Sikkerhedskopi af spil
Fra : -=JF=- arb

Dato : 21-11-05 15:58

Hej.

Knægten har lige købt det nye Harry Potter-spil, og da han ikke altid er
lige god ved sine skiver har jeg taget en kopi med Alcohol 120%... Spillet
lader sig fint installere fra kopien, men når han starter det beder det om
den originale DVD...

Er der en måde at løse problemet på?

På forhånd tak.
Mvh John

Fra : Kim

Dato : 21-11-05 16:36

> [...]
> lader sig fint installere fra kopien, men når han starter det beder det om

prøv at kigge lidt på www.gamecopyworld.com og se om der ikke ligger en
"no-cd" patch.

Hilsen Kim

Fra : -=jf-priv=-

Dato : 21-11-05 19:17

"Kim" <vildsiFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> prøv at kigge lidt på www.gamecopyworld.com og se om der ikke ligger en
> "no-cd" patch.

Jeg prøver at checke - Tak skal du ha'

Mvh John

Fra : Max

Dato : 21-11-05 18:26

Hej John

> Er der en måde at løse problemet på?

Smid det tilbage i butikken med besked om at du ikke ønsker
at købe et spil der ikke kan sikkerhedskopieres, og det skal
alle bare gøre, så lære fabrikanterne noget.

Mvh Max

Fra : -=jf-priv=-

Dato : 21-11-05 19:17

> Smid det tilbage i butikken med besked om at du ikke ønsker
> at købe et spil der ikke kan sikkerhedskopieres, og det skal
> alle bare gøre, så lære fabrikanterne noget.

Jeg kan sagtens følge dig, men det er sgu ikke nemt at forklare sådanne
principper for en 12-års knægt der har givet 350,- for et længe ønsket spil

Mvh John

Fra : Max

Dato : 21-11-05 20:42

Hej John

> Jeg kan sagtens følge dig, men det er sgu ikke nemt at forklare sådanne
> principper for en 12-års knægt der har givet 350,- for et længe ønsket
spil

Jeg ved det, har jo selv unger :) Men det der gør mig surt er faktisk at
industrien røvrender ungerne for deres lommepenge på den måde.

Mvh Max

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 21-11-05 22:06

On Mon, 21 Nov 2005 20:41:44 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Men det der gør mig surt er faktisk at industrien røvrender
> ungerne for deres lommepenge på den måde.

Så må man jo lære at passe på sine ting. Det burde selv en 12-årig
kunne klare.

Venligst
Thomas

Fra : Max

Dato : 21-11-05 22:17

Hej Thomas

> Så må man jo lære at passe på sine ting. Det burde selv en 12-årig
> kunne klare.

Jeg er faktisk voksen, endda meget voksen når jeg kikker på dåbsattesten,
og jeg har lært at passe på mine ting, men stadigvæk kan det ske at ting
går i stykker for mig, og netop at tage en sikkerhedskopi er jo at ville
sikre
sig mod uheldet og det må vel betragtes som god opdragelse.

Mvh Max

Fra : John Lund

Dato : 21-11-05 22:21

Jeg har før hørt om skiver der gik i stykker der mod mindre beløb kunne
genanskaffes hos udgiveren af spillet.

Så de har nok også før oplevet ting der gik i stykker.

Mvh

John Lund

Fra : John T.

Dato : 24-11-05 18:22

> [...]
> sikre
> sig mod uheldet og det må vel betragtes som god opdragelse.

Helt enig med Max !!
Mvh. John

Fra : -=jf-priv=-

Dato : 21-11-05 23:11

"Thomas Finnerup" <TF@Picco.dk> skrev i en meddelelse

> Så må man jo lære at passe på sine ting. Det burde selv en 12-årig
> kunne klare.

Det kan han såmænd også klare - Men en CD/DVD der ryger ind og ud af coveret
mange gange, og lige så mange gange ind og ud af drevet kan altså ikke undgå
at blive ridset - og det sker uanset alder.

