
Hvis du kigger tilbage i dine svar så er det ret ofte at du IKKE kommer med
anden kritik end noget med "ligegyldige knipserier" og så din reklame for
din hjemmeside.

> Og dem der ikke kan overskue, at de selv skal arbejde med deres billeder,
> og at de selv skal overveje hvordan de fotografisk vil forholde sig til
> den kritik de får, de skal nok undlade at bede om at få fotokritik.

Tja nogle "skal" arbejde med teknikken og andre med kritikken. Du kan jo
selv se hvor svært det og hvor meget det har sat dig i fokus.

> De kan i stedet ta' et kik på flg. links:
>
> http://www.fotoskole.dk/
> http://www.symbiosphoto.com/dk/Workshops/Workshop.html

Tja, det er nok lidt sværere for mig bare at smide nogle links til
indlæringsprincipper, pædagogisk grundkursus, menneskers følelsesmæssige
intelligens og lign. og så bare mene at det kan "folk" selv lære omkring
kritik, kommunikation, evaluering af præstation osv.

--
Tom

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-11-05 23:29

Tom wrote:

> [...]
> anden kritik end noget med "ligegyldige knipserier" og så din reklame for

Jeg ved da godt, at du og andre ikke ønsker at få fotokritik, I vil
derimod ha' en belæring, hvor jeg skal gi' Jer individuel undervisning,
med udgangspunkt i Jeres eget billede.

Men det har jeg ikke tid til, så jeg nøjes med at gi' Jer fotokritik.

Og min signatur overholder alle retningslinierne på www.usenet.dk, så den
er ikke et plausibelt argument i denne diskution.

> Tja nogle "skal" arbejde med teknikken og andre med kritikken. Du kan jo
> selv se hvor svært det og hvor meget det har sat dig i fokus.

Min måde at gi' fotokritik på er ganske præcis, og det er meget sjældent,
at jeg ikke rammer lige i plet.

Jeg kan godt forstå, at dem der egenlig angler efter ros og anerkendelse
bliver skuffede over at få negativ kritik, men de kan jo bare lægge deres
billeder på www.fotokritik.dk.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-05 23:10

> Jeg ved da godt, at du og andre ikke ønsker at få fotokritik, I vil
> derimod ha' en belæring, hvor jeg skal gi' Jer individuel undervisning,
> med udgangspunkt i Jeres eget billede.

hehe, nu har jeg vist aldrig postet et link til nogle af minde billeder i
denne gruppe ))

> Men det har jeg ikke tid til, så jeg nøjes med at gi' Jer fotokritik.

Jer ??

> Og min signatur overholder alle retningslinierne på www.usenet.dk, så den
> er ikke et plausibelt argument i denne diskution.

Har jeg sagt andet?

> Min måde at gi' fotokritik på er ganske præcis, og det er meget sjældent,
> at jeg ikke rammer lige i plet.

jajada

--
Tom

Fra : HpeA

Dato : 23-11-05 22:24

"Niels Riis Ebbesen" skrev i en meddelelse

> De kan i stedet ta' et kik på flg. links:
>
> http://www.fotoskole.dk/
> http://www.symbiosphoto.com/dk/Workshops/Workshop.html

Så ville jeg fortrække at bruge tiden sammen med andre mennesker der har
samme interresse som jeg selv. Tror faktisk jeg kunne finde nydelse i en "
dumme" flad, når andre lige får øje på at man lige har misbrugt et oplagt
motiv....Jeg er mere til "møg under mine negle" end til bøger (selv om
årstiden lægger gevaldigt op til det ).
Og skal man nå at følge med i de tre nyhedsgrupper......... Så er tid
virkelig en mangelvare !.

MvH.

Hp

PS. Orv se !. Ingen spam i bundtekst . Og Voldborg ringede idag !. Han
kunne ikke få vejret.............

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 23-11-05 08:42

> Jeg ville tippe at hvis NRE skulle undervise i en aftenskole omkring
> fotolære så ville størstedelen af deltagerene, udvandre i protest, hvis
> stilen var den samme som her

Hej

Hvorfor tror du at han sidder hjemme bag skærmen og gemmer sig?, hvorfor
tror du han ikke er på arbejdsmarkedet?
Forestil dig at skulle gå op af ham 7½ time om dagen.
Som man kan få en Hash-psykose, så forskes der i om man kan få en
fremkalder-psykose. Altså en reaktion i hjernen pga. kemikalier i det miljø
man færdes i.

