Fejl under installation af helt nyt spil
Fra : JustinCredible

Dato : 21-11-05 14:54

Hej NG

Ved ikke helt om det er det rigtige sted at poste, meeen:

Jeg har købt et spil, Battlefield 2, og når jeg prøver at installere det på
min pc, kommer windows med en fejlmeddelse som siger: MD5-error: Fejl under
læsning/kopiring af fil et eller andet. Jeg trykker så ignorer, og denne
fejl kommer ved 5-10 af filerne under installationen.

Jeg har prøvet at smide cd'en i begge mine 2 drev, og intet af det virker.
Men jeg kan sagtens ligge spillet ind på andre computere (som fx mine
venners). Jeg har efterfølgende opdaget at dette ikke kun sker med
Battlefield 2, men også andre spil jeg prøver at ligge ind.

Mine drivere til drevene er opdateret, og jeg kører XP SP2.

Please help me :(

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 21-11-05 16:00

On Mon, 21 Nov 2005 14:54:13 +0100, JustinCredible wrote:

> [...]
> læsning/kopiring af fil et eller andet. Jeg trykker så ignorer, og denne

Det lyder som en fejl på CDen, har du checket for ridset?

Siden den ikke virker på to drev, skal du måske have disken byttet.

--
Now Playing:
coil - a cold cell

Fra : JustinCredible

Dato : 21-11-05 15:05

Den virker helt fint - altså på andres maskiner, bare ikke på min :(
Og det er også andre spil har jeg fundet ud af

Fra : Arcana Dragon

Dato : 21-11-05 15:57

"JustinCredible" <porno-----jesper@hotmail.com> wrote in

> Den virker helt fint - altså på andres maskiner, bare ikke på min :(
> Og det er også andre spil har jeg fundet ud af

Jeg kommer til at tænke på spyware/malware/virus - har du givet din PC en
ordentlig "støvsugning" og opdatering for nylig?

--
Arcana Dragon -==(UDIC)==-
d++e++N++T+++Om-KAWML!34567'!S'!8!9!u+uC+uF+++uG-u

Fra : JustinCredible

Dato : 21-11-05 16:00

Malvare? Det kender jeg ikke...

Men jaaa, jeg vil da mene at min pc er ordentligt beskyttet. Jeg bruger
AVG... Kender du evt et godt program jeg kan 'støvsuge' med?

Fra : Mikael Schøler

Dato : 21-11-05 16:46

JustinCredible wrote:
> [...]
>
> Men jaaa, jeg vil da mene at min pc er ordentligt beskyttet. Jeg bruger
> AVG... Kender du evt et godt program jeg kan 'støvsuge' med?

spybot: http://spybot.dalnet.com.fr/spybotsd14.exe

Ad-aware:
http://www.download.com/Ad-Aware-SE-Personal-Edition/3000-8022_4-10045910.html?part=dl-ad-aware&subj=dl&tag=top5

Iøvrigt kan det anbefales at tage et kig på http://www.spywarefri.dk/ .
Der findes en del online værktøj også.

Mikael

Fra : Arcana Dragon

Dato : 22-11-05 09:26

> Malvare? Det kender jeg ikke...

Det er programmer, som uden din accept og vidende installeres og
ødelægger din hardwares funtionalitet.

For eksempel købte jeg Natasha Bedingfields' "Unwritten" for nylig, og
jeg plejer at rippe CD'er til disk, så jeg kan høre dem mens jeg arbejder
på PC'en. Denne her CD installerede noget software, som ødelagde driverne
til min DVD-brænder, i en grad så jeg blev at omformattere maskinen og
installere alt forfra. Godt man tager backup.

Fra : N.O.Svendsen

Dato : 22-11-05 09:45

> [...]
> til min DVD-brænder, i en grad så jeg blev at omformattere maskinen og
> installere alt forfra. Godt man tager backup.

Den skulle vel ikke være fra Sony ?

http://www.sysinternals.com/Blog/

Niels

Fra : Arcana Dragon

Dato : 22-11-05 10:50

"N.O.Svendsen" <nosmob-fjerndette-@get2net.dk> wrote in

> Den skulle vel ikke være fra Sony ?
> http://www.sysinternals.com/Blog/

Aner det ikke - jeg leverede den straks tilbage til butikken.

Fra : Saitek

Dato : 25-11-05 17:59

"JustinCredible" <porno-----jesper@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Battlefield 2, men også andre spil jeg prøver at ligge ind.
>
> Mine drivere til drevene er opdateret, og jeg kører XP SP2.

For mig lyder det som om det er dine drev der ikke vil læse DVD en. Hvis du
er sikker på at der ikke er ridser eller fingeraftryk kan det være dine drev
kører for hurtigt. Tit ser man nemlig at kun et langsom kørerende drev kan
læse en vanskelig disk.

Man kan sætte hastigheden ned med et program der findes på majorgeek.com.
Det er frit og kan få et drev til at køre temmelig langsomt. Så læser det
bedre. Let at finde selv om jeg ikke lige kan huske navnet. Da det kun
virker sålænge du har programmet tændt sker der ikke noget ved det. Og det
koster ikke noget at prøve da det er frit.. Netop den disk du snakker (bf2
dvd) om spinner op til astronomiske omdrejninger, sikkert fordi den skal
slides så du bliver nødt til at købe igen.