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 22-11-05 18:24

On Mon, 21 Nov 2005 23:10:30 +0100, "-=jf-priv=-"
<invalid@invalid.invalid> wrote:

> Det kan han såmænd også klare - Men en CD/DVD der ryger ind og ud af coveret
> mange gange, og lige så mange gange ind og ud af drevet kan altså ikke undgå
> at blive ridset - og det sker uanset alder.

Jeg har langt over 1.000 CD'er/DVD'er, og jeg har _aldrig_ oplevet at
nogen af dem er gået i stykker eller blevet ridsede. Men måske er jeg
bare ualmindeligt heldig.

Venligst
Thomas

Fra : -=JF=- priv

Dato : 22-11-05 18:38

> Jeg har langt over 1.000 CD'er/DVD'er, og jeg har _aldrig_ oplevet at
> nogen af dem er gået i stykker eller blevet ridsede. Men måske er jeg
> bare ualmindeligt heldig.

Vi snakker ikke decideret "gået i stykker", men blot ridset nok til at der
kommer læsefejl.

Mvh John

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 22-11-05 18:45

On Tue, 22 Nov 2005 18:37:53 +0100, "-=JF=- priv"
<invalid@invalid.invalid> wrote:

> Vi snakker ikke decideret "gået i stykker", men blot ridset nok til at der
> kommer læsefejl.

Jeg skrev også "gået i stykker eller blevet ridsede". Jeg har ikke
oplevet nogen af delene.

Venligst
Thomas

Fra : PerX ...

Dato : 23-11-05 17:42

In article <ttk6o114pc6h1a0g0mskicnqbu2t8qpdeh@4ax.com>, TF@Picco.dk
says...

> Jeg har langt over 1.000 CD'er/DVD'er, og jeg har _aldrig_ oplevet at
> nogen af dem er gået i stykker eller blevet ridsede. Men måske er jeg
> bare ualmindeligt heldig.

Når du har så mange bruger du dem jo aldrig, det er nok derfor.

Det kan sagtens ske, jeg har enda oplevet at en Red alert 2 cd
eksplodered(!) i drevet, fordi den blev for varm.

Noget andet er at de burde være en ret at folk kunne gøre det.

Fra : GB

Dato : 24-11-05 02:10

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in

> Det kan sagtens ske, jeg har enda oplevet at en Red alert 2 cd
> eksplodered(!) i drevet, fordi den blev for varm.

For nogle år siden var jeg nær ved at få halsen skåret over af en
Baldur's Gate 2 CD da jeg åbnede drevet, det var gået helt agurk og kørte
med et par tusinde r.p.m.

Drevet blev prompte udskiftet (!!!), og CD'en var gået til de evige bit-
marker.

> Noget andet er at de burde være en ret at folk kunne gøre det.

Det ER en ret ifølge dansk lovgivning at lave en sikkerhedskopi af
digitale medier til eget brug.

GB

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 27-11-05 01:33

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> Det ER en ret ifølge dansk lovgivning at lave en sikkerhedskopi af
> digitale medier til eget brug.

Nej det er en ret, at kunne lave sikkerhedskopier af musik og
edb programmer, såfremt det er nødvendigt for benyttelsen af
det.

Det gælder ikke alle digitale medier. (som f.eks DVD film)

/Kenneth Iversen

Fra : Michael

Dato : 27-11-05 20:38

> Det ER en ret ifølge dansk lovgivning at lave en sikkerhedskopi af
> digitale medier til eget brug.

Men ikke at omgås kopibeskyttelser!!! (ret dobbeltmoralsk)

Michael

Fra : GB

Dato : 29-11-05 19:53

"Michael" <michael.privat@stofanet.dk> wrote in news:438a0b10$0$10505
$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> Men ikke at omgås kopibeskyttelser!!! (ret dobbeltmoralsk)

Det har vist kun relevans, hvis man forsøger at sælge cracks.

GB

Fra : John T.

Dato : 24-11-05 18:26

Klip:
> Det kan sagtens ske, jeg har enda oplevet at en Red alert 2 cd
> eksplodered(!) i drevet, fordi den blev for varm.

