Thermostat-problemer?
Fra : Nick

Dato : 21-11-05 21:39

Jeg har en radiator i udestuen. Der er monteret en Danfoss thermostat på
den. Når jeg skruer ned under 1 er der en lodret streg, så en prik og så en
stjerne. Hvis jeg sætter den på stjernen, er radiatoren ret varm. Og på den
lodrette streg eller prikken synes jeg, den skifter mellem varm og kold.

Hvad skyldes det? Er stjernen en frostsikrings-indstilling?
Hvad skal den stilles på for at være helt slukket?

Jeg har selvfølgelig villet skrue thermostaten af for at motionere pinden
lidt, men unbraco-skruen er ødelagt i kanterne i hullet til unbraco-skruen,
så den er ikke til at løsne

Tak for enhver hjælp.

/Nick

Fra : Max

Dato : 21-11-05 22:11

Hej Nick

> Jeg har selvfølgelig villet skrue thermostaten af for at motionere pinden
> lidt, men unbraco-skruen er ødelagt i kanterne i hullet til
unbraco-skruen,
> så den er ikke til at løsne

Prøv at bruge en af dine Torx bits hvis du har sådan nogle, de kan ofte
presses i en ødelagt sekskantkærv, og omvendt for den sags skyld.

Mvh Max

Fra : Nick

Dato : 21-11-05 23:27

> unbraco-skruen,
> Prøv at bruge en af dine Torx bits hvis du har sådan nogle, de kan ofte
> presses i en ødelagt sekskantkærv, og omvendt for den sags skyld.

Kanon idé! Tak!

/Nick

Fra : Søren Kring

Dato : 22-11-05 03:37

Hej Nick,

> Hvad skyldes det? Er stjernen en frostsikrings-indstilling?
> Hvad skal den stilles på for at være helt slukket?

Stjernen er rigtig nok en frostsikringsindstilling. Man kan af gode grunde
ikke slukke helt for ventilen (vil du gerne at radiatoren frostsprænges?) En
tysk test har påvist at frostsikring på gamle Danfoss termostater svarer til
12 grader, hvilket er for meget, de burde kunne holde en temperatur på ca. 5
grader.

/Søren

Fra : Nick

Dato : 22-11-05 07:42

"Søren Kring" <skring[spamfilter]@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til
> 12 grader, hvilket er for meget, de burde kunne holde en temperatur på ca.

Problemet er, at jeg i øjeblikket har døren fra udestuen til haven halvt
åben døgnet rundt. Så der blver naturligvis koldt derude. Og så er det lidt
trist, at se radiatoren varme helt vildt...

Nu har jeg pakket thermostaten ind i et lag sølvpapir og et håndklæde, det
fik den til at skrue ned. Mon ikke det går?

/Nick