Kartoffelsalat spørgsmål.
Fra : Dooz

Dato : 22-11-05 09:53

Bare et nysgerrigt spørgsmål. Jeg ser tit at dressingen til kartoffelsalat
skal være f.eks halvt creme fraiche, halvt ymer. Jeg har altid bare brugt
ren creme fraiche, krydret med alskens gode sager, mest fordi jeg er ret
vild med smagen af det. Og jeg er med på at jeg jo bare kan forsøge mig med
ymer i, og smage om der er forskel...men er der en teknisk grund til at
blande de to der bare er gået min næse forbi? Bedre konsistens, bedre smag?
Eva

Fra : mcloud

Dato : 22-11-05 10:01

Hej Dooz
Mit umiddelbare gæt er at det er for at gøre dressingen mindre fed,da
produkterne jo begge er syrnet mælke produkter.

Mcloud

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-05 09:49

"Dooz" <dooz_nospam@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med ymer i, og smage om der er forskel...men er der en teknisk grund til
> at blande de to der bare er gået min næse forbi? Bedre konsistens, bedre

Hej Eva

Når jeg laver kold kartoffelsalat bruger jeg kun Ymer og Mayonnaise,samt en
masse hakkede løg og purløg.Den er alle vilde med.Til sammenkomster er det
gerne mit job at lave kartoffelsalaten.
Man kan også undlade løg og så komme karry i.Den er nu også rigtig god..

Venlig hilsen
Anne

Fra : Klaus Hansen

Dato : 23-11-05 16:26

AM wrote:
> [...]
> gerne mit job at lave kartoffelsalaten.
> Man kan også undlade løg og så komme karry i.Den er nu også rigtig god..

Nu har jeg så aldrig lavet kartoffelsalat men er glad for og grille og
køber der derfor færdigt lavet men nu mener butikkerne jo at man ikke
skal grille mere så ingen "hjemmelavet" til mig.

Er det bare og blade det sammen med passene antal kogte kartofer i tern?

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-05 20:13

"Klaus Hansen" <something@sconk.se.or.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> grille mere så ingen "hjemmelavet" til mig.
>
> Er det bare og blade det sammen med passene antal kogte kartofer i tern?

At grille er da også dejligt,hvad man da også godt kan på denne her
årstid.Det færdig lavet kartoffelsalat kan jeg nu ikke lide.Kunne aldrig
finde på at købe det.Prøv at lave det selv,så tror jeg aldrig du vil købe
færdig lavet mere.
Jeg koger altid kartoflerne dagen før.Gerne asparges kartofler.Du blander
ymer og mayonnaise og løg sammen,kommer lidt salt og peber i,samt purløg
hvis du syntes.Til sidst kommer du de skivede kartofler i,og blander det
sammen..Hvis du kan lide karry,dropper du løgene.Kartoffelsalaten kan nemt
holde sig i flere dage i køleskabet.
Nu laver jeg gerne i stor portion.Ymer ca 1 liter,ca 700 gram mayonnaise.Du
kan lige prøve dig frem,men godt smager den.
Hilsen
Anne

Fra : Klaus Hansen

Dato : 24-11-05 20:00

AM wrote:
> [...]
> Nu laver jeg gerne i stor portion.Ymer ca 1 liter,ca 700 gram mayonnaise.Du
> kan lige prøve dig frem,men godt smager den.

Takker mange gange.

Må nok til og få kogt nogen kartofler så.

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-05 20:16

> Takker mange gange.
>
> Må nok til og få kogt nogen kartofler så.
>
> Klaus

Ja gør det Klaus.Det er jo ikke noget der tager ret lang tid at lave.Du kan
bare lave en lille portion først,men den bliver bestemt ikke dårlige af at
stå et par dage.Smager meget bedre end det færdig lavet.
Anne

Fra : Max

Dato : 23-11-05 21:27

Hej Klaus

> Nu har jeg så aldrig lavet kartoffelsalat men er glad for og grille og
> køber der derfor færdigt lavet men nu mener butikkerne jo at man ikke
> skal grille mere så ingen "hjemmelavet" til mig.

Min gril er nu heller ikke længre væk end den lige kan tages i brug
og den blev da brugt til nogle rib-eye steaks i week-enden.

> Er det bare og blade det sammen med passene antal kogte kartofer i tern?

Der er da stadig flere modeller på hylden i supermarkedet, men ellers
hvis man er til det er kolde kartoffeltern i Miracle Whip og et drys purløg
en løsning jeg fint kan bruge.

Mvh Max

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 19-01-06 09:46

[Dooz | Tue, 22 Nov 2005 09:52:57 +0100]

>...men er der en teknisk grund til at blande de to der bare er gået min næse forbi? Bedre konsistens, bedre smag?

Nope, det er desværre blot almindelig fedtforskrækkelse :)

Mvh René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Rene' Hjorth