Den hurtighed med musen gad jeg nok se !!
(Undskyld PerX, kunne ikke dy mig
Mvh. John

Fra : FedeDorit

Dato : 24-11-05 19:48

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse
> Klip:
>
> Den hurtighed med musen gad jeg nok se !!
> (Undskyld PerX, kunne ikke dy mig
> Mvh. John

Ja og jeg havde en ThemePark World cd som osse sprængtes i tusinde styker i
cd-rom drevet.

Fra : John T.

Dato : 24-11-05 20:04

"FedeDorit" <123@123.dk> skrev i en meddelelse

> Ja og jeg havde en ThemePark World cd som osse sprængtes i tusinde styker
> i cd-rom drevet.

Jeg undrer mig over dit navn !!
John

Fra : HKH Chr.

Dato : 25-11-05 19:21

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej John

> spil
>
> Jeg ved det, har jo selv unger :) Men det der gør mig surt er faktisk at
> industrien røvrender ungerne for deres lommepenge på den måde.

har du også en sikkerhedskopi af din bil og hus eller dit tøj,-et spil
koster meget mindre...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-11-05 20:09

"HKH Chr." wrote

> har du også en sikkerhedskopi af din bil og hus eller dit tøj,-et spil
> koster meget mindre...
Har du en bil, et hus samt tøj der ikke kan repareres?

Det var dog den mest lamme analogi jeg nogensinde har set på usenet!

- Peter

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 25-11-05 20:29

On Fri, 25 Nov 2005 20:09:11 +0100, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

> Det var dog den mest lamme analogi jeg nogensinde har set på usenet!

Den er måske en anelse overdrevet, men princippet er nu godt nok.

Hvis man tager en sikkerhedskopi af ét spil, hvorfor så ikke tage
kopier af alle sine spil? Og alle sine musik-CD'er? Og DVD-film? Og
gamle videobånd? Og alt hvad man ellers har, der kan gå i stykker og
som er let kopiérbart?

Skulle en spil-CD en sjælden gang i mellem gå i stykker, vil det nok
være væsentligt billigere at købe en ny via producenten, end at have
taget kopier af alt hvad man har.

Venligst
Thomas

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-11-05 20:50

"Thomas Finnerup" wrote

> Skulle en spil-CD en sjælden gang i mellem gå i stykker, vil det nok
> være væsentligt billigere at købe en ny via producenten, end at have
> taget kopier af alt hvad man har.

Sidste gang var det billigere at købe en ny version hos den lokale
spilpusher

EA games tager 100 kr + forsendelsesomkostninger
Det 100 skal man sende til Tyskland på en check

Hvad er det lige det koster at sende en check anbefalet til Tyskland

/me roll eyes

Så hellere fx Steam hvor man blot henter en frisk version ved reinstall

- Peter

Fra : PerX ...

Dato : 23-11-05 17:39

In article <438201f0$0$84016$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
Max_Jens@post9.tele.dk.invalid says...
> Hej John

> Smid det tilbage i butikken med besked om at du ikke ønsker
> at købe et spil der ikke kan sikkerhedskopieres, og det skal
> alle bare gøre, så lære fabrikanterne noget.

Man da alle ikke gør det lære de ikke noget (og de fleste butikker
nægter at tage noget tilbage hvis det har været åbnet)

Fra : FedeDorit

Dato : 21-11-05 22:51

"-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> lader sig fint installere fra kopien, men når han starter det beder det om

Prøv at lægge imaget ind i Alcohol120%

Hvis det ikke virker med så, læg Daemon Tools ind.

Det laver virtuelle cd/dvd drev.

Mount det image i har lavet med Alcohol 120% i Daemon tools.
Husk at slå ALLE beskyttels check til (Securom osv)

Fra : -=JF=- arb

Dato : 22-11-05 09:03

> [...]
>
> Mount det image i har lavet med Alcohol 120% i Daemon tools.
> Husk at slå ALLE beskyttels check til (Securom osv)

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du siger Men nu prøver
jeg mig frem med Deamon som du foreslår, og så kan det jo være at det gi'r
sig selv.

Mvh John

Fra : GB

Dato : 22-11-05 11:02

"-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid> wrote in

> Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du siger Men nu
> prøver jeg mig frem med Deamon som du foreslår, og så kan det jo være
> at det gi'r sig selv.

