Vagtplan i MS Project
Fra : kristian mikael de f~

Dato : 22-11-05 14:33

Jeg skal til at lave nogen vagtplaner.

Hver dag
2x3 vagter pr dag
20 medarbejdere

Jeg tænkte om MS Project vil være et godt værktøj til dette eller om
der findes andre og eventuelt bedre værktøjer til dette formål?

kmo

Fra : Leo Heuser

Dato : 24-11-05 12:32

"kristian mikael de freitas olesen" <kmo@gbmail.invalid> skrev i en
meddelelse news:ac76o19lfut2sc1ipu28jbjrcs2sjerpkq@4ax.com...
> [...]
>
> Jeg tænkte om MS Project vil være et godt værktøj til dette eller om
> der findes andre og eventuelt bedre værktøjer til dette formål?

Kristian

Det kommer helt an på, hvordan det hele skal organiseres.
I Excel kan der laves udmærkede vagtplaner, men som sagt...

Leo Heuser

Followup to newsgroup only please.

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 24-11-05 15:14

On Thu, 24 Nov 2005 12:31:42 +0100, "Leo Heuser"
<leo.heuser@NOSPAMadslhome.dk> wrote:

>Det kommer helt an på, hvordan det hele skal organiseres.

Det er jo klart

>I Excel kan der laves udmærkede vagtplaner, men som sagt...

Jeg har overtaget et system lavet i Exel, men jeg synes det er for
bøvlet, og kan ikke vise det jeg kunne tænke mig.
F.eks. en grafisk fremstilling af en dag med vagterne placeret som
vandrette linjer.
Så kan man se om en dag er "fyldt ud".
Samtidig kunne jeg tænke mig at have et skema der grafisk viser hver
enkelt medarbejders vagter.

Det er muligt jeg ikke kender nok til exel til at kunne løse dette på
en elegant måde i dette program.

I Project som jeg kom til at tænke på, kan man ikke lave opgaver der
splittes op, altså samme opgave fordelt over flere perioder - på
ganten på samme linje.
Jeg kunne heller ikke lige finde ud af at lave en
klokkeslet-til-klokkeslet-opgave indenfor samme dag. Det bliver
defineret som dele af et døgn.
Derfor mener jeg ikke umiddelbart Project er velegnet til denne
opgave.

Jeg har på nettet fundet nogen løsninger til vagtplan og
personaleadministration, men det er beregnet til store firmaer og
koster det meste af en bondegård.

mvh kmo