Symptomerne kan være følgende:

Ophøjet ego, føler sig bedre end andre.
Manglende evne til at se egne fejl.
Manglende evne til at indrømme fejl, på tros af massivt bevisførelse for at
et udsagn er forkert.
Manglende evne til at indgå i sociale relationer (isolerer sig)
Kritik er det værst tænkelige, opfattes som et personligt angreb.
Kan komme med udsagn som "Jeg bruger aldrig tid på tråde, hvor foto-newbies
efterlyser hjælp og undervisning".

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 23-11-05 21:00

Simon Nielsen wrote:

> Han bryder jo ikke nogen lovmæssige grænser, han fortæller hvad han
> synes om billeder, men han synes aldrig noget godt om billeder.

Dette er objektivt ikke rigtigt. Der findes eksempler på positiv kritik,
og hjælpsom kritik fra NRE's tastatur

Bo //

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-11-05 21:11

Bo Bjerre wrote:

> Dette er objektivt ikke rigtigt. Der findes eksempler på positiv kritik,
> og hjælpsom kritik fra NRE's tastatur

Alle Simon's knipserier er så ringe, at han kun har oplevet, at jeg har
givet dem negativ kritik, og da Simon ikke kan overskue andet end hans
egne små cirkler, så er hans konklution naturligvis, at jeg kun giver
negativ kritik.

Og var det ikke fordi, at Simon her i gruppen har ført sig frem som guds
gave til dansk fotografi, så ville jeg simepelthen ignorere hans
talentløse knipserier...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-05 22:13

> [...]
> givet dem negativ kritik, og da Simon ikke kan overskue andet end hans
> egne små cirkler, så er hans konklution naturligvis, at jeg kun giver

Ringe i forhold til HVAD?
Prøv at foklare dig nærmere, fordi ofte får man den opfattelse at alt skal
sammenlignes med det ypperste hvad professionelle fotografer nogensinde har
præsteret, når man læser din kritik.
Hvis du blev konkret og sagde om det var kompositionen, lyssætningen,
apparaturets kvalitet, eller måske bare budskabet med billedet. Så var det
hele lidt lettere. Andre mennesker kan jo ikke ane hvad du mener hvis du
ikke fortæller det.

> Og var det ikke fordi, at Simon her i gruppen har ført sig frem som guds
> gave til dansk fotografi, så ville jeg simepelthen ignorere hans
> talentløse knipserier...

Hmmm, hvem mener du er guds gave for fotografiet?

--
Tom

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-11-05 23:49

Tom wrote:

> Ringe i forhold til HVAD?

Når jeg vurderer Simon's knipserier, så har jeg taget udgangspunkt i hans
egne udsagn om hans fotografiske kompetencer. Når han selv skal sige det,
så er han en af denne gruppes førende fotografer.

> Prøv at foklare dig nærmere, fordi ofte får man den opfattelse at alt skal
> sammenlignes med det ypperste hvad professionelle fotografer nogensinde har
> præsteret, når man læser din kritik.

Hvis folk kun angler efter ros og anerkendelse, så skal de ikke bede om
at få kritik, de skal derimod lægge deres billeder på www.fotokritik.dk,
det værste der ske der, er at billedet bliver ignoreret.

> [...]
> hele lidt lettere. Andre mennesker kan jo ikke ane hvad du mener hvis du

Fotokritik er en subjektiv meningstilkendegivelse, og hvis jeg giver
negativ kritik til et givent billede, er jo ikke ensbetydne med, at alle
andre skal synes det samme som jeg gør.

Du kan f.eks. godt sige, at du ikke bryder dig om opera eller jazzmusik,
et sådant udsagn er der ikke nogen som anfængter, eller kræver at du i
detaljer skal begrunde, og der er heller ikke nogen som forlanger, at du
skal forklare hvordan jazzmusiken skal spilles, for at du vil synes om den...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra :    ab©

Dato : 24-11-05 09:26

NRE "øffede" bl.a.:

> Min måde at gi' fotokritik på er ganske præcis, og det er meget sjældent,
> at jeg ikke rammer lige i plet.

Ja, selvværdet fejler ikke noget - utroligt opstyltet og egocentrisk.

- I øvrigt ikke noget, der hedder "negativ" eller "positiv" kritik - der kan
derimod være tale om "begrundet" og "ubegrundet" kritik, men så skal man jo
forholde sig til tingene med argumenter - og det er åbenbart her kæden
smutter af.

ab (-c:)

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 24-11-05 17:28

ab© wrote:
> [...]
> forholde sig til tingene med argumenter - og det er åbenbart her kæden

Naturligvis findes der negativ og positiv kritik. Ordet kritik er ikke i
sig selv negativt ladet, selvom det at kritisere ofte opfattes negativt.
Tænk på en teaterkritiker, som kan komme med både negativ og positiv
kritik af en teaterstykke.

Desuden findes der konstruktiv og ikke-konstruktiv kritik. Det går ud på
at komme med forslag til hvordan noget kan gøres bedre. Som regel er
begrundet kritik også konstruktiv, fordi begrundelsen implicit forklarer
hvad der kan forbedres.

NRE's kritik er desværre næsten altid negativ, ubegrundet og meget lidt
konstruktiv. Men jeg forstår ikke hvorfor folk ikke bare dropper omtalte
person (og måske et par andre) ned i kill-filteret. Det virker fint så
længe der ikke er nogen, som svarer på de kedelige indlæg.

Jeg har fulgt gruppen i 1½ år og der ser ikke ud til at være håb om at
saglige argumenter vil have en virkning overhovedet nogensinde. Det ser
ud som om det er præcis den samme krig og præcis de samme argumenter der
bare fortsætter i det uendelige

--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-05 01:25

"Lars C. E." <lars_c_e@aarhusmail.dk> skrev i en meddelelse
> Kære gruppe
>
> ja jer er ret ny her, men...

Også jeg - man skal lige venne sig til jargon'en.

> Det kan da ikke være meningen at vi skal stå model til hans skøre
> udfoldelser/udtalelser.

Kan du ikke filtrere indlæg fra bestemte personer i dit mail program? Jeg
har sat bloker afsender på nogle af de båt-nakke indlæg (trolls ?) der
kommer fra tid til anden.

MvHans

Fra : Jakob

Dato : 23-11-05 02:02

In article <43839b76$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
lars_c_e@aarhusmail.dk says...
> Kære gruppe
>
> ja jer er ret ny her, men...

Dårlig start.

Du støjer, ignorer den trafik du ikke bryder dig om.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ole Christiansen

Dato : 23-11-05 09:08

> [...]
> indlæg
> omkring ham/af ham.
>
> Det kan da ikke være meningen at vi skal stå model til hans skøre

Når du ser et indlæg fra NRE, går du op i meddelelse finder "bloker
afsender"
På den måde ser jeg aldrig noget fra dem, jeg har blokeret. 6 stykker i
øjeblikket.

Hilsen Ole

Fra : Lars C. E.

Dato : 23-11-05 15:07

Ole Christiansen wrote:

> [...]
> "bloker afsender"
> På den måde ser jeg aldrig noget fra dem, jeg har blokeret. 6

Hej Ole

Det var da vist det ebdste råd jeg har fået længe.

takker.

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 23-11-05 19:25

On Tue, 22 Nov 2005 23:28:05 +0100, Lars C. E. wrote:

> Kære gruppe
>
> ja jer er ret ny her, men...
>
> Sig mig - hvorfor skriver denne perverse Niels Riis Ebbesen egentlig i denne
> nyhedsgruppe?

Pervers? Det har jeg sku aldrig set han er. Men jeg har derimod set en
anden poste i hans navn med en masse perversiteter.

> Er der nogen der har klaget til hans ISP?

Over hvad. Hans markante meninger om billeder?

> Det kan da ikke være meningen at vi skal stå model til hans skøre
> udfoldelser/udtalelser.

Han har trods alt en mening om de billeder der postes og tør stå ved dem.
Om man så er ening i måden han skriver det på er så en helt anden ting.

Hvis du ikke kan tåle at høre hans mening så put ham i dit kill filter.
Jeg ignorer de fleste udtalelser fra ham. Og han er yderst velkommen til
at kommentere de billeder jeg poster (du må også gerne kommentere dem) De
eneste jeg har i mit killfilter er nogle trolls der ynder at krydsposte
til mange grupper.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon Eos 20D

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-05 22:20

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
> On Tue, 22 Nov 2005 23:28:05 +0100, Lars C. E. wrote:

> Han har trods alt en mening om de billeder der postes og tør stå ved dem.
> Om man så er ening i måden han skriver det på er så en helt anden ting.

En tynd kop te kunne man ind imellem fristes til at sige om kritikken fra
NRE's side. Har også set hans argument for de tynde begrundelser, hvor han
mener at når man ikke har brugt timer på at lave fotoet, så gider han heller
ikke lave en ordentlig kritik.

> [...]
> at kommentere de billeder jeg poster (du må også gerne kommentere dem) De
> eneste jeg har i mit killfilter er nogle trolls der ynder at krydsposte

Jeg synes det er meget morsomt at læse om de evindelige skænderier som han
genererer med sin skrivemåde. Så kan man være nok så god/dårlig en fotograf
og webdesigner, men det er da tankevækkende at man kan skabe sådan en
ballade

..--
Tom