Sygesikringens dækning på Madeira
Fra : tofran@gmail.com

Dato : 21-11-05 13:46

Hej,

Vi er nogle der skal afsted til Madeira snart, men der er opstået en
diskussion om det gule sygesikring nu dækker, da øen ligger udenfor
Europa, men er en del af Portugal.

Da der er mange dansker der tager på disse kanter dvs. også Gran
Canaria vil det også være relevant. Er der nogen som har erfaring med
de øer ???

/Tom Frank

Fra : alexbo

Dato : 21-11-05 14:20

<tofran@gmail.com> skrev

Vi er nogle der skal afsted til Madeira snart, men der er opstået en
diskussion om det gule sygesikring nu dækker, da øen ligger udenfor
Europa, men er en del af Portugal.

Ifølge deres hjemmeside dækker sygesikringen de Canariske øer og Madeira,
og forøvrigt landene med kyst til middelhavet, uanset om de hører til Europa
eller ej, f.eks Marokko..

mvh
Alex Christensen

Fra : Christian

Dato : 23-11-05 17:48

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> [...]
>
> Ifølge deres hjemmeside dækker sygesikringen de Canariske øer og Madeira,
> og forøvrigt landene med kyst til middelhavet, uanset om de hører til

Det er sjovt at der er hosptialts hjælp, men det stammer vel fra at
industri-LO arbejderen har via soc.dem sørget for at der er stats garanti
for hospital til alle de feriemål en LO-arbejder kan komme på,-det næste
bliver vel dækning også i Thailand...en LO arbejder skal jo helst ikke tænke
for meget selv..det skal staten gøre for ham..

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-11-05 19:31

Christian wrote:

> [...]
> på,-det næste bliver vel dækning også i Thailand...en LO arbejder
> skal jo helst ikke tænke for meget selv..det skal staten gøre for

Tjae - det kunne jo tænkes, at kun ganske få LO-arbejdere, som du kalder
dem, ikke er udstyret med en arbejdsgiverbetalt - og dermed
skatteyderstøttet - sygeforsikring. Og så hænger det vel sådan set godt nok
sammen.
Eller har du bare en idiosynkrasi i al almindelighed, du har trang til at
dyrke?

mvh
Jan

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : Christian

Dato : 24-11-05 09:24

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message

> [...]
> nok sammen.
> Eller har du bare en idiosynkrasi i al almindelighed, du har trang til at

næhh, jeg undre mig bare over at man overhoved skal have sygeforsikring i
udlandet...staten skal fattes penge...hvorfor skal sygehuset i Frankrig være
gratis og ikke i Thailand??,-personligt vælger man jo at rejse ud på ferie,
og derved burde alle betale en rejseforsikring bare de tager til Sverige.

I øvrigt hvis man bare rejser til sverige med sit arbejde skal
arbejdsgiveren jo tegne en syge forsikring.

Fra : alexbo

Dato : 25-11-05 19:57

"Christian" skrev

>en LO arbejder skal jo helst ikke tænke for meget selv..det skal staten
>gøre for ham..

Hvis dit indlæg er resultatet af egentænkning, vil jeg foreslå dig at søge
ind i et LO-fag.

mvh
Alex Christensen