Jeg bruger selv den løsning. Jeg laver et image af CD'en med CloneCD eller
lignende og lægger over på en harddisk, og "mounter" så dette image med en
af Daemon Tools' virtuelle drev. Funker perfekt.

GB

Fra : -=JF=- arb

Dato : 22-11-05 12:00

> [...]
> lignende og lægger over på en harddisk, og "mounter" så dette image med en
> af Daemon Tools' virtuelle drev. Funker perfekt.

Det prøver jeg når jeg kommer hjem... Men ret beset er det for dårligt af, i
dette tilfælde, EA-games at man skal gennem sådan nogle krumspring for at
kunne bruge en lovlig sikkerhedskopi.

Mvh John

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 22-11-05 18:30

On Tue, 22 Nov 2005 11:59:35 +0100, "-=JF=- arb"
<oplyses@ikke.invalid> wrote:

> Men ret beset er det for dårligt af, i dette tilfælde, EA-games at
> man skal gennem sådan nogle krumspring for at kunne bruge en lovlig
> sikkerhedskopi.

Ganske enkelt fordi en sikkerhedskopi er ulovlig (i hvert fald i dette
tilfælde). Se eventuelt bagest i manualen.

Venligst
Thomas

Fra : -=JF=- priv

Dato : 22-11-05 18:37

> Ganske enkelt fordi en sikkerhedskopi er ulovlig (i hvert fald i dette
> tilfælde). Se eventuelt bagest i manualen.

Selvfølgelig er en sikkerhedskopi ikke ulovlig.
Der er tilladt at tage en kopi, det er ligeledes tilladt at bruge kopien -
du må blot ikke bruge både kopien OG originalen på samme tid...

Mvh John

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 22-11-05 18:50

On Tue, 22 Nov 2005 18:36:34 +0100, "-=JF=- priv"
> [...]

> Der er tilladt at tage en kopi, det er ligeledes tilladt at bruge kopien -
> du må blot ikke bruge både kopien OG originalen på samme tid...

"Ingen dele af denne manual eller den beskrevne software må kopieres,
reproduceres, oversættes, eller reduceres til noget elektronisk medium
eller til maskinaflæselig form uden forudgående skriftlig tilladelse
fra Electronic Arts Limited, 2000 Hillswood Drive, Chertsey, Surrey,
KT15 0EU, England."

Jeg vil mene, at det også dækker sikkerhedskopier, men jeg kan
selvfølgelig tage fejl.

Venligst
Thomas

Fra : Ding-Dong

Dato : 22-11-05 20:01

Thomas Finnerup skrev i en meddelelse
> [...]
> KT15 0EU, England."
>
> Jeg vil mene, at det også dækker sikkerhedskopier, men jeg kan

Jeg tror nu ikke de hænger sig i at en familiefar, spillegal 'bandit' som
jeg selv eller andre laver en reel sikkerhedskopi. De kan selvfølgelig være
ganske firkantede med deres manual og tilhørende bogstaver - men jeg ville
nok også vælge at lave en sikkerhedskopi.
Hvad angår producenterne så undrer det mig i høj grad at de gør så meget ud
af at man ikke skal kunne lave kopier af deres produkter når man ved at det
vil der blive alligevel. Istedet burde de gøre som man har gørt med andre
spil, blandt andet World Of Warcraft, at det kan spilles efter endt
installation uden at skiven skal være i maskinen. Jeg ved godt at WOW er et
betalingsspil og produktnøglen tilhører en account og alt det sjov, men det
er også lavet med andre spil som ikke kun er til online spil:c)
Med spilsom hilsen

Ding-Dong

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-11-05 20:11

> [...]
> KT15 0EU, England."
>
> Jeg vil mene, at det også dækker sikkerhedskopier, men jeg kan

kald mig bare pirat, men med en 6 årig i huset tager jeg ikke den slags
advarsler alvorligt - han prøver virkelig at passe på, men sån en skive er
altså stor i hans hånd - derfor kopier.
jeg gør ingen fortræd ved at kopiere mine egne film, spil, musik cd -
dvd'er.
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Frandsen

Dato : 23-11-05 09:42

> [...]
> eller til maskinaflæselig form uden forudgående skriftlig tilladelse
> fra Electronic Arts Limited, 2000 Hillswood Drive, Chertsey, Surrey,

De kan sgu da skrive hvad de vil. Det kan ikke tilsidesætte dansk
lovgivning. Du må godt lave en backup.

Fra : -=JF=- arb

Dato : 23-11-05 11:05

"Thomas Finnerup" <TF@Picco.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil mene, at det også dækker sikkerhedskopier, men jeg kan
> selvfølgelig tage fejl.

Som du kan se af Christens indlæg tager du fejl denne gang

Mvh John

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 23-11-05 17:16

On Wed, 23 Nov 2005 11:04:48 +0100, "-=JF=- arb"
<oplyses@ikke.invalid> wrote:

> Som du kan se af Christens indlæg tager du fejl denne gang

Måske. Måske ikke. Hvis producenten skriver noget andet, så er det vel
det, der gælder? Det som Christen linker til, er vel nærmest generelle
regler, der kun gælder hvis der ikke er angivet andet. Eller hüüür?

Jeg kan sagtens forestille mig, at EA vil forbyde det, netop for at de
kan tage 100 kr. i administrationsgebyr for at sende en ny CD.

Jeg er nu også ligeglad. Jeg ville da heller ikke have nogen moralske
problemer med at tage en sikkerhedskopi.

Venligst
Thomas

Fra : Max

Dato : 23-11-05 21:32

Hej Thomas

> Måske. Måske ikke. Hvis producenten skriver noget andet, så er det vel
> det, der gælder? Det som Christen linker til, er vel nærmest generelle
> regler, der kun gælder hvis der ikke er angivet andet. Eller hüüür?

Du tror vel ikke for alvor at man kan sætte den danske lovgivning
ud af kraft bare ved at skrive noget på et stykke papir ?

Mvh Max

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 24-11-05 17:13

On Wed, 23 Nov 2005 21:32:11 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Du tror vel ikke for alvor at man kan sætte den danske lovgivning
> ud af kraft bare ved at skrive noget på et stykke papir ?

Jo, det tror jeg. Sådan burde det i hvert fald være.

Venligst
Thomas

Fra : -=JF=- arb

Dato : 24-11-05 11:56

> Måske. Måske ikke. Hvis producenten skriver noget andet, så er det vel
> det, der gælder? Det som Christen linker til, er vel nærmest generelle
> regler, der kun gælder hvis der ikke er angivet andet. Eller hüüür?

Jeg har spurgt i jura-grupen om det er EULA'en eller dansk lov der gælder,
og her er det svar jeg fik...

---citat---
Det er Forbrugerrådet, der har ret (og det gælder for alle ikke kun
forbrugere).
Man har ret til at fremstille en sikkerhedskopi efter ophavsretslovens §36:
§ 36. Den, der har ret til at benytte et edb-program, må
2) fremstille et sikkerhedseksemplar af programmet, for så vidt det er
nødvendigt for benyttelsen af det, og
Stk. 2. ...
Stk. 3. Bestemmelserne i stk. 1, nr. 2 og 3, samt stk. 2 kan ikke
fraviges ved aftale.

Som det ses er det ikke muligt at fjerne denne ret.

/Per
---citat slut---

Mvh John

Fra : HKH Chr.

Dato : 25-11-05 19:24

"-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid> wrote in message
> "Thomas Finnerup" <TF@Picco.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har spurgt i jura-grupen om det er EULA'en eller dansk lov der gælder,
> og her er det svar jeg fik...

jeg undre mig så over at du klikker ja til at acceptere betingelser ved at
installere spillet?.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-11-05 20:11

"HKH Chr." wrote

> jeg undre mig så over at du klikker ja til at acceptere betingelser ved at
> installere spillet?.

Hvorfor ikke?

<quote>
Stk. 3. Bestemmelserne i stk. 1, nr. 2 og 3, samt stk. 2 kan ikke
fraviges ved aftale.
</quote>

Hvad er det ved "kan ikke fraviges ved aftale" du ikke forstår?

- PEter

Fra : HKH Chr.

Dato : 26-11-05 23:21

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote in message
> [...]
> fraviges ved aftale.
> </quote>
>
> Hvad er det ved "kan ikke fraviges ved aftale" du ikke forstår?

øhhh...SVJV må man jo netop IKKE tage en kopi hvis den er kopisikret!,-med
mindre det er fordi man ikke KAN afspille eller bruge mediet,-nu er det jo
sådanne at spillet virker 100%.

Fra : Christen Fihl

Dato : 27-11-05 00:08

> øhhh...SVJV må man jo netop IKKE tage en kopi hvis den er
> kopisikret!,-med mindre det er fordi man ikke KAN afspille eller bruge
> mediet,-nu er det jo sådanne at spillet virker 100%.

En sikkerhedskopi må altid tages:
- http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/digitalt/kopier/edbprog/
Regler for edb-programmer

- For edb-programmer gælder der ikke de samme regler, som for f.eks.
musik
på en cd eller en film på dvd. Edb-programmer, herunder computerspil må
du ikke kopiere til personlig brug, men derimod kun nødvendig brugs- og
sikkerhedskopiering. Det er ikke forbudt at omgå kopispærringer, der
beskytter edb-programmer.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-11-05 09:40

"Christen Fihl" wrote

> [...]
> brug,
> men derimod kun nødvendig brugs- og sikkerhedskopiering.
> Det er ikke forbudt at omgå kopispærringer, der

Nemlig computerspil = edb-program :)

- Peter

Fra : HKH Chr.

Dato : 28-11-05 20:55

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote in message
> "Christen Fihl" wrote

> Nemlig computerspil = edb-program :)
>
> - Peter

yes, det havde jeg glemt,-sorry jeg tænkte på musik CD'er DVD'er
etc...typisk medier som bliver behandlet dårliger end mine spil CD'er &
DVD'er

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 26-11-05 14:05

"-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> 2) fremstille et sikkerhedseksemplar af programmet, for så vidt det er
> nødvendigt for benyttelsen af det, og

Spørgsmålet i sidste ende er hvad "nødvendigt for benyttelsen"
betyder. Der er ingen der svarede på det spørgsmål i juragruppen.

/Kenneth Iversen

Fra : Christen Fihl

Dato : 22-11-05 22:44

Nemlig. Sikkerhedskopiering er ok ifølge forbrug.dk

Følgende fundet på deres sider:

> [...]

du ikke kopiere til personlig brug, men derimod kun nødvendig brugs- og
sikkerhedskopiering. Det er ikke forbudt at omgå kopispærringer, der

For billede og lyd:

> http://www.forbrug.dk/raad/computerudstyr/lyd-og-billeder/hvad-maa-du/

Lovlige kopier - du må gerne:

a.. Kopiere et værk, som ophavsmanden selv har givet tilladelse til,
at du må kopiere.

b.. Kopiere en cd og spille den til en privat fest (også hos andre).

c.. Kopiere en cd og lytte til den på din arbejdsplads.

d.. Kopiere en cd til bilen, sommerhuset, båden og til din discman
eller mp3-afspiller.

e.. Kopiere en lånt cd, hvis kopieringen sker på et analogt medie (fx
kassettebånd).

f.. Kopiere en cd og forære den originale cd væk.

g.. Kopiere en cd og udlåne, bytte eller sælge den originale cd.

--
Christen Fihl
http://HSPascal.Fihl.net/

Fra : Tina

Dato : 23-11-05 03:27

> [...]
> lader sig fint installere fra kopien, men når han starter det beder det om

Her er no cd til den nye harry potter, og den virker fint
http://m1009.gamecopyworld.com/games/pc_harry_potter_and_the_goblet_of_fire.shtml#Harry%20Potter%20And%20The%20Goblet%20Of%20Fire%20v1.0%20[MULTI]%20No-DVD/Fixed%20EXE

Tina

Fra : -=JF=- arb

Dato : 23-11-05 08:58

"Tina" <ukendt@ukendt.dk> skrev i en meddelelse

> Her er no cd til den nye harry potter, og den virker fint

Super!! Tusind tak for hjælpen!

Mvh John