Opskrift på fiskefileter
Fra : Ukendt

Dato : 22-11-05 00:42

Vi er 16-20 mand der skal have en herrejulefrokost og jeg har fået den
opgave at skal sørge for stegte fiskefileter. Er der nogen der har en
opskrift, der er lidt mere spændende end den traditionelle, altså mel,
rasp og stegt i pande.

mvh Falcon

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 22-11-05 10:02

Falcon wrote:

> [...]
> opgave at skal sørge for stegte fiskefileter. Er der nogen der har en
> opskrift, der er lidt mere spændende end den traditionelle, altså mel,

Efter min mening får man sjældent bedre mad end den helt skrabede
udgave: De friskflåede fileter vendes i mel krydret med salt og peber og
steges i godt smør på panden, til de er gyldne. Serveres med det samme
med en citronbåd og lækker, hjemmerørt remoulade. Så synger fuglene for mig!

Rasp kan man få på grillbaren

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 22-11-05 18:45

Kevin Edelvang <virker@ikke.invalid> skrev:

>Efter min mening får man sjældent
> [...]

Ja, det må være måden, hvis det skal være lækkert.
Hjemmerørt remoulade lyder godt, har du også en opskrift her.
Vits Breaks

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 25-11-05 17:11

Kevin Edelvang <virker@ikke.invalid> skrev:

> [...]

Kevin - er du gået sukkerkold? opskrift på hjemmelaver remoulade
efterlyses. Haster, det er snart jul.
Vits Breaks

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-11-05 10:49

Hej,

On Tue, 22 Nov 2005 00:41:51 +0100, Falcon <falcon1atemaildotdk>
wrote:

> [...]
>opgave at skal sørge for stegte fiskefileter. Er der nogen der har en
>opskrift, der er lidt mere spændende end den traditionelle, altså mel,

Det bliver sprøde og lækre hvis de får en tur i frituren!

** Lars

Fra : Jakob

Dato : 22-11-05 11:03

"Falcon" <falcon1atemaildotdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> opgave at skal sørge for stegte fiskefileter. Er der nogen der har en
> opskrift, der er lidt mere spændende end den traditionelle, altså mel,

Husk endelig at dyppe dem i pisket æg inden du kommer rasp på...

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 22-11-05 13:01

> [...]
> opgave at skal sørge for stegte fiskefileter. Er der nogen der har en
> opskrift, der er lidt mere spændende end den traditionelle, altså mel,

Hvis du absolut vil panere i rasp og ikke i rugmel, kan du smide et par
skefulde hakkede mandler i raspen.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 22-11-05 14:09

Falcon <falcon1atemaildotdk> on tirsdag 22. november 2005 at 0:41 +0100
wrote:
> [...]
>opgave at skal sørge for stegte fiskefileter. Er der nogen der har en
>opskrift, der er lidt mere spændende end den traditionelle, altså mel,

Du kan jo evt vælge at droppe fladfisken og i stedet servere en stegt
sildefilet, vendt i rugmel - ikke noget med pisket æg eller slags stads.

Det letteste er at hælde lidt rugmel i en plast pose, derefter filetterne
i. Hold posen lukket og ryst indtil alle fisk er vendt i melet.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Ralph

Dato : 22-11-05 20:22

"Falcon" <falcon1atemaildotdk> skrev i en meddelelse
> opskrift, der er lidt mere spændende end den traditionelle, altså mel,
> rasp og stegt i pande.

Sikkert en forglemmelse fra din side, men mel, æg/mælk, rasp og stegt i
pande er metoden her, for at peppe dem lidt op, så plejer jeg at tilføje
rugmel, friskrevet parmesanost og sesamfrø i raspen.

--
venligst
Ralph