spam hvad bruger i
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 22-11-05 17:15

hej

Jeg er lidt nysgerig omkring hvad i bruger til at fange spam mails.
jeg få omkring 20-30 spam mails i min inbox hver dag, og det er selv om
jeg
bruger spamfigter. jeg tvivler på at den virker. Jeg tilføjer dem listen
over blokerede mails, men dagen efter kommer der alligevel en stor sjat.

jeg er på cybercity, de tilbyder også et filter, men der slipper de også
igennem.

--
Jan Damkjær Dahl

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-11-05 17:32

Den 22-11-05 17.14 skrev Jan Damkjær Dahl følgende:

> Jeg er lidt nysgerig omkring hvad i bruger til at fange spam mails.

Thunderbird, der har indbygget spamfilter:
http://www.mozilla.org/products/thunderbird

> jeg få omkring 20-30 spam mails i min inbox hver dag, og det er selv om

Jeg har fået cirka 200 spam-/virus-mails indtil nu i dag på den adresse,
som jeg bruger i nyhedsgrupperne. Der er sluppet én spammail gennem
filtret. Jeg kan ikke mindes, at jeg nogensinde har fået stoppet rigtige
mails af filtret, bortset fra de første par dage, jeg begyndte at bruge
programmet.

> jeg bruger spamfigter.

Jeg bryder mig ikke om programmer, der spammer, og det gør Spamfighter i
den gratis version.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type.

Fra : John

Dato : 22-11-05 17:38

"Jan Damkjær Dahl" skrev i en meddelelse

> Jeg er lidt nysgerig omkring hvad i bruger til at fange spam mails.
> jeg få omkring 20-30 spam mails i min inbox hver dag,

Jeg bruger gratis og lynhurtige ePrompter til mine 6 accounts. Den fjerner
ikke problemet, men gør det uhyre let at slette spam:

"ePrompter not only lets you compose, forward, and reply to your retrieved
messages, but also gives you the ability to delete unwanted spam or
suspicious-looking mail without having to launch your e-mail program or
having to go to your Web mail's site."

http://www.download.com/ePrompter/3000-2378_4-10354637.html?tag=lst-0-1

Mvh John

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-05 18:40

Jan Damkjær Dahl wrote:
> [...]
> over blokerede mails, men dagen efter kommer der alligevel en stor sjat.
>
> jeg er på cybercity, de tilbyder også et filter, men der slipper de også

overvej din egen mail server evt. der findes nogle med ret godt
anti-spam egenskaber. selv bruger jeg Merak som efter 1½ år endnu ikke
har lukket en eneste gang spam igennem.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-11-05 20:29

In article <438343e0$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, Jan Damkjær Dahl wrote:
> [...]
> over blokerede mails, men dagen efter kommer der alligevel en stor sjat.
>
> jeg er på cybercity, de tilbyder også et filter, men der slipper de også

Jeg bruger SpamAssassin. Kører normalt på egen server. Der var vist
engang noget med man kunne snyde den ind imellem på Windows. Det er
toppen - og langt det bedste.

Det næstbedste er at få en mailadresse som min.
nospam@my.terminal.dk modtager stort set ikke spam så vidt jeg ved
(Spamassassin er også foran den).

Fra : Peter Jensen

Dato : 22-11-05 21:52

"Jan Damkjær Dahl" <jdd@xddxcykel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> over blokerede mails, men dagen efter kommer der alligevel en stor sjat.
>
> jeg er på cybercity, de tilbyder også et filter, men der slipper de også

Og jeg bruger Mailwasher Pro med stor succes.

Mvh
Peter

Fra : Max

Dato : 22-11-05 22:46

Hej Jan

> Jeg er lidt nysgerig omkring hvad i bruger til at fange spam mails.

Jeg bruger teledk med en adresse der er brugt på usenet i mange
år og alle andre steder for den sags skyld, og jeg får måske 10-20
spammails om måneden.

Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 22-11-05 23:30

Max wrote:

> Jeg bruger teledk med en adresse der er brugt på usenet i mange
> år og alle andre steder for den sags skyld, og jeg får måske 10-20
> spammails om måneden.

Men hvordan var det så lige for et års tid siden, inden TDC indførte
deres spamfilter.

Jeg holdt op, pudsigt nok ganske kort før indførelsen af spamfiltret, op
med at bruge min TDC-mailkonto på grund af ekstreme mængder af spam, som
nok hovedsagelig skyldtes, at adressen var anvendt på Usenet igennem
flere år. Jeg fik vel i gennemsnit op mod 100 spammails om dagen.

Adressen er dog ikke helt nedlagt, og jeg kigger fortsat forbi den.
Deres spamfilter snupper ikke alt, men på månedsbasis kommer der nok
mindre igennem end jeg tidligere fik om dagen. Det er i høj grad til at
lave med antallet af spammails, som slipper igennem.

Fra : Max

Dato : 22-11-05 23:40

Hej Holst

> Men hvordan var det så lige for et års tid siden, inden TDC indførte
> deres spamfilter.

Som nat og dag, jeg druknede i spam før, men det filter ser ud
til at være rimeligt effektivt, mængden af spam er for mit vedkommende
under min tolerencetærskel.

Mvh Max

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 23-11-05 00:22

Jan Damkjær Dahl wrote:

> [...]
> listen over blokerede mails, men dagen efter kommer der alligevel en
> stor sjat. jeg er på cybercity, de tilbyder også et filter, men der

TDC kabelnet. Efter de er begyndt at filtrere er mit indkøb af spamfighter
overflødig. Før i tiden kom der en ti stykker, men nu er det meget
sjældent
at der er spam i postkassen.

Pudsigt nok er spammet også faldet ved en adresse på tiscali jeg har. Der
kommer der nu kun et par stykker i døgnet.

mvh
Henning

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-11-05 12:28

Henning Præstegaard skrev bl.a.:

> TDC kabelnet. Efter de er begyndt at filtrere er mit indkøb af
> spamfighter overflødig. Før i tiden kom der en ti stykker, men nu er
> det meget sjældent at der er spam i postkassen.

Det samme her.

--
Jørgen Grandt
De værste websider er vel ikke www.grandts.dk - nu med farver!

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-11-05 02:30

Jan Damkjær Dahl <jdd@xddxcykel.dk> wrote:

> Jeg er lidt nysgerig omkring hvad i bruger til at fange spam mails.

Jeg har endnu aldrig modtaget en spam mail hvor mit navn stod i
To-feltet. Så man skal bare opdrage de der sender en e-mails.

> jeg få omkring 20-30 spam mails i min inbox hver dag, og det er selv om
> jeg

Jeg får fra mellem 100 og 300 om dagen.

Jeg skifter lidt mellem forskellige måder at frasortere spam. I visse
tilfælde overlader jeg til Microsofts filter i mit e-mail program;
Entourage. Det er meget få der, der slipper igennem.

Jeg bruger forskellige computerer til at hente e-mail med, så metoden
afhænger af hvilken metode jeg afprøvede da jeg satte maskinen op. Begge
ovennævnte metoder virker godt.

Senest er jeg begyndt at filtrere manuelt, på min bærbare Powerbook,
direkte fra min udbyders mail server, ved at skimme
afsender/subject/modtager, hvor jeg kun henter mail headers.

Jeg har nu forbrugsafregnet adsl.

De der sender mig spam har åbenbart begrænsede produkter at tilbyde, og
de kender som sagt ikke mit navn, så de er nemme at genkende.

Denne sidste metode kalder jeg for: kend din spammer

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 23-11-05 07:49

"Jan Damkjær Dahl" <jdd@xddxcykel.dk> wrote in news:438343e0$0$67257
$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Jeg er lidt nysgerig omkring hvad i bruger til at fange spam mails.

Spampal med Bayesian filter

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk