Pølsesalat fra slagteren?
Fra : Henning Lund

Dato : 21-11-05 13:45

Vi har en knægt som godt kan lide at have vores slagters pølsesalat med
på madpakken, jeg var så ved at prøve at lave den selv her i går, men
det var nu ikke så godt, salaten smagte som slagterens, men den er
vandet i det, ikke den tykke konsistens som slagterens.
Hvordan bærer slagteren sig ad med at få salaten så tyk at man kan styre
den på brød.

Ingredienserne er:
Pølser
Cremefraiche
purløg
lidt citron, lidt salt og lidt sød fransk sennep.
Kan man gøre noget ved cremefraichen for at få den tyk?

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-11-05 13:59

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> on mandag 21. november 2005
at 13:44 +0100 wrote:
>Kan man gøre noget ved cremefraichen for at få den tyk?

Det er meget simpelt - den skal afdryppes.

Tag din sigte, læg et kaffefilter i, hæld cremefraiche i filteret. Lad det
stå en times tid eller to, og det er klartil brug.
Du vil blive overrasket over hvor meget vand der drypepr fra

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Henning Lund

Dato : 21-11-05 14:48

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> skrev:

> Tag din sigte, læg et kaffefilter i, hæld cremefraiche i filteret.
> Lad det stå en times tid eller to, og det er klartil brug.
> Du vil blive overrasket over hvor meget vand der drypepr fra

Jøsses, er det virkelig det eneste, jeg takker for svaret og går fluks
igang.

Fra : Max

Dato : 21-11-05 14:52

Hej Henning

> Jøsses, er det virkelig det eneste, jeg takker for svaret og går fluks
> igang.

Undskyld, men har du spurgt slagteren om han vil fortælle
dig sine hemligheder omkring salaten ?

Mvh Max

Fra : Henning Lund

Dato : 21-11-05 15:00

Max <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev:

> Undskyld, men har du spurgt slagteren om han vil fortælle
> dig sine hemligheder omkring salaten ?

Bæstet har ferielukket, og forøvrigt er han ikke til at rykke opskrifter
u a.

Fra : Max

Dato : 21-11-05 15:40

Hej Henning

> Bæstet har ferielukket, og forøvrigt er han ikke til at rykke opskrifter
> u a.

Kedeligt, mange slagtere er ellers ikke kede af at fortælle om
deres hemligheder bare man er et kendt ansigt.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-05 15:34

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Ingredienserne er:
> Pølser
> Cremefraiche
> purløg
> lidt citron, lidt salt og lidt sød fransk sennep.

I den delikatesseafdeling jeg arbejdede i, brugte vi Ravigotte i stedet for
den søde, franske sennep, samt det, der hedder Salatmayonnaise (den er vist
fra Kraft) i stedet for creme fraiche.

Tina

Fra : Henning Lund

Dato : 21-11-05 16:23

Tina A. <wunjo ( a ) webspeed.dk> skrev:

> I den delikatesseafdeling jeg arbejdede i, brugte vi Ravigotte i
> stedet for den søde, franske sennep, samt det, der hedder
> Salatmayonnaise (den er vist fra Kraft) i stedet for creme fraiche.

Ok men så er det jo lige det om smagen er den samme som ved brug af
Cremefraichen.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-11-05 16:01

at 14:48 +0100 wrote:
>Jøsses, er det virkelig det eneste, jeg takker for svaret og går fluks
>igang.

Det er tricket her i huset - og når du samtidig skrev, at smagen var som
den skulle være, så var det at jeg tænkte...
Skriv gerne tilbage om resultatet.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Henning Lund

Dato : 21-11-05 16:42

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> skrev:
> Det er tricket her i huset - og når du samtidig skrev, at smagen var
> som den skulle være, så var det at jeg tænkte...
> Skriv gerne tilbage om resultatet.

10 minutter, så er der gået 2 timer.

Fra : Henning Lund

Dato : 21-11-05 17:20

Henning Lund <falsk_adresse@noget.invalid> skrev:

> 10 minutter, så er der gået 2 timer.

Ser meget fornuftigt ud, jeg venter spændt på resultatet efter den
færdige blanding har stået et par timer i køleskabet. Håber det holder
konsistensen.

Fra : Lapzig

Dato : 21-11-05 17:35

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in message
> Ingredienserne er:
> Pølser

Er det wienerpølser og skal de steges/koges først?

Fra : Henning Lund

Dato : 21-11-05 20:25

Lapzig <lapzig@invalid.invalid> skrev:

> Er det wienerpølser og skal de steges/koges først?

Alm røde fra posen.