Quiz: Hvem er jeg ?
Fra : The Nameless Dude

Dato : 22-11-05 14:12

Mit navn er Eithne Ni Bhraonáin , men det kan man jo ikke have stående på
et pladecover, så derfor fandt jeg på at kalde mig noget andet.
Men hvem er jeg ?

--
The Nameless Dude

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-11-05 14:20

The Nameless Dude skrev:

>Eithne Ni Bhraonáin

Enya

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Holst

Dato : 22-11-05 14:55

The Nameless Dude wrote:

> Mit navn er Eithne Ni Bhraonáin , men det kan man jo ikke have stående på
> et pladecover, så derfor fandt jeg på at kalde mig noget andet.
> Men hvem er jeg ?

Den er jo ikke svær. Det er Enya. Jeg har altid syntes, det var
klogeligt at hende at kalde sig Enya, for os dødelige har jo end ikke en
idé om, hvordan man udtaler Eithne Ní Bhraonáin ...

Fra : Henrik Madsen

Dato : 22-11-05 15:50

The Nameless Dude <nom@il.adress> writes:

> Mit navn er Eithne Ni Bhraonáin , men det kan man jo ikke have stående på
> et pladecover, så derfor fandt jeg på at kalde mig noget andet.

Det er ikke noget hun har fundet på. Enya er bare den fonetiske
stavemåde af hendes rigtigt navn, som er meget normalt at bruge i
Irland når man henvender sig til den engelske taleende del af
verden.

--
Højt Skum
Henrik Madsen

Fra : The Nameless Dude

Dato : 22-11-05 18:34

Henrik Madsen <news@henrikINGENSPAMmadsen.net> wrote in

> [...]
> stavemåde af hendes rigtigt navn, som er meget normalt at bruge i
> Irland når man henvender sig til den engelske taleende del af

Tæt på (næsten), Enya er en Engelsk oversættelse af den Gæliske udtale
af navnet Eithne.
--
The Nameless Dude

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 23-11-05 01:31

> Mit navn er Eithne Ni Bhraonáin , men det kan man jo ikke have
> stående på et pladecover, så derfor fandt jeg på at kalde mig noget
> andet.
> Men hvem er jeg ?

Quiz'en havde været sværere, hvis der ikke havde været en helsides feature i
Politiken i weekenden.

Utroligt at hun har solgt 65 mio. albums. Det er jo ikke just mainstream.

Mark

Fra : Holst

Dato : 23-11-05 09:33

Mark Thomas Gazel wrote:

> Quiz'en havde været sværere, hvis der ikke havde været en helsides feature i
> Politiken i weekenden.
>
> Utroligt at hun har solgt 65 mio. albums. Det er jo ikke just mainstream.

Njah ... Enya er jo i høj grad den genres mainstream. Hendes folkemusik
er så meget søbet ind i pop, at de fleste kan sluge det.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-11-05 13:16

Holst wrote:

> Njah ... Enya er jo i høj grad den genres mainstream. Hendes folkemusik
> er så meget søbet ind i pop, at de fleste kan sluge det.

Hun er vel for irsk folkemusik hvad Shania Twain og Faith Hill er for
country musik ?

--

Christian

Fra : Holst

Dato : 23-11-05 13:22

Christian B. Andresen wrote:

> Hun er vel for irsk folkemusik hvad Shania Twain og Faith Hill er for
> country musik ?

Muligvis. Jeg må indrømme, at jeg ikke kender meget til Shania Twain,
Faith Hill og countrymusik :)

Fra : The Nameless Dude

Dato : 23-11-05 14:53

Holst <newsnov05@shelter.dk> wrote in

> Muligvis. Jeg må indrømme, at jeg ikke kender meget til Shania Twain,
> Faith Hill og countrymusik :)

Man kan kalde det "Johnny Cash vs Bronski Beat" det Shania laver

--
The Nameless Dude

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-11-05 13:43

Holst wrote:

> Muligvis. Jeg må indrømme, at jeg ikke kender meget til Shania Twain,
> Faith Hill og countrymusik :)

Shania Twain:
http://makeashorterlink.com/?J2021253C
http://makeashorterlink.com/?P6F11253C

Faith Hill:
http://makeashorterlink.com/?B21252DAB

New country, ikke pop:
Gretchen Wilson:
http://makeashorterlink.com/?U3E422BAB

--

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-11-05 14:04

Christian B. Andresen wrote:

> Shania Twain:
> [...]

Ups, fejl i linket, her er nogle som virker:

New country, ikke pop:
Gretchen Wilson:
http://makeashorterlink.com/?E24821E0C

Dierks Bentley:
http://makeashorterlink.com/?N2EA36C4B

Dwight Yoakam:
http://makeashorterlink.com/?O5521553C

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-11-05 15:02

The Nameless Dude wrote:
> Holst <newsnov05@shelter.dk> wrote in

> Man kan kalde det "Johnny Cash vs Bronski Beat" det Shania laver

Noget af det ja, man kan tydelig høre forskel på om det er lavet til
det amerikanske marked eller til Europa/Asien.

Men der er da country numre i mellem.

Desuden synes jeg at kvaliteten af mange country sangerinders
sangstemmer og deres arbejde generelt er meget høj, måske det hænger
sammen med den rytmiske opdragelse de har fået ?
Lyt bare til Faith Hill med Mississippi Girl:

Fra : Jacob Mygind

Dato : 23-11-05 18:05

Christian B. Andresen wrote:

KLIP

> Lyt bare til Faith Hill med Mississippi Girl:
> http://makeashorterlink.com/?B21252DAB

Damm er det Faith Hill der er inden i Kermit, ja så forsår jeg alt meget
bedre

Mvh
Mygind

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-11-05 09:47

Jacob Mygind wrote:
> Christian B. Andresen wrote:
>
> KLIP

> Damm er det Faith Hill der er inden i Kermit, ja så forsår jeg alt meget
> bedre

LOL
Ja ikke ?

--