Hvad ville I beregne?
Fra : Nette

Dato : 22-11-05 16:00

26 mennesker til frokost:

Fire tærter, to flæskestege, to leverpostejer, to slags oste, rullepølse,
rugbrød, hvid brød, salat, pastasalat og røde pølser til børnene.

Hvor meget ville I lave frikadeller af?

PFT

Nette

Fra : Max

Dato : 22-11-05 16:37

Hej

> Hvor meget ville I lave frikadeller af?

Jeg ville lave omkring 100 frikadeller.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-05 17:15

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> 26 mennesker til frokost:
>
> Fire tærter, to flæskestege, to leverpostejer, to slags oste, rullepølse,
> rugbrød, hvid brød, salat, pastasalat og røde pølser til børnene.
>
> Hvor meget ville I lave frikadeller af?

De ting du angiver er jo ikke til at beregne ud fra. Hvor stor er
flæskestegene fx?

Hvor om alt er. Du kan jo bare lave rigeligt med frikadeller - så kan du
fryse dem der er tilovers.

Men ellers kommer det jo an på størrelsen, hvor mange du skal lave. Hvis det
er i størrelsen "svenske köttboller" vil jeg nok lave 4-6 pr. pers.
alm. str. max 2 pr. pers.

Mvh Tommy

Fra : Padre

Dato : 22-11-05 18:27

> Hvor meget ville I lave frikadeller af?

Jeg ville tage vægten af det hele og sige, at erfaringsmæssigt spiser mine
venner gennemsnitligt ikke over 500-600 gram.

--
padre

Fra : Padre

Dato : 22-11-05 18:55

> Jeg ville tage vægten af det hele

Fraregnet brød !

Padre

Fra : mcloud

Dato : 22-11-05 19:08

Hej Nette

Jeg ville lave " deller " af 2½ kg fars i str. små og hvis der er flere
til overs så frys dem,garner evt med syltede agurker.

Husk også løgringe og sky til rullepølsen,
rødkål og agurksalat til stegen --
bacon og champignon til leverpostejen--
grøn-rød gul peber til osten .

Med 2 stege ,4 tærter ,deller af 2½ kg kød og resten kan du sagtens
fodre
styrken af .

Kim Rasmussen
www.leChef.dk

Fra : Nette

Dato : 22-11-05 22:45

"Nette" skrev

> Hvor meget ville I lave frikadeller af?

Tak for jeres input.

Nette

Fra : Du er hvad du spiser~

Dato : 23-11-05 21:21

Hvorfor skal børnene have røde pølser. Fortjener de ikke bedre ?

Henrik

Fra : Max

Dato : 23-11-05 22:15

Hej

> Hvorfor skal børnene have røde pølser. Fortjener de ikke bedre ?

Du ved da godt at børn slet ikke kan lide ordentlig mad, de
er til pomfritter, panerede kaffefiltre, pølser og en pitza der
minder om en våd ble :)

Mvh Max

Fra : Nette

Dato : 23-11-05 23:19

"Du er hvad du spiser." skrev

> Hvorfor skal børnene have røde pølser. Fortjener de ikke bedre ?

Nej det gør de bestemt ikke! De bliver plantet ved et bord ude i gangen,
hvor døren ud til gaden for øvrigt står åbent. Dernæst bliver der serveret
røde pølser og en halv tør rugbrød for dem. hvis de er heldige, kan de få et
glas vand til! for øvrigt er det mine egne børn og sådan fungerer det altid,
når de spiser aftensmad og i dagens anledning vil jeg få slagteren til at
tilsætte endnu mere rød farvestof!

Nej!

Det er et tag-selv-bord, og børnene kan helt selv vælge om de vil have røde
pølser eller ej. Jeg ved et par stykker af dem foretrækker det og forbinder
det med fest, og jeg ser intet forkert i, at muligheden er der. Jeg skrev
bare "til børnene" for at signalere det ikke skulle regnes med som mad til
hele banden.

Nette

Fra : Max

Dato : 23-11-05 23:35

Hej Nette

> bare "til børnene" for at signalere det ikke skulle regnes med som mad til
> hele banden.

Sådan en gang røde pølser er nu et hit til natmad, frem for suppe
som man kommer til at skvulpe af.

Mvh Max

Fra : Nette

Dato : 23-11-05 23:49

"Max" skrev

> Sådan en gang røde pølser er nu et hit til natmad, frem for suppe
> som man kommer til at skvulpe af.

He! Det har jeg så aldrig prøvet. Men jeg håber heller ikke disse gæster
bliver til natmad, for det er frokost de skal komme til og det er hverdag
dagen efter.

Nette

Fra : Max

Dato : 24-11-05 00:26

Hej Nette

> He! Det har jeg så aldrig prøvet. Men jeg håber heller ikke disse gæster

Jeg kan så godt anbefale det, eller en gang god biksemad.

Nu sidder jeg godt nok og har lyst til to røde med kage og det hele.

Mvh Max