Spørgsmål om tage en vare tilbage
Fra : Claus Og Helle

Dato : 22-11-05 20:10

Hej jeg har købt et nyt stel til min knallert,som var meningheden jeg skulle
bruge til min knallert,men min knallert blev stjålet her til morgen.Skal
forretningen jeg har købt stellet i ikke tage det retur ? . Det blev købt i
fredeags ???
--
Claus & Helle

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-11-05 20:17

Claus Og Helle skrev den 22-11-2005 20:10:
> [...]
> forretningen jeg har købt stellet i ikke tage det retur ? . Det blev købt i

Hvorfor skulle firmaet det? Har de da noget med tyveriet at gøre?

--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk

Fra : Holst

Dato : 22-11-05 20:22

Claus Og Helle wrote:

> [...]
> forretningen jeg har købt stellet i ikke tage det retur ? . Det blev købt i

Nej, det skal de ikke, medmindre I har en aftale om det. Og det har I næppe.

Som forbruger har man ingen ret til at kunne returnere en vare og få
pengene tilbage. At mange butikker alligevel gør det, er en anden
historie, men det er en god service, som vi som forbruger blot skal være
glad for. Der er dog stadig mange butikker, som ikke tager varer retur
og giver penge tilbage. Nogen gør dog noget midt imellem, nemlig tager
varen retur og giver et tilgodebevis i stedet.

Det er kun i forbindelse med fjernsalg (f.eks. over internettet), at du
som forbruger har 14 dages fortrydelsesret.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-11-05 21:35

In article <n2Kgf.2117$E41.98@news.get2net.dk>, Claus Og Helle wrote:

> [...]
> forretningen jeg har købt stellet i ikke tage det retur ? . Det blev købt i

Hvis du har købt det per postordre over Internet eller telefon, så skal de.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-11-05 23:19

"Povl H. Pedersen" wrote

> Hvis du har købt det per postordre over Internet eller telefon, så skal
> de.

Njahh, ringer jeg ned til den lokale cykelsmed så har jeg ikke 14 dages
fortrydelsesret per automatik
Der skal være tale om en forretning der almindeligvis tilbyder fjernsalg

Derudover er der en række undtagelser der dog ikke gælder et standard
knallertstel
Jeg kan ikke huske om der undtagelser for varer der hjemtaget specielt
(forretning er ikke normalvis lagerførende)

- Peter

Fra : Allan Soerensen

Dato : 23-11-05 10:48

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke huske om der undtagelser for varer der hjemtaget specielt
> (forretning er ikke normalvis lagerførende)

Er ikke undtaget fra 14 dages returret ved fjernsalg.
Der skal være tale om en varer, der er speciel fremstillet til den enkelte
kunde.