Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
kamera til under 2000 kr?
Fra : John

Dato : 21-11-05 15:57

Hejsa

Jeg skal ud og købe et knaldgodt digitalt kamera til under 2000 kroner.

Hvilket kamera er det bedste til pengene?

Det eneste jeg lægger vægt på er :

- at kameraet skal have minimum 5 megapixel
- at kameraet leverer knivskarpe billeder...selv i miljøer med svag
belysning
- at kameraet er god til at fokusere og tage nærbilleder
- at der er høj zoomfaktor
- at der er et eller andet indbygget i kameraet som modvirker rystelser så
billeder ikke bliver slørede

Tak på forhånd.

Fra : John

Dato : 21-11-05 16:36

en anden ting jeg også lægger vægt på er:

- at kameraet bruger 4 genopladelige AA-batterier
- at det er forholdsvist billigt at købe hukommelseskort til kameraet

Fra : Brizz

Dato : 21-11-05 16:52

John skrev:
> en anden ting jeg også lægger vægt på er:
>
> - at kameraet bruger 4 genopladelige AA-batterier
> - at det er forholdsvist billigt at købe hukommelseskort til kameraet

Og alt sammen skal koste mindre end 2k til sammen. Jamen held og lykke
med det da

--
Mvh Brian
--

Venimus Conglaciati Vicimus

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-11-05 17:00

In article <4381e973$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, John wrote:
> en anden ting jeg også lægger vægt på er:
>
> - at kameraet bruger 4 genopladelige AA-batterier

det er kun en fordel såfremt du rejser meget, og ikke kan komme til
strøm. Et LiIon batteri til 6-800 billeder gør kameraet mindre, lettere,
og ihvettfald ikke dårligere. Uoriginale LiIon batterier er ikke meget
dyrere end 4 stk 2500 mAh AA.

> - at det er forholdsvist billigt at købe hukommelseskort til kameraet

Det gælder næsten dem alle. CF og SD fører dog lidt.

Fra : John

Dato : 21-11-05 16:52

Hva med et Kodak EasyShare ?

Link:

Lever det op til mine krav på nær det med batteriet?

Fra : Jacob

Dato : 21-11-05 17:13

"John" <johnjohn@sucker.com> skrev i en meddelelse
> Hva med et Kodak EasyShare ?
>
> Link:
>
> Lever det op til mine krav på nær det med batteriet?

nej.
det her 5 mpx
og det er det.
så det lever ikke op til dine krav.
men du vil ikke betale for dine krav. så du må gå på kompromis.
kig efter olympus c-7070 eller c 8080 de lever begge op til dine krav med
undtagelse af batterier og pris.

Fra : Jakob

Dato : 21-11-05 19:39

In article <4381ed16$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
johnjohn@sucker.com says...
> Hva med et Kodak EasyShare ?
>
> Link:
>
> Lever det op til mine krav på nær det med batteriet?

Personligt ville jeg aldrig vælge Kodak men gå efter et af de
traditionelle mærker som Canon, Sony, Panasonic, Minolta etc.

Det bliver godt nok svært at tilfredstille alle dine krav. Specielt
kravet om knivskarpe billeder ved lav belysning. TÆnker du her på uden
brug af blitz for så er du virkelig på den :0)

Hvis det skal være med meget zoom og lystærkt så prøv at kigge på
panasonic's modeller men om de kan fås til under 2000 ved jeg ikke, men
jeg kender en der har et fz5 til salg så sig til hvis det var noget.

http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz5/

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 21-11-05 16:58

"John" <johnjohn@sucker.com> wrote in message
> [...]
> - at der er høj zoomfaktor
> - at der er et eller andet indbygget i kameraet som modvirker rystelser så

Davs.

Så skal du vist til at kikke i udlandet - Tyskland - efter modeller og
priser.
Desværre har jeg ikke et link, men mon ikke der er andre der kan hjælpe her
i gruppen?

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Erik W.

Dato : 21-11-05 18:06

"John" skrev i en meddelelse

> [...]
> - at der er høj zoomfaktor
> - at der er et eller andet indbygget i kameraet som modvirker rystelser så

Okay okay. Som flere andre har nævnt er det store krav at sætte til et
kamera under 2000 kr.
Det bedste bud er Konica Minolta Z3
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/z3.html
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=117543

Det har kun 4 megapixel, men forskellen mellem 4 og 5 megapixel er så lille
at det ikke bør være det der afholder dig fra at købe den. Ellers kan du gå
1000 kroner op og købe storebroderen Z6
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=167271 Den anmeldes også på steves
digicams.

Mvh Erik

Fra : js

Dato : 21-11-05 18:06

John skrev:
> [...]
> - at der er høj zoomfaktor
> - at der er et eller andet indbygget i kameraet som modvirker rystelser så

Jeg har for 3 uger siden købt en Canon PowerShot G5 til kr.1999,00 i Føtex

Jørgen O

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 21-11-05 20:41

Hvor? Det var skisme billigt!
Henrik L.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-11-05 19:56

John wrote:

> Hvilket kamera er det bedste til pengene?

Det ved jeg ikke, men jeg ved, at du kan prøve at spørge i

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : JS

Dato : 21-11-05 23:21

> Det ved jeg ikke, men jeg ved, at du kan prøve at spørge i

Anede ikke at den fandtes. Hvornår er den oprettet?

Fra : Simon Nielsen

Dato : 22-11-05 08:38

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message

> "Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> Anede ikke at den fandtes. Hvornår er den oprettet?

Ca. 3 uger siden så den burde være på alle servere efterhånden.

Mvh
Simon

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-11-05 20:00

John skrev følgende på usenet:
> Jeg skal ud og købe et knaldgodt digitalt kamera til under 2000
> kroner.

Som andre er inde på, så er det nok ikke så realistisk med et nyt.

> Hvilket kamera er det bedste til pengene?

Hvad med et godt brugt - det burde kunne findes til den pris ?

> Det eneste jeg lægger vægt på er :

Det "eneste"

> - at kameraet skal have minimum 5 megapixel

Hvorfor ?

Hvad skal du bruge det til ?

3 mpixel er rigeligt til familiebrug til 10x15 cm billeder - og mere giver
ikke automatisk bedre billeder.

Men mange mpixel er godt, hvis du beskærer meget eller laver meget store
forstørrelser.

> - at kameraet leverer knivskarpe billeder...selv i miljøer med svag
> belysning

Svært til den pris.

> - at kameraet er god til at fokusere og tage nærbilleder

Svært til den pris.

> - at der er høj zoomfaktor

Det kan nok godt opfyldes - men jo større zoomfaktor til samme pris - jo
mere falder kvaliteten normalt.

> - at der er et eller andet indbygget i kameraet som modvirker
> rystelser så billeder ikke bliver slørede

Det findes også....

Jan.

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk