? ansvarsfraskrivelse?
Fra : Strit

Dato : 22-11-05 17:52

Hej

Jeg har netop fundet en køber til en gammel ejendom jeg har, huset er i så
dårlig stand at jeg jeg har sagt at det er til nedrivning, der er
landbrugstatus, og der med bopælspligt, men på den anden side,, vistnok også
udenfor regler vedr tilstandsraport, og ejerskifte forsikringer,,,,

Hvordan ansvarsfraskriver jeg mig, er det gældene og gyldig at bla. skrive
at ejendommen på alle punkter er så dårlig stand, er derfor solgt til
sanering?

Eller kan man evt nedskrive boligværdien til nul, og sætte værdi på
byggegrunden, samt udbygninger, og markjord ?

Køber er fuld indforstået, og siger også at han vil bygge et nyt hus, men
man kan jo aldrig vide..

Ejendommen bliver solgt temmelig billig, og da det ikke lige er et standart
skøde, frygter jeg lidt at betale overpris for skøde, derfor vil jeg gerne
vide lidt , for at have lidt fod på situationen.. jeg håber virkelig at
der sidder et par venlige,, kloge væsner, derude

Jeg har haft ejendommen i 5-6 år

PÅ forhånd TAAK

Kent

Fra : Peter

Dato : 22-11-05 19:45

"Strit" <akit-ino@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvordan ansvarsfraskriver jeg mig, er det gældene og gyldig at bla. skrive
> at ejendommen på alle punkter er så dårlig stand, er derfor solgt til
> sanering?

Du bør få en advokat til at hjælpe dig med salgsaftalen.

> Eller kan man evt nedskrive boligværdien til nul, og sætte værdi på
> byggegrunden, samt udbygninger, og markjord ?

Der er jo ikke frit slag - husk det.

> Køber er fuld indforstået, og siger også at han vil bygge et nyt hus, men
> man kan jo aldrig vide..

Så skriv det ind i aftalen at køber er bekendt med at bygningerne er
nedrivningsmodne.

> [...]
> vide lidt , for at have lidt fod på situationen.. jeg håber virkelig at
> der sidder et par venlige,, kloge væsner, derude

Du skal som sælger ikke betale for skødet! Det skal køber. Du skal som
sælger lave en ordentlig aftale med køber og du bør få hjælp af en advokat
til det. Ring til de nærmeste og hør hvad de skal have for at hjælpe dig.

/Peter

--
Ovenstående er alene udtryk for min personlige opfattelse og er ikke udtryk
for juridisk rådgivning. I sager af betydning må det tilrådes at søge reel